Jaguar F-Type vs. Porsche 911 Cabrio: Návrat se vší parádou
Jaguaru se v posledních letech daří a nabízí čím dál více racionálních důvodů ke koupi, dokonce už i vznětové kombi či pohon všech kol. Jenže noblesní značka potřebuje jednou za čas něco, co stvrdí její status. Například sporťáky E-Type a nyní i F-Type. Jenže žádné dlouhé řeči, jsme tu kvůli svezení, navzdory mokrému počasí. Ze dveří se vysune klika, krátké zatažení a nastupujeme do skvěle zpracovaného kokpitu pro dva. Ti mohou být urostlí a každý z nich se cítí vedle širokého tunelu téměř intimně.
Stačí ťuknout do bronzově zbarveného tlačítka a kompresorový šestiválec se chraplavě rozeřve bez jakýchkoliv zábran – těžko věřit, že něco takového schválili k silničnímu provozu. Pak volič do polohy D, plyn a vpřed. Podvozek je tvrdý, ale komunikativní. Budí takovou důvěru, že hned v první zatáčce lehce oťukneme limity. Ty však leží daleko – trakční problémy ani nervozitu skvěle naladěný pojezd nezná. Naopak, díky lehké, avšak pevné hliníkové konstrukci je vyvážený a nezáludný. Jaguar F-Type není žádný nagelovaný frajírek, ale pravověrný závodník. Zejména když nad 3000 otáčkami otevře ventil ve výfuku a vyplní okolní svět dech beroucím crescendem.
Porsche peče z jiného těsta. Během let se 911 stává čím dál více přepychovým gran turismem, i když boxer po startu zpívá lahodně jako nikdy předtím. Ale už na prvních metrech poznáte, jak komfortní vlastně porsche je. Měkce péruje, řízení se otáčí jedním prstem a motor se akusticky drží při zemi. Teprve po stisknutí tlačítka se věci vracejí do starých kolejí. 911 roste se svým řidičem, učí ho preciznosti, natřásá a nezamlčuje mu ani kamínek na silnici. Ale bez záludnosti starších modelů. Do okatého porsche nyní může usednout i naprostý amatér a zasportovat si bez obav, že skončí v nejbližší škarpě. Když to přežene, diskrétně blikne kontrolka ESP a jede se dál...
Kompletní text, včetně tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 10/13, který je právě k dostání na stáncích.