Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italdesign GEA nabízí vášeň i autonomní řízení

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Pohled na jednu z možných budoucností automobilu nabízí studiem Italdesign v Ženevě představený koncept velkého a luxusně vybaveného sedanu.

Studio Italdesign, založené Giorgettem Giugiarem a vlastněné v současnosti koncernem VW Group, se rozhodlo ukázat svou vizi budoucnosti v podobě luxusního sedanu s autonomním řízením a čistě elektrickým pohonem.

Pod konceptem GEA je podepsán současný šéfdesignér Wolfgang Egger, který do studia Italdesign přestoupil začátkem loňského roku ze stejné pozice, kterou zastával u značky Audi od května roku 2007.

Italdesign GEA je rozhodně velkoryse pojatým konceptem, což nejlépe demonstrují jeho vnější rozměry. Na délku tento sedan měří 5370 mm, široký je 1980 mm a na výšku má 1460 mm. Rozvor náprav má hodnotu 3330 mm.

Pohon mají na starosti čtyři elektromotory rozdělené do dvojic pro přední a zadní nápravu. Jejich celkový výkon má být 570 kW (775 k) a koncept GEA s nimi má být schopen dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h.

V konstrukci skeletu karoserie i na její povrchové panely a komponenty podvozku jsou v hojné míře využity materiály, jako je hliník, hořčík a uhlíková vlákna. Díky tomu se pohotovostní hmotnost i přes velikost a skutečnost, že se jedná o elektromobil, podařilo udržet na hodnotě 2000 kg.

Vedle ladných linií karoserie zaujmou při zkoumání exteriéru i 26-palcová kola, z nichž má každé rovných šedesát paprsků. Nepřehlédnutelní disky jsou údajně každý vyfrézován z jednoho kusu hliníkové slitiny.

Moderní laserová a LED světla svým zbarvením upozorňují okolí na jízdní režim, v němž se GEA pohybuje. Pokud jsou bílá, pak je vůz ovládán řidičem, ale při modrém zabarvení se pohybuje v autonomním režimu.

V interiéru přístupném proti sobě otevíranými dveřmi jsou čtyři samostatná křesla a samozřejmostí je multimediální systém, umožňující mimo jiné i připojení k internetu nebo propojení s mobilním telefonem, jehož prostřednictvím pak lze ovládat vybrané funkce vozu.

Koncept v souvislosti s autonomním řízením nabízí trojici různých módů nastavení interiéru. První z nich s označením Business dává již svým názvem jasně najevo, že se GEA promění v pojízdnou kancelář a konferenční salonek v jednom. V režimu Wellness se interiér promění v malou posilovnu a Dream promění sedadla v pohodlná lůžka a umožní posádce příjemně relaxovat.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
5. 3. 2015 21:10
Kdyz Ital zacne kreslit
tak to hned vypada jako design z velke knihy designu...
Avatar - Deutsch
4. 3. 2015 20:18
Re: Alfa Romeo
Dam ruku do ohně že tahle studie nemá nic společnýho s AR ,ale dokazal bych si pod tím představit nějakou spojitost s luxusní Audi/Phaeton
4. 3. 2015 20:02
Re: Alfa Romeo
VW koupil AR, ale ještě se to neví? >:-[]
4. 3. 2015 19:27
Alfa Romeo
Dám ruku do ohňa, že táto štúdia má niečo spoločné s čoskoro predstavenou AR XY, ktorá má byť nástupcom AR 159, to načasovanie nie je náhodné.
4. 3. 2015 17:57
Re: To by šlo !
Ono i na 15kach to obcas pekne drnca ;)