Italská keramika: všechna Ferrari od roku 2008 s keramickými brzdami
Podle firemní tiskové zprávy to bylo Enzo Ferrari, které bylo prvním sériově vyráběným automobilem pro běžné silnice, na kterém byly standardně karbon-keramické brzdy. Stejná technika se později objevila v seznamu příplatkové výbavy ostatních modelů. Pro dvanáctiválcové 599 GTB znamenala objednávka brzd CCM (Carbon Ceramic Material) dosud příplatek v řádu 415 tisíc korun, u osmiválcového F430 byl příplatek asi 375 tisíc korun.
Podle Ferrari volí u některých modelových řad více než 85 % zákazníků keramické brzdy a proto je na čase, aby výkon, životnost a komfort zažili všichni, kdo chtějí nové Ferrari. Automobilka tím současně ukazuje technický náskok před ostatními výrobci sportovních automobilů.
Výhodou karbon-keramických brzd je extrémní odolnost proti fadingu (ztrátě brzdného účinku s opakovaným zatížením) a výrazně delší životnost (a díky tomu i nižší náklady na údržbu brzdového systému během života automobilu). Zavedením keramických brzd se sníží pohotovostní hmotnost automobilu asi o 15 kg a současně se zmenší neodpružené hmoty, které mají přímý vliv na komfort odpružení a dynamiku jízdy automobilu.
Dodavatelem brzdového systému je firma Brembo.