Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XE se chystá na facelift. Co můžeme očekávat?

David Bureš
Diskuze (10)
Sedan střední třídy z Coventry chce dohnat prodejně úspěšnější konkurenci. Dostane proto modernější techniku.

Jaguar XE je tu s námi od roku 2015, a tak bude v příštím roce vhodná doba na jeho modernizaci. Facelift v roce 2019 opravdu přijde, přičemž bude mít těžký úkol. XE se zatím neprodává tak, jak automobilka doufala, a tak se sedan střední třídy bude muset zlepšit natolik, aby konečně zaujal více než konkurence. Pokud se to nepovede, je možné, že XE po jediné generaci zase skončí.

Na soupeře z řad německé prémiové trojky Jaguar XE na evropských trzích zatím výrazně ztrácí. Jestliže BMW 3 se loni v Evropě prodalo ve 129.000 kusech, Audi A4 ve 146.000 kusech a Mercedes-Benz C dokonce v 176.900 exemplářích, XE za stejnou dobu dosáhlo jen na 19.000 prodaných kousků. Meziročně jeho prodeje klesly o 22 %, a tak jej prodejně na starém kontinentu předehnal i přímý rival, Alfa Romeo Giulia (24.700 kusů).

Jaguar tak chce na konkurenci zareagovat tou nejmodernější technikou. Očekává se výrazné vylepšení infotainmentu, dokonce se hovoří o využití systému s dvěma obrazovkami z elektrického crossoveru I-Pace. Také se má zapracovat na asistenčních systémech, k dispozici tak má být více elektronických pomocníků usnadňujících řízení.

Spolu s tím se přiostří vzhled, modernizovaná verze se má údajně v tomto směru inspirovat ostrým sedanem XE SV Project 8. Změní se nárazník, maska chladiče i světlomety, které podle všeho budou užší. Uvnitř se pak má zapracovat na kvalitě zpracování a úrovni použitých materiálů, v tomto ohledu totiž XE má co vylepšovat.

Co se týče nabídky motorů, podle všeho se nijak zásadně nezmění. Šestiválec se tak podle všeho do nabídky nevrátí, a to přestože se pracuje na novém řadovém motoru. Zůstane nejspíše u dvoulitrových čtyřválců, zážehových i vznětových. Plug-in hybrid nabídku podle všeho nerozšíří, očekává se však nasazení mildhybridního systému s 48V elektrickou palubní sítí, který debutovat v Range Roveru Evoque.

Konstruktéři se zaměří také na další vyladění podvozku, který by po úpravách měl ještě lépe kombinovat komfort se skvělými jízdními vlastnostmi.

Modernizovaný Jaguar XE by se měl začít prodávat v první polovině v příštího roku. Výstavní premiéra tak podle všeho proběhne na jarním autosalonu v Ženevě.

David Bureš
Diskuze (10)
4. 12. 2018 12:09
Prostor uvnitř
Seděl jsem krátce po sobě v Jaguaru XE, BMW 3, a Alfě Giulii a kupodivu, jediná z nich, která byla pro mě "tak akorát" a sedl si za mě (při mých 195cm) další člověk byla Alfa, do které bych to řekl nejmíň. Jaguar v tomhle zklamal i u XF, čekal jsem bohužel víc. Naopak obě nové Alfy překvapily. Zajímavé je, že i právě Giulia dává i prodejně XE na frak...
Avatar - Magister
4. 12. 2018 11:55
Re: XE
U které ale nevíme zda bude. Viz mizerné prodeje a brexit. Je to škoda, jde auto pro nadšence, chtělo by to asi i větší individualizaci, mimořádné modely apod. XE zákazníka pro VW Passat neosloví.
Avatar - fOE
4. 12. 2018 11:27
Re: XE
Problem XE je i v jeho vnitrnim prostoru. Je presne tam kde byla nemecka konkurence 2 dekady zpet. Tehda to proslo, vsichni na tom byli takhle blbe, ale dnes se uz v 3er nebo C klasse za sebe dospely clovek normalne posadi. Nic z toho neni superb, ale zadne zasadni rodinu omezujici prostorova omezeni tu jiz nejsou. Ne tak u XE. Tezko pak po tomhle sahnout byt i jen jako po firemnim aute (a nemejme iluze, mysli-li to Jaguar se stredni a vyssi stredni vazne, musi mirit hlavne na firemniho zakaznika), ktere ale bude slouzit i rodine.

Takze souhlas s tim interierem coby ostudou XE (pristup do zavazadelniku by taky mohl byt lepsi), ale nejde jen o materialy a bohuzel zrovna s timhle FL nic nezmuze, az pristi generace.
Avatar - speedfred
4. 12. 2018 10:44
Re: XE
Tá farba bola krásna :yes:
PS : mrkol som len tak na sauto a je tam naa predaj 31ks všetko iba R4. :-(
Avatar - Magister
4. 12. 2018 10:05
Re: XE
Jsme rád, že se najdoz lidé, kteří takové auto koupí! Je škoda, že jich nejezdí více. A trochu je to pro mě k nepochopení.