Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koupit a kutit: Nejdůležitější V12 Ferrari všech dob je na prodej a chce složit

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Přemýšlíte o novém garážovém projektu? Kupte si rozebraný originální dvanáctiválec Ferrari z konce šedesátých let a skládejte si Lego pro dospělé.

Dvanáctiválec Colombo je nejvýznamnějším motorem Ferrari všech dob. Ital Gioacchino Colombo byl od úplných začátků jedním z nejdůležitějších inženýrů maranellské továrny, když už v roce 1947 pracoval na vývoji nového kompaktního dvanáctiválce pro historicky první Ferrari, typ 125 Sport. Automobilka pak původní koncepci vylepšovala následujících čtyřicet let, vyhrávala s ním čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans i jej vsadila do svých nejslavnějších modelů, jako je Ferrari 250 GTO.

A pokud milujete emblém vzpínajícího se plnokrevníka, nebojíte se ušpinit a baví vás hrát si s technikou, právě se pro vás objevila jedinečná příležitost, jak se zabavit v následujících měsících. Na americkém aukčním serveru Bring a Trailer se prodává modernější evoluce legendárního dvanáctiválce, přičemž ojedinělá nabídka je zajímavá i svou lokací. Prodávající motoru je z havajského hlavního města Honolulu.

To je až inspirace na ideální dovolenou, co říkáte? Konečně vyrazit za teplem, vlnami Pacifiku i okouzlující životní pohodou a vyzvednout si váš nejnovější projekt do garáže. Originální dvanáctiválec Colombo, co je aktuálně na prodej, byl v minulosti vyjmutý z Ferrari 365 GT 2+2 z roku výroby 1969 a nese sériová čísla 12281GT a A968.

Video se připravuje ...

Havajský prodejce bohužel neuvádí, zda je rozebraný dvanáctiválec vůbec kompletní, ale součástí nabídky je blok motoru s klikovou hřídelí, ojnicemi i písty, hlavy válců s ventilovým rozvodem SOHC, vačkové hřídele, trojice karburátorů Weber 40 DF 18, sací i výfukové potrubí, rozdělovače zapalování Magneti Marelli, setrvačník nebo spojka. Ve fotogalerii pak můžeme vidět i drobnosti, jako třeba sací a výfukové ventily.

Ferrari 365 GT 2+2 bylo vybaveno dvanáctiválcem Tipo 245 s úhlem rozevření válců 60°, přičemž s vrtáním 81 milimetrů a zdvihem 71 milimetrů disponovalo zdvihovým objemem 4390 ccm. Oficiální internetové stránky Ferrari uvádějí, že vyvinulo maximální výkon 235 kW (320 koní) při 6600 otáčkách za minutu a umělo se rozjet na nejvyšší rychlost až 245 km/h.

A za jakou cenu se legendární dvanáctiválec z konce šedesátých let prodává? Aktuálně je nejvyšší nabídka v aukci přibližně 230 tisíc korun, ale výsledná prodejní cena může být ještě vyšší. Dražba totiž potrvá ještě čtyři dny.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme