Isuzu D-Max: Velká fotogalerie nového pick-upu
Světová premiéra zcela nové generace Isuzu D-Max měla světovou prémieru loni v Thajsku a v prvních třech dnech po uvedení na trh bylo prodáno 15.000 vozů, což předčilo veškerá očekávání ze strany automobilky.
První pick-up značky Isuzu byl prodán v roce 1972. Od té doby bylo vyrobeno 6.000.000 kusů Isuzu D-Max. Pátá generace vyráběna od roku 2002 patří s 2.000.000 prodaných vozů k nejprodávanějším pick-upům, s hlavním trhem v Thajsku.
Ve své nové v pořadí šesté generace je Isuzu D-Max stejně jako v případě té předchozí, představené v původním provedení v roce 2002, výsledkem spolupráce japonské automobilky s koncernem General Motors.
Dvojče Chevroletu Colorado
Dosavadní Isuzu D-Max bylo sesterským modelem Chevroletu Colorado a stejná situace se opakuje i u nové generace tohoto pick-upu.
S Chevroletem sdílí nové Isuzu konstrukci rámu, podvozku i karoserie. V případě designu se D-Max od Colorada odlišuje především provedením přídě. Zde má vlastní přední nárazník, masku chladiče, hlavní světlomety, kapotu motoru i blatníky. Jiný vzhled mají i zadní svítilny a výklopná zadní stěna.
Se třemi kabinami
Stejně jako pátá generace bude i její nástupce nabízen i na evropském trhu v několika karosářských verzích, které lze kombinovat s pohonem zadních nebo všech kol.
Základní provedení představuje dvoumístná kabina Single Cab, u níž lze volit z obou druhů pohonu. U provedení Space Cab s 2+2 místným interiérem, respektive u pětimístných modelů Double Cab je v sériové výbavě pouze pohon 4x4. Provedení Space Cab a Double Cab obsahuje nabídku volitelné pětistupňové automatické převodovky jako alternativu k sériové šestistupňové manuální převodovce.
V provedení kabin Single Cab a Space Cab bude nový D-Max dostupný také jako Cab & Chassis pro montáž různých nástaveb, přičemž verze Single Cab je k dispozici jak s pohonem 4x2, tak i s pohonem 4x4 a verze Space Cab pouze v provedení 4x4.
Ložná plocha u provedení Single Cab nabízí na délku 2,31 m a na šířku 1,57 m. Nákladová kapacita činí 1.080kg u verze 4x2, respektive 1.011 kg u verze 4x4. Provedení Space Cab má dveře kabiny otevírané proti sobě a jeho korba má vnitřní délku 1,80 m, šířku 1,53 m a nosnost až 960 kg. Korba čtyřdveřové verze Double Cab je dlouhá 1,55 m, široká 1,53 m a pick-up má nosnost až 956 kg.
Jeden motor
V Evropě nabízená Isuzu D-Max bude spojovat vznětový čtyřválec o objemu 2,5 litru s přímým vstřikováním Common Rail a přeplňovanín dvojicí turbodmychadel. Tento motor splňující emisní normu Euro 5 disponuje výkonem 120 kW (163 k) a točivým momentem 400 Nm při 1400 až 2000 min-1. Výrobce uvádí spotřebu paliva v kombinovaném provozu od 7,4 do 8,4 litru nafty na 100 km dle verze nástavby a emise CO2 mezi 194 až 220 g/km.
Bezpečnost, jakož i průchodnost v náročných terénních podmínkách má umožnit velkorysá světlá výška a maximální boční náklon 49°, především ve verzích 4x4 s připojitelným pohonem předních kol a redukčním převodem.
Tři stupně výbavy
Nové Isuzu D-Max bude na evropském trhu nabízeno ve třech stupních výbavy – Basic, Custom a Premium. V základním provedení Basic má pick-up centrální zamykání, klimatizaci (kromě provedení 4x2), otáčkoměr (kromě provedení 4x2), výškově nastavitelné světlomety, tónovaná skla, posilovač řízení, elektrické ovládání oken, držák na nápoje, přední madla a 12-V zásuvku v přihrádce.
Druhý stupeň výbavy s označením Custom přidává např. centrální zamykání s dálkovým ovládáním, projektorové světlomety, elektricky nastavitelná, sklopná, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rádio s CD přehrávačem a USB vstupem, tempomat, chromovaný dekor na karoserii, lakovaný přední nárazník v barvě vozu, nebo volant potažený kůží.
Vrcholné provedení Premium má standardně mimo jiné kožené čalounění sedadel, vyhřívání předních sedadel elektricky stavitelné sedadlo řidiče a automatickou klimatizaci. Nově jsou také ve standardní výbavě verze Custom a Premium 17-palcová kola z lehkých slitin.
Samozřejmostí bude pro nové Isuzu D-Max i bohatá nabídka příplatkové výbavy, do které patří hardtopy, plachty, rámy, ochranné vany ložného prostoru, 16 až 19-palcová kola z lehkých slitin s různými druhy pneumatik na silnici i do terénu a tažná zařízení.
Isuzu nabídne mimo jiné i individuální doplňky pro různé účely, jakož i komponenty podvozku přizpůsobené podmínkám použití. Kromě toho budou k dispozici střešní nosiče, ochranné kryty podvozku, chromované díly montované na vozidlo, stupačky, off-road příslušenství, přídavné topení, tachograf, mlhovky a široká nabídka audio příslušenství.
Bezpečnost
Kromě bohaté komfortní a praktické výbavy nabídne Isuzu D-Max i řadu prvků aktivní a pasivní bezpečnosti. Součástí standardní výbavy je tak ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly (EBD), inteligentní brzdový asistent (BA), který aktivně podporuje nouzové brzdění, kontrola stability (ESC) a kontrola trakce (TCS), denní svícení a čelní, boční i hlavové airbagy.
Všechny verze nové generace Isuzu D-Max budou mít standardně tříletou záruku, maximálně však do 100.000 km. Evropská veřejnost se mohla s šestou generací tohoto pick-upu poprvé seznámit koncem dubna na veletrhu užitkových vozidel v Birminghamu a následně začátkem června na autosalonu v Lipsku.