Infiniti Q50: První z nové generace, první se čtyřválcem Mercedes-Benz
S modelovou řadou Q50 vyráží Infiniti do boje s konkurencí, kterou představuje například Lexus IS, BMW řady 3, Audi A4 nebo Mercedes-Benz třídy C. Nový čtyřdveřový sedan s pohonem zadních kol nastupuje na místo modelové řady G37 a jeho design byl inspirován trojicí konceptů Infiniti – Essence, Etherea a Emerg-e.
Infiniti Q50 má karoserii dlouhou 4790 mm, širokou 1820 mm, vysokou 1455 mm a rozvor náprav 2850 mm. Pohotovostní hmotnost sedanu se pohybuje v závislosti na motorizaci a výbavě od 1641 kg směrem vzhůru.
Interiér novinky má nabídnout dostatek prostoru cestujícím na předních i zadních sedadlech a samozřejmostí má být vynikající řemeslné zpracování. Design palubní desky je zaměřen na řidiče. Zvláštní pozornost byla věnována vývoji sedadel, kdy byl využit i výzkum NASA, který se zabývá neutrální polohou, kterou lidské tělo zaujímá ve stavu beztíže. Sedadla Infiniti Q50 mají nabízet maximální oboru páteři a zmírňovat únavu při dlouhých cestách.
V modelu Q50 se poprvé představuje komunikační technologie Infiniti InTouch, jejíž součástí jsou dvě obrazovky s intuitivním ovládáním všech funkcí. Na klíči i-Key může být uloženo až 96 různých parametrů a to až pro čtyři různé řidiče.
Infiniti Q50 je prvním zástupcem své značky, který těží z dohody o spolupráci se společností Daimler AG. V přídi verze s označením 2,2d pracuje přeplňovaný vznětový čtyřválec Mercedes-Benz, který z objemu 2,2 litru poskytuje výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 400 N.m. S tímto turbodieselem může spolupracovat šestistupňová manuální nebo sedmistupňová automatická převodovka.
Druhou verzí modelu Q50 pro Evropu je 3,5 l Direct Response Hybrid, který kombinuje 3,5litrový vidlicový šestiválec s elektromotorem a dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovkou. Šestiválec této verze disponuje výkonem 225 kW (302 k) a točivým momentem 350 Nm. Elektromotor má 50 kW (67 k). K dispozici je pohon zadních nebo všech kol.
Infiniti Q50 - technické údaje | ||||
Motor | Q50 2,2d | Q50 Hybrid 3,5 | ||
Převodovka | 6M (7A) | 7A | ||
Zdvihový objem [cm3] | 2143 | 3498 | ||
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | ||
Největší výkon [kW/min-1] | 125/- | 268/- | ||
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 400/- | - | ||
Max. rychlost [km/h] | 230 | 250 | ||
Zrychlení 0-100 km/h [s] | pod 9,0 | pod 5,5 | ||
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,4 | 6,2 |
Součástí výbavy Infiniti Q50 je přímé adaptivní řízení, které může být nakonfigurováno, pokud jde o účinek posilovače i ostrost převodu, aby bylo zajištěno, že reakce řízení bude vždy naladěna na jízdní styl a typ vozovky. Na systém dohlížejí tři samostatné řídicí jednotky, které pracují souběžně s mechanickým pákovým řízením na bezpečné spolehlivosti za všech situací.
Nový Q50 je první model, který reprezentuje novou strategii určování názvů vozů Infiniti. Jména všech modelů budou začínat buďto písmenem Q nebo QX (v případě crossoverů). Tato změna se odvolává na předešlé modely Infiniti Q a představuje platformu, která má vyhovovat všem stávajícím i budoucím modelům. Konkrétní dvoumístné číslo bude vyznačovat oblast trhu, do které vůz spadá.
Infiniti Q50 se vznětovým i hybridním pohonem se bude v Evropě prodávat od podzimu 2013 (v závislosti na konkrétní zemi).