Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar F-Type vs. Porsche 911 Cabrio: Návrat se vší parádou

Auto Tip Klassik
Diskuze (10)
Jaguar půl století po modelu E-Type postavil další model, který se přinejmenším vyrovná symbolům sportovních automobilů - vozům Porsche.

Jaguaru se v posledních letech daří a nabízí čím dál více racionálních důvodů ke koupi, dokonce už i vznětové kombi či pohon všech kol. Jenže noblesní značka potřebuje jednou za čas něco, co stvrdí její status. Například sporťáky E-Type a nyní i F-Type. Jenže žádné dlouhé řeči, jsme tu kvůli svezení, navzdory mokrému počasí. Ze dveří se vysune klika, krátké zatažení a nastupujeme do skvěle zpracovaného kokpitu pro dva. Ti mohou být urostlí a každý z nich se cítí vedle širokého tunelu téměř intimně.

Stačí ťuknout do bronzově zbarveného tlačítka a kompresorový šestiválec se chraplavě rozeřve bez jakýchkoliv zábran – těžko věřit, že něco takového schválili k silničnímu provozu. Pak volič do polohy D, plyn a vpřed. Podvozek je tvrdý, ale komunikativní. Budí takovou důvěru, že hned v první zatáčce lehce oťukneme limity. Ty však leží daleko – trakční problémy ani nervozitu skvěle naladěný pojezd nezná. Naopak, díky lehké, avšak pevné hliníkové konstrukci je vyvážený a nezáludný. Jaguar F-Type není žádný nagelovaný frajírek, ale pravověrný závodník. Zejména když nad 3000 otáčkami otevře ventil ve výfuku a vyplní okolní svět dech beroucím crescendem.

Porsche peče z jiného těsta. Během let se 911 stává čím dál více přepychovým gran turismem, i když boxer po startu zpívá lahodně jako nikdy předtím. Ale už na prvních metrech poznáte, jak komfortní vlastně porsche je. Měkce péruje, řízení se otáčí jedním prstem a motor se akusticky drží při zemi. Teprve po stisknutí tlačítka se věci vracejí do starých kolejí. 911 roste se svým řidičem, učí ho preciznosti, natřásá a nezamlčuje mu ani kamínek na silnici. Ale bez záludnosti starších modelů. Do okatého porsche nyní může usednout i naprostý amatér a zasportovat si bez obav, že skončí v nejbližší škarpě. Když to přežene, diskrétně blikne kontrolka ESP a jede se dál...

Kompletní text, včetně tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 10/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (10)
17. 5. 2013 15:26
Re: Test v Autobildu
Mne to nakonec přestalo bavit, tak jsem si spíchl opravu. :-) Mobilní techniku jsem nezkoušel vůbec. Do diskuzí na ní nechodím, zabírá mi to pak příliš mnoho času.
Avatar - eliot
17. 5. 2013 12:32
Re: Test v Autobildu
Když mi to nefungovalo na Exploreru, Chromu,Firefoxu a Opeře , tak jsem zkusil jako poslední možnost android 4.0 a ejhle ,najednou to šlo bez obtíží , teda před 10min jsem měl výpadek asi 3minuty ,tak jsem si říkal ,že se to zhroutilo úplně ,ale teď to zase jde ;-) . No jo no, vyplatí se mít v případě nouze víc různých přístrojů u sebe >:D .
17. 5. 2013 12:18
Re: Test v Autobildu
Veskrze pozitivní. Výbornej posez, oproti Maserati (i když mnohem dražšímu) podstatně lepší dojem z interiéru (zpracování i některé materiály). Celkově interiér na mě v Jaguaru působil mnohem sportovněji. Převodovka řadila naprosto bez připomínek ( i když jsem ortodoxním zastáncem manuálu:) ), brzdy ostré a do zatáček se nechal vodit s chutí... V8 v Maserati má ale zvuk o dvě třídy lepší, v F Type S šestiválec na můj vkus moc vysoký tón (když to přeženu, připomínalo mi to vytočenou Suzuki GSX-R 1000 :-) ). I nový Boxtrem S má pro mé uši líbivější tóny... Jinak ale pro Jaguar nový F-type velkým skokem vpře!
Avatar - 3_diamanty
17. 5. 2013 11:23
porovnavat tohto krasavca s carrerou
to snad ani nejde :-) .... f - type :yes:
17. 5. 2013 11:12
Test v Autobildu
@mariachi: Otevřená 911 se mi od 996 líbí víc se střechou nahoře než dole. :-) Se střechou nahoře si zachovává tu nádhernou linii kupé, se střechou dole má na můj vkus příliš těžký (opticky) zadek.

Co používáte za prohlížeč, že můžete normálně reagovat?