Italdesign GEA nabízí vášeň i autonomní řízení

 

Pohled na jednu z možných budoucností automobilu nabízí studiem Italdesign v Ženevě představený koncept velkého a luxusně vybaveného sedanu.

Studio Italdesign, založené Giorgettem Giugiarem a vlastněné v současnosti koncernem VW Group, se rozhodlo ukázat svou vizi budoucnosti v podobě luxusního sedanu s autonomním řízením a čistě elektrickým pohonem.

Pod konceptem GEA je podepsán současný šéfdesignér Wolfgang Egger, který do studia Italdesign přestoupil začátkem loňského roku ze stejné pozice, kterou zastával u značky Audi od května roku 2007.

Italdesign GEA je rozhodně velkoryse pojatým konceptem, což nejlépe demonstrují jeho vnější rozměry. Na délku tento sedan měří 5370 mm, široký je 1980 mm a na výšku má 1460 mm. Rozvor náprav má hodnotu 3330 mm.

Pohon mají na starosti čtyři elektromotory rozdělené do dvojic pro přední a zadní nápravu. Jejich celkový výkon má být 570 kW (775 k) a koncept GEA s nimi má být schopen dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h.

V konstrukci skeletu karoserie i na její povrchové panely a komponenty podvozku jsou v hojné míře využity materiály, jako je hliník, hořčík a uhlíková vlákna. Díky tomu se pohotovostní hmotnost i přes velikost a skutečnost, že se jedná o elektromobil, podařilo udržet na hodnotě 2000 kg.

Vedle ladných linií karoserie zaujmou při zkoumání exteriéru i 26-palcová kola, z nichž má každé rovných šedesát paprsků. Nepřehlédnutelní disky jsou údajně každý vyfrézován z jednoho kusu hliníkové slitiny.

Moderní laserová a LED světla svým zbarvením upozorňují okolí na jízdní režim, v němž se GEA pohybuje. Pokud jsou bílá, pak je vůz ovládán řidičem, ale při modrém zabarvení se pohybuje v autonomním režimu.

V interiéru přístupném proti sobě otevíranými dveřmi jsou čtyři samostatná křesla a samozřejmostí je multimediální systém, umožňující mimo jiné i připojení k internetu nebo propojení s mobilním telefonem, jehož prostřednictvím pak lze ovládat vybrané funkce vozu.

Koncept v souvislosti s autonomním řízením nabízí trojici různých módů nastavení interiéru. První z nich s označením Business dává již svým názvem jasně najevo, že se GEA promění v pojízdnou kancelář a konferenční salonek v jednom. V režimu Wellness se interiér promění v malou posilovnu a Dream promění sedadla v pohodlná lůžka a umožní posádce příjemně relaxovat.

Spolupracujeme s TipCars.com
Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz

Kandidát na ministra průmyslu Jiří Havlíček si může…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…