Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Inovované BMW X5 – první informace a foto

Ondřej Láník
Diskuze (45)
Blížící se novinkové žně na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem budou letos zřejmě opravdu velkolepé. Během letní okurkové sezóny zatím nebylo týdne, ve kterém by se v předpremiéře nepředstavila alespoň jedna z chystaných novinek. BMW přidává nové X5.

Blížící se novinkové žně na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem budou letos zřejmě opravdu velkolepé. Během letní okurkové sezóny zatím nebylo týdne, ve kterém by se v předpremiéře nepředstavila alespoň jedna z chystaných novinek. BMW přidává právě teď základní informace a první fotografie inovovaného velkého SUV BMW X5.

Změny, které přinesl decentní facelift BMW X5, by vám mohly snadno uniknout. Ale věřte, že přepracovaná je celá přední část. Chris Bangle tentokrát jen lehce pozměnil přední nárazník s děleným otvorem přivádějícím vzduch k chladiči, nové jsou světlomety s nově tvarovanými integrovanými blinkry a dvě ledviny bavoráku mají teď výraznější mřížku. Přední světlomety mají uhrančivý noční design, protože X5 dostala svítící kroužky kolem všech čtyř parabol, podobné těm u předchozí pětkové generace. Vzadu jsou nová koncová světla s čirou optikou.

Pod kapotou je nyní výkonnější osmiválec 4,4 l i třílitrový diesel. X5 4.4i s proměnným časováním ventilů a proměnným sáním má nyní výkon 235 kW (320 k), což je 34 koní více oproti předchozímu provedení. Maximální rychlost osmiválcové X5 závisí na pneumatikách. BMW X5 s dražšími pneu s rychlostní třídou V, jede nejvýše 240 km/h, X5 s pneu s rychlostní třídou H jede nejvýše 210 km/h. Obě však zrychlí na 100 km/h za 7 sekund. X5 4.4i je standardně vybaveno šestistupňovou automatickou převodovkou.

Přepracován je také řadový šestiválec pro model X5 3.0d, který má výkon 160 kW a nejvyšší točivý moment 500 Nm. I to stačí na zrychlení na 100 km/h za 8,3 s a maximální rychlost 210 km/h. průměrná kombinovaná spotřeba vznětového třílitru je 8,6 l /100 km. Přenos síly má na starost 6 manuální převodovka nebo alternativně 6 stupňový automat.

Na jaře 2004 dostane model X5 4.6 is nástupce z výkonnějším agregátem pod kapotou. Nové BMW s označením X5 4.8is dostane motor se zvětšeným objemem, který by snad již měl stačit i na hlavního konkurenta ML 55 AMG ze stáje

Mercedesu.

Všechny X5 budou vybaveny novým pohonem všech kol iDrive, který se připravuje i pro další podzimní novinku

BMW X3. Elektronicky řízená lamelová spojka rozděluje plynule hnací sílu mezi obě nápravy podle aktuální potřeby a adhezních možností jednotlivých kol. V nabídce jsou nyní i do zatáčky natáčené světlomety a bi-xenonová světla (u osmiválců sériové).

Ten kdo používá X5 jako tažné vozidlo ocení nový elektronický stabilizační systém, který omezuje (snížením výkonu a brzděním jednotlivých kol) nebezpečí reakčních sil od přívěsu na tažném BMW při jízdě.

Krátce po světové premiéře ve Frankfurtu se dostane BMW na trh v USA a později ke konci roku také v Evropě.

Ondřej Láník
Diskuze (45)