14.7. 2017 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Jaguar E-Pace poprvé naživo: Mládě šelmy vypadá roztomile, má ale ostré drápy

 

Na show v Londýně představila britská automobilka model E-Pace, kompaktní SUV, které se stává již třetím členem této rodiny. Přímo na místě jsme jej podrobně prozkoumali.

O Jaguaru E-Pace jsme slyšeli mnohé už před oficiální premiérou. Věděli jsme například, že testování desítek prototypů probíhalo v nejextrémnějších podmínkách na čtyřech kontinentech světa a dohromady zabralo asi 120.000 hodin. Jaguar připomíná, že zkoušení prvních kousků zabralo zhruba dva roky, během kterých E-Pace vyrazil na severní polární kruh, vyprahlé pouště i legendární Nürburgring.

E-Pace je v šelmí rodině SUV třetím do party. Doprovází větší, sériový model F-Pace a čistě elektrický koncept I-Pace. Ovšem pozor, zástupci Jaguaru i během prezentace nejnovějšího SUV apelovali na fakt, že „zelený“ crossover I-Pace není jen slepou vizí, ale projektem, na jehož stavbě se intenzivně pracuje a který na trh dorazí v druhé polovině příštího roku.

Jaguar E-Pace se představuje v Londýně, má pouze čtyřválce

Ještě před kompletním odhalením k novinářům promluvil šéfdesignér automobilky Ian Callum. „Když jsem před mnoha lety vstupoval do Jaguaru, měl jsem sen, že jednou postavím celou novou rodinu vozů této značky. Nyní se mi to plní,“ řekl začátkem a odkazoval tak na jednotlivé modely Pace.

Video

Posléze už pokračoval hovořením o E-Pace, přičemž z jeho úst během včera několikrát zaznělo slovo cub (v překladu mládě). A když se kompaktní SUV světu odhalilo, všem bylo jasné proč. Nejnovější Jaguar je totiž mládětem nejen co do proporcí, ale i designu. Callum se netajil tím, že to byl od začátku záměr. I proto tu ostrých hran naleznete minimálně. Zakulacená je příď včetně světlometů a oblý je i boční profil. Uhlazenou filosofii tak narušují jen zadní světla a ostřejší rysy zavazadelníku. Zatímco zepředu E-Pace vypadá jako nevinné koťátko, zezadu už se jeho šelmovitý původ nezapře.

Osobně mě módní vlna SUV zatím nespláchla, ale kdybych si musel vybrat, zvolím vůz v kompaktnějším provedení. A nový Jaguar patří mezi ty nejpovedenější. Největším překvapením exteriéru jsou kola, Britové totiž na relativně malý vůz obují i 21“ kola! Provedení je to oku lahodící, dopad řešení na jízdní komfort však zjistíme až s prvními testovacími kilometry. Zájemci ale v případě obav nemusí zoufat, v nabídce jsou i menší rozměry, včetně standardních „sedmnáctek“.

Přesuňme se do interiéru, jenž jsme si na londýnském výstavišti ExCel mohli prohlédnout ve třech barevných provedeních. Zatímco čistě černý vnitřek je takový nijaký a sedne hlavně konzervativním jedincům, ostatní varianty už jsou o poznání odvážnější. Zejména pak černá v kombinaci s červenou je skutečně „cool“, byť tato extravagance se také nemusí líbit každému.

Designovým výstřelkem je tu ale jednoznačně jakási hokejka, která se od výdechů topení line kolem displeje infotainmentu až pod páku převodovky. V oblasti kolene spolujezdce tu je ještě otvor, takže řešení někteří jízliví kolegové nazývali madlem. Nám se ale toto narušení jinak uhlazeného interiéru líbí, navíc jistým symbolickým způsobem odděluje pracoviště řidiče a zónu spolujezdce. Obdobné provedení navíc můžeme znát ze sportovního sourozence F-Type.

Jaguar E-Pace a sourozenecké vozy: Srovnání rozměrů
ModelJaguar E-PaceDiscovery SportRange Rover Evoque
Délka [mm]434545994370
Šířka [mm]198421732090
Výška [mm]164917241635
Rozvor [mm]268127412660
Objem kufru [l]577479575

E-Pace nám také ukázal, že vnitřek může být úhledný, i když v něm zůstanou fyzická tlačítka. Jejich umístění pod multimediální obrazovkou je úhledné a nerušivé. Samotný infotainment je vybaven systémem Touch Pro a displej má 10 palců. Pokud by to některým nestačilo, mohou v příplatkové výbavě sáhnout po větším 12,3palcovém provedení. Technologie jsou jedním z hlavních témat nového Jaguaru, kromě zmiňovaného systému je tu k dispozici pětice USB zdířek, čtyři 12V zásuvky a 4G wi-fi hotspot. Zážitky z poslechu hudby zprostředkuje audio od společnosti Meridian a nechybí ani Activity Key, jenž byl odbornou porotou Auta roku v ČR v modelu F-Pace oceněn coby technická inovace roku 2017.

Překvapilo nás, kolik prostoru pro posádku se v kompaktním autě nachází. Když si kolega s výškou téměř 190 centimetrů udělal pohodlí na místě řidiče, ještě si s dostatečnou rezervou v oblasti kolen a hlavy sedl „sám za sebe“. Sedačky jsou tvarované konvenčněji, avšak sezení v nich bylo příjemné a z první zkušenosti je patrné, že v tomto ohledu cestující trpět nebudou ani na dlouhých trasách. I tady si zákazníci mohou sáhnout do příplatkové výbavy a dostat sedačky s ještě výraznějším bočním vedením. Ty jsou součástí sportovně střiženého balíčku R-Dynamic.

Zavazadelník pojme 577 litrů, při sklopení zadních sedaček pak 1234 litrů, dostačující i pro potřeby pětičlenné rodiny. Nechybí stále populárnější ovládání pohybem nohy, avšak pokud máte volné ruce, stačí kufr otevřít tlačítkem pod zadní lištou a o zbytek už se postará elektronika. Proces jsme si na jednom z vystavených kousků vyzkoušeli a kromě jeho hbitosti nás překvapil i tichý chod.

Jaguar E-Pace odhalil české ceny. Kompaktní SUV je v základu předokolkou

Kompaktní mládě SUV se Jaguaru vydařilo. Callum na prezentaci vyloučil stavbu třídveřového provedení, po této karosářské variantě na trhu zkrátka není dostatečná poptávka. A myslím, že nás to mrzet nemusí. E-Pace kombinuje sport, luxus i vlastnosti, které od vozu coby každodenního parťáka žádáte. I když je to na první pohled roztomilý vůz, použitými technologiemi vytasí drápy i na ostřeji vzhlížející konkurenty, třeba Audi Q3 nebo BMW X1.

Automobilka přiveze novinku do České republiky v lednu roku 2018, přičemž startovat bude na cenovce 966.699 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Hodnota virtuální měny ripple náhle vzrostla, během týdne vyskočila o 110 procent Hodnota virtuální měny ripple náhle vzrostla, během týdne vyskočila o 110 procent

Druhá nejrozšířenější virtuální měna ripple zvýšila během…

Babiš dal za úkol neziskovým organizacím, aby vybraly syrské sirotky k přesunu do Česka Babiš dal za úkol neziskovým organizacím, aby vybraly syrské sirotky k přesunu do Česka

Zástupci neziskových organizací spolu s europoslankyní…

Jablek se sklidí o desítky tisíc tun víc, odhady ale byly ještě vyšší Jablek se sklidí o desítky tisíc tun víc, odhady ale byly ještě vyšší

Letošní úroda jablek v sadech českých pěstitelů by podle…

České dráhy dostaly téměř padesátimilionovou pokutu České dráhy dostaly téměř padesátimilionovou pokutu

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) udělil Českým…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 



Jízdní dojmy s Jaguarem E-Pace: Nadváhu má i malá kočička Jízdní dojmy s Jaguarem E-Pace: Nadváhu má i malá kočička

Proč nabízet jen jedno SUV, když po nich svět šílí? A tak…

Euro NCAP 2017: Jaguar E-Pace – Pět hvězd i s malým tlakem v airbagu Euro NCAP 2017: Jaguar E-Pace – Pět hvězd i s malým tlakem v airbagu

Kompaktní SUV značky Jaguar dosáhlo v testech Euro NCAP…

 



 
Suzuki Hayabusa Sport: Tuhle motorku na čtyřech kolech měli vyrábět

Suzuki Hayabusa Sport: Tuhle motorku na čtyřech kolech měli vyrábět

Dnes 18:56

Malý a lehounký sporťák s křídlovými dveřmi a motocyklovým motorem? Úkol pro malou anglickou dílnu. Nebo pro relativně velkého výrobce jedno- i dvoustopých vozidel...




Blesk.cz

Profesionální (ne)herec Leoš Noha (50): Navezl se do Taclíka a Lišky! Kvůli čemu?

Profesionální (ne)herec Leoš Noha (50): Navezl se do…

Na rozdíl od mnoha jiných kolegů herectví nikdy nestudoval, přesto se dokázal výrazně prosadit. Leoš Noha (50)…

Elektrikář (†24) se měl ženit: Zabila ho superbouře

Elektrikář (†24) se měl ženit: Zabila ho superbouře

Superbouře Ali, která poslední dny řádí ve Velké Británii, má druhou oběť. Po Irce, jejíž karavan sfoukl silný…

 

iSport.cz

Smoleňák se vrací do Hradce. Počká na angažmá jako Novotný

Smoleňák se vrací do Hradce. Počká na angažmá jako Novotný

Mountfield rozjel sezonu slušně, po porážce na Spartě dvakrát vyhrál, porazil Chomutov a uspěl i na ledě…

Babylony v české lize! Trenéři řekli, kdy cizinci obohacují a kdy je jich moc

Babylony v české lize! Trenéři řekli, kdy cizinci…

Ghaňan, Venezuelan, Černohorec, Rus, samozřejmě Slováci. Ti všichni se trefili v posledním kole FORTUNA:LIGY.…

 

Reflex.cz

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů před rozhodováním o zakázce za 100 milionů

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů…

Někdejší jihomoravský hejtman Michal Hašek je mimo jiné známý tím, že v minulosti zastával desítky různých…

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Konečně přišel čas prozradit strašnou pravdu. Náš seriál Šábes šneků byl částečně trolling, částečně reklama na…