Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar X-Type: facelift pro modelový rok 2008

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Britská automobilka se snaží omladit svou nabídku, jak jen to jde a po zcela novém modelu XF představeném na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, nyní přichází s modernizací pro X-Type.

Ve svých tiskových materiálech automobilka uvádí, že pro modelový rok 2008 byl u Jaguaru X-Type omlazen vzhled a přepracováno a použito bylo téměř 500 nových komponentů.

Hlavní novinkou modernizace je kombinace vznětového motoru 2.2D s šestistupňovou automatickou převodovkou, která umožňuje i sekvenční řazení. Jaguar X-Type s tímto motorem a převodovkou dosahuje maximální rychlosti 208 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 s, kombinované spotřeby paliva 6,9 l na 100 km a emisí CO2 184 g/km.

Použití automatické převodovky se vznětovým motorem není jedinou novinkou u Jaguaru X-Type a další změny jsou společné pro všechny verze. Na exteriéru jsou jasně viditelné nové přední i zadní nárazníky a přepracovaná maska chladiče se znakem Jaguaru. Dalšími novinkami jsou zpětná zrcátka s integrovanými směrovými světly nebo použití tradiční skákající kočky jako označení na zádi. Zákazníci si budou moci vybírat z nabídky nových laků karoserie a k dispozici budou také dva nové druhy litých kol.

V interiéru jsou nová sedadla s jejichž vzhledem korespondují i upravené výplně dveří. Modernizace se dotkla také audiosystému a parkovacího asistenta. Nově je použito rozšířené rozhraní Bluetooth. Atmosféru sportovního luxusu mají v interiéru podpořit chromované doplňky, jakými jsou například výdechy ventilace nebo dekorace středové konzoly a také dřevěné obložení z dýhy palisandrového dřeva.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
4. 5. 2022 12:45
Re: Design X-Type..?
Byl to toho času přesto nejprodávanější Jaguár.
Avatar - Schapp
13. 10. 2007 00:04
Design X-Type..?
Pratele prave pravdepodobne jenom z vasi nevedomosti a "nezvyku" videt denne Jag X-Type prameni vas obdiv tohohle auta..

Pred lety to byla snaha Jaguaru prinest luxusni automobil stredni tridy, bohuzel se to nepovedlo a nejenom kvuli technice z odpadkoveho kose Fordu, ale prednostne pro to, ze Jaguar nikdy nepostavi auto stredni tridy, ktere bude mit image. Zkratka proto, ze Jaguar je hlavne o velkych a nalestenych limuzinach plnych chromu a jemne kuze za doprovodu zvuku osmi- a dvanactivalcu.. Do teto kategorie kombi X-Type s dieselem 2.2 pod kapotou a upocenym otcem rodiny za volantem proste nikdy nesedne, proto je takovy model spis na skodu cele image znacky. Pro automobilku je jednodussi rozsirit modelovou paletu smerem nahoru, nez dolu, protoze smer dolu je smer dolu a i image jde dolu - holy fakt. Tim padem prijdete logicky i o zakazniky svych predchozich modelu ;-)

Navic v pripade aktualniho X-faceliftu.. interier je v poradku, zadni a bocni partie take, ale ohyzdna predni maska kombinovana s radoby sportovnim naraznikem je neco jako obtahnout rtenkou jemne rtiky p.Paroubka..
12. 10. 2007 23:13
Re: Zadní sedačky
:yes: :yes: :yes:
12. 10. 2007 15:39
KLID, KLID, KLID
Jednou se tu Mondeo vynáší do nebes, jednou se tu Mondeo zatracuje... zajímavé. Každopádně, buď klidnej, podvozek mondea těma svějma hůlkama na volantu nedoběhneš. Klidně si ho kup.

Stále krásný Jaguar... jo, tohle prostě byl Jaguar. Auto sice s nectnostmi, ovšem auto, kterému stejně všechno promineš... Víš vůbec proč?
12. 10. 2007 15:32
Re: I po těch letech je to stále krasavec
:-)