Jaguar: Po F-Type přijde menší sedan a crossover
Jaguar pokouší štěstí a nevzdává se myšlenky na rozšíření výrobního programu jako za časů Fordu. Jenže, můžeme pevně doufat, že to tentokrát dopadne lépe. Předpoklady k tomu jsou, druhá část divize Jaguar-Land Rover přináší velmi slušné zisky a očekávají se i v případě F-Type. Prvními novými přírůstky budou s největší pravděpodobností menší sedan než je současné XF a také se znovu (pokolikáté už?) ocitá na výsluní téma „crossover“.
Šéf Jaguaru sdělil v rozhovoru pro britský Autocar: „Jsme jedním ze zakládajících členů klubu sportovních vozů. Pokud bychom neměli takové auto v nabídce, je pravděpodobné, že lidé ztratí orientaci a nebudou vědět, co znamená značka Jaguar. F-Type je v současném sortimentu nejdůležitějším modelem a představuje orientační bod.“
K blízké budoucnosti se Hallmark vyjádřil následovně: „Všechno, co děláme, je založené na třech pilířích: inovaci, designu a vedoucí pozici v oblasti výkonu. Tyto základní kameny lze aplikovat na různé vozy.“ Připustil tak skutečně možný vznik menšího sedanu pod řadou XF a SUV. Luxusním crossoverem se Jaguar zabýval už před více než dekádou a střední třídu zastupoval
X-Type, který, pravda, sdílel mnoho komponentů s Fordem Mondeo, což nebylo zrovna každému po chuti. Zejména zákazníkům ne a to je jaksi celkem důležité.
F-Type stojí v Británii 58.500 liber (přes 1,81 milionu korun). Tato základní částka vzbudila na Ostrovech nemalou kritiku. Mysleli si snad odborníci i laici, že bude levnější? „Co se týče použité techniky, tvarů i celkových výkonů, jde o ryzí velké sportovní auto. Ale cenově se nachází mezi kategoriemi velkých a malých sportovních vozů. Vždyť je levnější než osmiválcový Aston Martin nebo Porsche 911 a přitom nabízí stejný výkon.“
Příští generace uzavřených i otevřených XK bude ovšem umístěna na trhu výše, než je tomu v současnosti. Musí se přece zvýraznit rozdíl mezi F-Type a XK, prognózy navíc předpovídají, že nový menší roadster si své zákazníky určitě získá a XK tedy bude moci být dražší. Hallmark navíc dodal: „Drtivou většinu odbytu řady XK tvoří v současnosti modely R a R-S, takže takový krok nepostrádá logiku.“