reklama


18.11. 2013 Lukáš Vaverka Google+ profil Lukáš Vaverka

Jaguar Land Rover: Nové čtyřválce už příští rok, ve hře je i tříválcový motor

Jaguar Land Rover: Nové čtyřválce už příští rok, ve hře je i tříválcový motor

Britská automobilka dokončuje investiční projekt nové továrny na motory. První vůz se čtyřválcem nové generace vyjede v roce 2014.

Nová továrna roste ve středoanglickém městě Wolverhampton, které leží ve strategické poloze mezi závody skupiny Jaguar Land Rover v Castle Bromwich, Halewoodu a Solihullu. Díky tomuto projektu se pod kapoty Jaguarů a Land Roverů po dvou dekádách vrátí motory vlastní produkce. Stávající agregáty V6 a V8, ačkoliv se v případě zážehových motorů jedná o vlastní konstrukce, vznikají v továrnách Fordu – dieselové v Dagenhamu a benzinové ve vlastním závodě v rámci areálu Ford Bridgend Engine Plant.

Jako první se do prodeje dostane vznětový čtyřválec, a to už v roce 2014. Postupně nahradí všechny verze 2,2litrového motoru, který pochází ze společného vývoje Fordu a PSA – TD4/110 kW, SD4/140 kW a 2.2D/120 nebo 147 kW. Dalších 18 měsíců potrvá, než světlo světa spatří zážehový čtyřválec. Ten nahradí přeplňovaný dvoulitr od Fordu (177 kW).

Oba motory budou mít stejnou základní architekturu. Zdvihový objem bude kolem 2,0 litru, shodná bude rozteč válců, zaměnitelnými díly bude kliková hřídel a olejová vana. Tato opatření zjednoduší výrobu, sníží náklady a přinesou flexibilitu, kdy továrna bude moci pružně reagovat na změnu poptávky po benzinových a dieselových motorech. Kapacita výrobních linek bude 300 tisíc motorů ročně. Vzhledem k tomu, že loni skupina prodala 375 tisíc aut, letos zřejmě překoná metu 400 tisíc a výhledově chce zvýšit produkci až na 600 tisíc, počítá automobilka i s jinými motory než jen novými čtyřválci. Zkušební provoz továrny bude zahájen na jaře.

Dohled nad vývojem motorů v létě převzal Wolfgang Ziebart, který k Jaguar Land Rover přešel od BMW. Tam pracoval v podobných pozicích 23 let. V rozhovoru pro Automotive News prozradil, že automobilka nevylučuje ani tříválcové motory. Přiznává, že výrobní náklady takové pohonné jednotky jsou vyšší než u čtyřválce, ale pokud by menší motory (benzinové i dieselové) dosáhly potřebného výkonu, stanou se reálnou alternativou. Rozhodujícím faktorem pro jejich vývoj je samozřejmě intenzita, s jakou úřady tlačí na snižování normované spotřeby.

Značky Jaguar a Land Rover se cestou zmenšování motorů už vydaly. Prvním agregátem, který to „má spočítané“, je atmosférický osmiválec. Ten se aktuálně dodává jen do modelů Range Rover a Jaguar XK, v ostatních řadách jej již nahradil přeplňovaný třílitrový šestiválec.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Zdroj: ANE
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 






 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama