Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar: Po F-Type přijde menší sedan a crossover

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Jaguaru se pod křídly Taty daří, představil nový F-Type a přemýšlí, co bude dál. Kočce zkrátka rostou křídla.

Jaguar pokouší štěstí a nevzdává se myšlenky na rozšíření výrobního programu jako za časů Fordu. Jenže, můžeme pevně doufat, že to tentokrát dopadne lépe. Předpoklady k tomu jsou, druhá část divize Jaguar-Land Rover přináší velmi slušné zisky a očekávají se i v případě F-Type. Prvními novými přírůstky budou s největší pravděpodobností menší sedan než je současné XF a také se znovu (pokolikáté už?) ocitá na výsluní téma „crossover“.

Šéf Jaguaru sdělil v rozhovoru pro britský Autocar: „Jsme jedním ze zakládajících členů klubu sportovních vozů. Pokud bychom neměli takové auto v nabídce, je pravděpodobné, že lidé ztratí orientaci a nebudou vědět, co znamená značka Jaguar. F-Type je v současném sortimentu nejdůležitějším modelem a představuje orientační bod.“

K blízké budoucnosti se Hallmark vyjádřil následovně: „Všechno, co děláme, je založené na třech pilířích: inovaci, designu a vedoucí pozici v oblasti výkonu. Tyto základní kameny lze aplikovat na různé vozy.“ Připustil tak skutečně možný vznik menšího sedanu pod řadou XF a SUV. Luxusním crossoverem se Jaguar zabýval už před více než dekádou a střední třídu zastupoval

X-Type, který, pravda, sdílel mnoho komponentů s Fordem Mondeo, což nebylo zrovna každému po chuti. Zejména zákazníkům ne a to je jaksi celkem důležité.

F-Type stojí v Británii 58.500 liber (přes 1,81 milionu korun). Tato základní částka vzbudila na Ostrovech nemalou kritiku. Mysleli si snad odborníci i laici, že bude levnější? „Co se týče použité techniky, tvarů i celkových výkonů, jde o ryzí velké sportovní auto. Ale cenově se nachází mezi kategoriemi velkých a malých sportovních vozů. Vždyť je levnější než osmiválcový Aston Martin nebo Porsche 911 a přitom nabízí stejný výkon.“

Příští generace uzavřených i otevřených XK bude ovšem umístěna na trhu výše, než je tomu v současnosti. Musí se přece zvýraznit rozdíl mezi F-Type a XK, prognózy navíc předpovídají, že nový menší roadster si své zákazníky určitě získá a XK tedy bude moci být dražší. Hallmark navíc dodal: „Drtivou většinu odbytu řady XK tvoří v současnosti modely R a R-S, takže takový krok nepostrádá logiku.“

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Avatar - Pekelná Micinka
7. 10. 2012 17:15
Re: Adrian
Jasně, ok.
7. 10. 2012 16:10
Re: Adrian
V článku se píše, že R a R-S tvoří (drtivou) většinu prodejů. Tak říkám, že XKR je levné auto. Otázka je, jestli si zákazníky udrží, když zdraží. Prostě jsem "obyčejné" XK pominul.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 10. 2012 15:04
Re: Adrian
Myslel jsem celou řadu XK.a navíc příští generaci, ta by měla být dražší, jak se v článku píše. Otázkou je, jestli pak ještě nějaký XK s atmosférickým motorem V8 bude.
7. 10. 2012 14:55
Re: Adrian
Dalo se to očekávat a uvidíme, jak jim to vyjde. XKR je, vzhledem k tomu, co nabízí, levné auto.
Avatar - Sonny Crockett
7. 10. 2012 14:15
Re: super
No, ještě toho trochu 8-s