Jaguar: Kompaktní model se odkládá

Ačkoli není Audi největší prémiovou značkou, je už roky jasným "trendsetterem" s poněkud destruktivním vlivem na desítky let fungující standardy v této kategorii aut. Vždyť právě Audi může za to, že dnes je bezmála povinností mít auto s pohonem všech kol a v Ingolstadtu byli z evropských značek první, kdo rozšířil své portfolio nejprve do nižší střední třídy a pak i mezi malá auta. A dnes už mají kompaktní modely téměř všechny luxusní značky a kdo nemá, tedy dnes snad už jen Cadillac a Jaguar, ten je připravuje.
Cadillac už slíbil, že jeho kompakt bude mít pohon zadních kol, zatímco Jaguar neslibuje nic, mlží a zprávy o zvažovaném modelu nižší střední třídy nebyly nikdy potvrzeny, jakkoli se dnes už považuje za samozřejmost.
Jenže nejnovější informace mluví o tom, že Jaguar svého zástupce v této třídě mít nebude minimálně do konce dekády. "Trend malých aut je v prémiovém segmentu velmi silný a značky si v něm vedou dobře," komentuje situaci ředitel Jaguar Australia Matthew Wiesner, ale co se týče Velké kočky, takový model se "rozhodně neobjeví v současném produktovém cyklu automobilky". To znamená, že s "malým" Jaguarem musíme počítat až po roce 2020. Ano, musíme, Wiesner připustil, že automobilka má mezery v nabídce a on by je rád viděl zaplněné.
Je ovšem otázkou, čím mezeru vyplní. Platforma iQ sice může být zmenšena tak, aby nesla auto velikostně pod XE, ale takový vůz by mohl být dost drahý a mít poměrně stísněný interiér. Možností by bylo využít platformu s pohonem předních kol, ovšem Wiesner pokládá řečnickou otázku: "Může předokolková platforma naplnit odkaz Jaguaru? Nevím... Rozhodnutí bude na pánech ve velké Británii!" Prostě a jednoduše - i Jaguar bude mít kompakt, jen později a není jisté, na jaké platformě...