Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Isuzu D-Max: Velká fotogalerie nového pick-upu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Nová generace japonského pick-upu se představila loni na podzim v Thajsku a letos míří do Evropy.

Světová premiéra zcela nové generace Isuzu D-Max měla světovou prémieru loni v Thajsku a v prvních třech dnech po uvedení na trh bylo prodáno 15.000 vozů, což předčilo veškerá očekávání ze strany automobilky.

První pick-up značky Isuzu byl prodán v roce 1972. Od té doby bylo vyrobeno 6.000.000 kusů Isuzu D-Max. Pátá generace vyráběna od roku 2002 patří s 2.000.000 prodaných vozů k nejprodávanějším pick-upům, s hlavním trhem v Thajsku.

Ve své nové v pořadí šesté generace je Isuzu D-Max stejně jako v případě té předchozí, představené v původním provedení v roce 2002, výsledkem spolupráce japonské automobilky s koncernem General Motors.

Dvojče Chevroletu Colorado

Dosavadní Isuzu D-Max bylo sesterským modelem Chevroletu Colorado a stejná situace se opakuje i u nové generace tohoto pick-upu.

S Chevroletem sdílí nové Isuzu konstrukci rámu, podvozku i karoserie. V případě designu se D-Max od Colorada odlišuje především provedením přídě. Zde má vlastní přední nárazník, masku chladiče, hlavní světlomety, kapotu motoru i blatníky. Jiný vzhled mají i zadní svítilny a výklopná zadní stěna.

Se třemi kabinami

Stejně jako pátá generace bude i její nástupce nabízen i na evropském trhu v několika karosářských verzích, které lze kombinovat s pohonem zadních nebo všech kol.

Základní provedení představuje dvoumístná kabina Single Cab, u níž lze volit z obou druhů pohonu. U provedení Space Cab s 2+2 místným interiérem, respektive u pětimístných modelů Double Cab je v sériové výbavě pouze pohon 4x4. Provedení Space Cab a Double Cab obsahuje nabídku volitelné pětistupňové automatické převodovky jako alternativu k sériové šestistupňové manuální převodovce.

V provedení kabin Single Cab a Space Cab bude nový D-Max dostupný také jako Cab & Chassis pro montáž různých nástaveb, přičemž verze Single Cab je k dispozici jak s pohonem 4x2, tak i s pohonem 4x4 a verze Space Cab pouze v provedení 4x4.

Ložná plocha u provedení Single Cab nabízí na délku 2,31 m a na šířku 1,57 m. Nákladová kapacita činí 1.080kg u verze 4x2, respektive 1.011 kg u verze 4x4. Provedení Space Cab má dveře kabiny otevírané proti sobě a jeho korba má vnitřní délku 1,80 m, šířku 1,53 m a nosnost až 960 kg. Korba čtyřdveřové verze Double Cab je dlouhá 1,55 m, široká 1,53 m a pick-up má nosnost až 956 kg.

Jeden motor

V Evropě nabízená Isuzu D-Max bude spojovat vznětový čtyřválec o objemu 2,5 litru s přímým vstřikováním Common Rail a přeplňovanín dvojicí turbodmychadel. Tento motor splňující emisní normu Euro 5 disponuje výkonem 120 kW (163 k) a točivým momentem 400 Nm při 1400 až 2000 min-1. Výrobce uvádí spotřebu paliva v kombinovaném provozu od 7,4 do 8,4 litru nafty na 100 km dle verze nástavby a emise CO2 mezi 194 až 220 g/km.

Bezpečnost, jakož i průchodnost v náročných terénních podmínkách má umožnit velkorysá světlá výška a maximální boční náklon 49°, především ve verzích 4x4 s připojitelným pohonem předních kol a redukčním převodem.

Tři stupně výbavy

Nové Isuzu D-Max bude na evropském trhu nabízeno ve třech stupních výbavy – Basic, Custom a Premium. V základním provedení Basic má pick-up centrální zamykání, klimatizaci (kromě provedení 4x2), otáčkoměr (kromě provedení 4x2), výškově nastavitelné světlomety, tónovaná skla, posilovač řízení, elektrické ovládání oken, držák na nápoje, přední madla a 12-V zásuvku v přihrádce.

Druhý stupeň výbavy s označením Custom přidává např. centrální zamykání s dálkovým ovládáním, projektorové světlomety, elektricky nastavitelná, sklopná, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rádio s CD přehrávačem a USB vstupem, tempomat, chromovaný dekor na karoserii, lakovaný přední nárazník v barvě vozu, nebo volant potažený kůží.

Vrcholné provedení Premium má standardně mimo jiné kožené čalounění sedadel, vyhřívání předních sedadel elektricky stavitelné sedadlo řidiče a automatickou klimatizaci. Nově jsou také ve standardní výbavě verze Custom a Premium 17-palcová kola z lehkých slitin.

Samozřejmostí bude pro nové Isuzu D-Max i bohatá nabídka příplatkové výbavy, do které patří hardtopy, plachty, rámy, ochranné vany ložného prostoru, 16 až 19-palcová kola z lehkých slitin s různými druhy pneumatik na silnici i do terénu a tažná zařízení.

Isuzu nabídne mimo jiné i individuální doplňky pro různé účely, jakož i komponenty podvozku přizpůsobené podmínkám použití. Kromě toho budou k dispozici střešní nosiče, ochranné kryty podvozku, chromované díly montované na vozidlo, stupačky, off-road příslušenství, přídavné topení, tachograf, mlhovky a široká nabídka audio příslušenství.

Bezpečnost

Kromě bohaté komfortní a praktické výbavy nabídne Isuzu D-Max i řadu prvků aktivní a pasivní bezpečnosti. Součástí standardní výbavy je tak ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly (EBD), inteligentní brzdový asistent (BA), který aktivně podporuje nouzové brzdění, kontrola stability (ESC) a kontrola trakce (TCS), denní svícení a čelní, boční i hlavové airbagy.

Všechny verze nové generace Isuzu D-Max budou mít standardně tříletou záruku, maximálně však do 100.000 km. Evropská veřejnost se mohla s šestou generací tohoto pick-upu poprvé seznámit koncem dubna na veletrhu užitkových vozidel v Birminghamu a následně začátkem června na autosalonu v Lipsku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - romgator
15. 9. 2012 16:59
Měl jsem možnost...
Měl jsem možnost se s tím vozem seznámit v Brně. Jediná vada na kráse je, že stupeň výbavy je tak mizerný. To ovšem neplatí u té nejvýší kategorii premium. Ale designové fakt paráda.
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 23:59
Re: Jo pěkný je
je nepochopitelné jak je evropa ekonomicky v háji a přitom vybírá na daních tak neuvěřitelné peníze...nad tím zůstává rozum stát...stali jsme se oběti vlastního úspěchu, pravidel a systému...
Avatar - Ham.
10. 6. 2012 19:46
Re: Opět z perníku?
Jj, horší než čínská produkce.
Avatar - BruceWayne
10. 6. 2012 19:30
Re: Jo pěkný je
To by Myšák-kámoš vLibanonu hulil místo 50 ks 80ks >:D V Thai stojí cigára v přepočtu30-40.-Kč. Ovšem masáže jsou jen za 180-300.-Kč za hod, tady za 1500.-Kč a více. Kdo neviděl, tak neuvěří jak jsou manuálně zruční a hned Čecháčka přejde se povyšovat, protože jsme sto let za opicema. Infrastrukturu nemá cenu komentovat např. takové dálnice tady nikdy nebudou atd. Za 8 měsíců opět tam >:D
Avatar - Bristol
10. 6. 2012 19:07
Re: Jo pěkný je
neboj se nejsi sám kdo zjistil jak moc náš stát okrádá na spotřební dani: v Libanonu(taky dovoz pohonných hmot) je litr za 19CZK/litr a to není vše: takový tabák to je uplný ráj >:D krabička vyjde v přepočtu za 10-12CZK v závislosti na značce, ty nejlevnější místní dokonce za 7CZK, i jídlo a pití je tam vcelku levné-přibližně na 40% tuzemských cen, horší je to ovšem s letovisky-tam jsou ceny téměř na evropské úrovni(restaurace, bary atd...)