1.10. 1998

Nová sportovní limuzína z produkce Jaguaru byla poprvé oficiálně představena 20. října na Birmingham International Motor Show. Model S-TYPE, jak se vůz jmenuje přijde do prodeje v březnu 1999.

Jaguar S-TYPE je zcela nový, kompaktní, levnější, luxusní vůz, který rozšíří existující modelové řady XK - sportovní vozy a řady XJ, která náleží luxusním limuzínám. Velikostí a cenou se zařadí pod řadu XJ a umožní Jaguaru vstoupit do třídy, která v posledních letech zaznamenala prudký vzestup, co se týče prodaných vozů.

S-TYPE reprezentuje novou éru spolupráce Jaguaru s koncernem Ford, kdy S-TYPE převzal konstrukci podvozku z Lincolnu LS. Díky této spolupráci, která se odvíjí pouze při vývoji technologií, je schopen Jaguar zachovat svou identitu a charakteristický vzhled.

Nový Jaguar bude nabízet 2 pohonné jednotky. Jedná se o nový, celohliníkový šestiválec o objemu 3.0 l pod označením 3.0 AJ-V6, který dává výkon 240 koní (179 kW) a technicky vychází z motoru V8. Dalším v pořadí je již osvědčený osmiválec 4.0 AJ-V8, který se již objevil v modelech XJ a ve sportovních modelech XK8 s výkonem 280 koní (209 kW). S-TYPE bude možno vybavit novou 5stupňovou manuálně řazenou převodovkou, ale pouze s motorem o objemu 3.0. Silnější verze bude dodávaná s novou 5stupňovou automatickou převodovkou. Na přání je možno dovybavit automatickou převodovkou i slabší třílitrový agregát.

Obě verze motorů jsou "dostatečně" výkonné a poskytují opravdový zážitek z jízdy. Motor 3.0 V6 sprintuje z 0-100 km/h za pouhých 6,8 sekund (8,0 sekund s automatickou převodovkou) s maximální rychlostí, která dosahuje 233 km/h (225 km/h u verze s automatickou převodovkou). Zároveň dosahuje motor 3.0l s manuální převodovkou dosahuje průměrného odjezdu 27 mil na 1 galon benzínu, což je asi 10,1 litru na 100 kilometrů. Motor 4.0 V8 ochotně dosáhne 100 km/h za 6,6 sekund a dosahuje maximální rychlosti 240 km/h.

Nová konstrukce podvozku poskytuje tradiční komfortní jízdu, ale v tomto případě se sportovním nádechem. Bylo dosáhnuto ideálního rozložení váhy a přední a zadní část vozidla v poměru 50:50, což s ABS, kotoučovými brzdami na všech kolech s odvětranými kotouči, elektronickou kontrolou trakce a posilovačem řízení s proměnnou tuhostí zaručuje ideální kontrolu nad vozidlem.

Jak je již u automobilky Jaguar zvykem, jejich automobily nabízejí veškeré pohodlí a luxus, na co si může člověk jen vzpomenout a ani nový S-TYPE není vyjímkou.

Výčet začíná dnes již "normálním" vybavením, jako jsou 4 airbagy, ABS, protiprokluzový systém, elektricky ovládaná okna a zpětná zrcátka, palubní počítač, elektricky ovládaná sedadla v 8 směrech, automatická klimatizace s ovládáním pro každou stranu automobilu zvlášť, elektricky ovládané střešní okno, nastavení volantu ve 2 rovinách (na přání elektricky ovládaný) a satelitní navigační systém.

Mezi "neobvyklé" vybavení patří dešťový senzor upravující rychlost stěračů podle intenzity deště, který pracuje na principu fotodiod. Integrovaný systém rádia, klimatizace a mobilního telefonu (v USA a Anglii s ovládáním hlasem). Audio systém o výkonu 175 Wattů s aktivním subwooferem a měničem na 6 disků. Vozidlo je vybaveno tzv. VCATS, což je testovací systém, který má za úkol zjišťovat a popřípadě informovat o nestandardních jevech při provozu.

Automobil je obut do 16palcových pneumatik Pirelli P6000 u slabší verze, nebo do 17palcových Pirelli P Zero, které zajišťují stabilitu a přesné vedení vozu. Každopádně bude nový Jaguar S-TYPE velkou konkurencí pro vozy BMW, Mercedes a Audi. Je určen zejména pro zákazníky, kteří si potrpí na kvality anglických vozů, jejich konzervativní vzhled a kteří se rádi odlišují od ostatních.



Rallye Dakar 2019
Trump se pokusil usmířit s demokraty. Marně Trump se pokusil usmířit s demokraty. Marně

Kvůli rozpočtové krizi klesá popularita prezidenta i v…

Labouristé chystají návrh na odklad brexitu, tvrdí britská média Labouristé chystají návrh na odklad brexitu, tvrdí britská média

Vedení opozičních labouristů zvažuje podporu návrhu…

Miloš Zeman v rozhovoru pro Blesk: Blbci u Palacha, vyhazov za šikanu a odhalený důchod Miloš Zeman v rozhovoru pro Blesk: Blbci u Palacha, vyhazov za šikanu a odhalený důchod

Český prezident Miloš Zeman byl už po 16. hostem pořadu S…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště? The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště?

Jedenáct dlouhých měsíců. Tak dlouho jsme čekali na…

 



Jaguar a Land Rover vstupují na indický trh, výhradním dovozcem bude Tata Motors Jaguar a Land Rover vstupují na indický trh, výhradním dovozcem bude Tata Motors

Jaguar a Land Rover jsou „klenoty“ v průmyslovém impériu…

Jaguar S-Type (1998-2008) – Retrokočka Jaguar S-Type (1998-2008) – Retrokočka

Jaguar se vždy zaměřoval na luxusní a sportovní…

 



 
Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Včera

Golf VIII už vlastně nemá co skrývat. Po tovární skice i sérii špionážních snímků a videí jsou tu další fotky bez maskování. Populární kompakt se odhaluje v takřka celé své kráse.




Blesk.cz

Zůstaneme jako národ křupany? Maturitní ples prestižního gymnázia očima Františky

Zůstaneme jako národ křupany? Maturitní ples…

Byl to nostalgií se stopu trpkosti a beznaděje doprovozený večer. Miluji tanec, ale plesy ráda nemám. Nikdy jsem…

Zemřel producent Terminátora a Ramba Andrew Vajna (†74): Hasta la vista, napsal Orbán

Zemřel producent Terminátora a Ramba Andrew Vajna…

Ve věku 74 let ve svém domově v Budapešti zemřel filmový producent a podnikatel Andrew Vajna. Informovala o tom…

 

iSport.cz

Liberec si pojistil mladého brankáře z Belgie. Plánuje ještě dvě posily

Liberec si pojistil mladého brankáře z Belgie.…

Ještě před odletem na soustředění do Turecka oznámil Slovan Liberec, že podepsal dlouhodobou smlouvu s brankářem…

SESTŘIHY: Plzeň skolila Oceláře, Kometa padla. Pardubice vyhrály 6:2!

SESTŘIHY: Plzeň skolila Oceláře, Kometa padla.…

SOUHRN | Po skaplu rozjetého Mountfieldu si smlsli i na lídrovi soutěže. Plzeňští hokejisté v rámci 37. kola…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Mistrovský dialog kancléře Mynáře se soudcem si zaslouží potlesk

Karel Steigerwald: Mistrovský dialog kancléře Mynáře…

Přečetl jsem si dialog kancléře Mynáře s panem předsedou Nejvyššího správního soudu z dob, kdy tím předsedou…

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do zákulisí čínských nočních podniků

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do…

Ukrajinec Sergej Melničenko se v roce 2015 přestěhoval do Hongkongu, kde se začal živit jako model a tanečník.…