Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XE SV Project 8 je britské kladivo na M3. Má 600 koní!

David Bureš
Diskuze (184)
Vrcholná verze Jaguaru XE se stává nejvýkonnějším sériovým modelem této britské značky. O jeho pohon se stará kompresorem přeplňovaný osmiválec.

Jaguar vždy patřil mezi ty drsnější hochy automobilového světa a nyní to opět dokazuje. Na trh totiž uvádí novou vrcholnou verzi sedanu střední třídy XE. Novinka se jmenuje XE SV Project 8 a je pěkně ostrá!

Britské kladivo na BMW M3 nebo Mercedes-AMG C 63 S je poháněn pětilitrovým osmiválcem, který díky přeplňování kompresorem poskytuje výkon 600 koní (441 kW), na což jeho němečtí konkurenti zdaleka nestačí. Přeplňovaný třílitrový šestiválec M3 dává 317 kW, zatímco osmiválec biturbo v AMG C 63 S nabízí 375 kW.

Díky této síle umí XE SV Project 8 zrychlit z 0-100 km/h za 3,7 sekundy, což je hodnota na úrovni superaut. A také to znamená, že nejnovější díly divize SVO je nejrychleji akcelerující Jaguar historie. Maximální rychlost pak činí 321 km/h.

Video se připravuje ...

Kompresorem přeplňovaný zážehový osmiválec je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou Quickshift, která umí změnit převod za pouhých 200 milisekund. Síla agregátu je pak přenášena na všechna čtyři kola. Aby silný agregát zvládl vůz ukočírovat, je zavěšení vylepšeno tužšími pružinami, zatímco brzdy jsou karbon-keramické, 400mm vpředu a 396mm vzadu. Specialitou je i elektronicky řízený aktivní diferenciál s olejovým chladičem nebo pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2.

Jaguar XE SV Project 8 – srovnání s konkurencí
ModelJaguar XE SV Project 8BMW M3Mercedes-AMG C 63 S
Motor5.0 V8 kompresor3.0 R6 turbo4.0 V8 biturbo
Pohon4x44x24x2
Zdvihový objem [cm3]500029793982
Válce/ventily8/46/48/4
Největší výkon [kW/min]441/6500*317/5500-7300375/5500-6250
Točivý moment [N.m/min]700/3500-5000*550/1850-5500700/1750-4500
Převodovka8A6M (7DS)7A
Max. rychlost [km/h]321*250 (250)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,7*4,3 (4,1)4,0
Komb. spotřeba [l/100 km]11,0*8,8 (8,3)8,2
*Předběžné hodnoty

Tyto úpravy souvisí se zaměřením auta pro jízdu na závodních okruzích. Kvůli tomu má XE SV Project 8 i speciální okruhový mód, který upraví nastavení ESP a zostří reakce motoru na pokyn. Navíc bude dostupný ve dvou verzích. Zatímco standardně dostanete čtyři sportovní sedadla, s hořčíkovými rámy a výrazným tvarováním, za příplatek je okruhový paket s pouze dvěma závodními karbonovými sedadly, která disponují čtyřbodovými pásy. Toto řešení pomůže uspořit 12,2 kilogramu.

Vrcholnou verzi XE poznáte už podle agresivního vzhledu, navrženého Waynem Burgessem, který se podle svých slov inspiroval rallyeovou Lancií Delta Integrale. Změny jsou rozsáhlé, zachována prý byla jen střecha a dveře. Vpředu najdete unikátní karbonový nárazník s výraznými chladicími otvory a „lízátkem“ nebo karbonovou kapotu s chladicím otvorem, zboku zaujmou 20palcová kovaná kola, zatímco vzadu je vedle výrazného nastavitelného křídla také karbonový nárazník s difusorem.

Uvnitř najdete alcantarové čalounění nebo karbonové obložení. Nový je i volant nebo volič automatické převodovky, který svým tvarem připomíná pistoli. Obrazovka v přístrojovém štítu pak zvládne zobrazit i data o přetížení nebo stopky. Britské zákazníky nicméně jistě nepotěší, že automobil bude dodávaný pouze s levostranným řízením.

Jestliže vás nabídka divize SVO specializované na unikátní auta zaujala, měli byste s objednávkou pospíšit. Vznikne jen 300 exemplářů, přičemž Jaguar zatím nezveřejnil, kolik aut poputuje na jaký trh. Omezení výroby souvisí nejen se zachováním exkluzivity, ale také s omezenou výrobní kapacitou závodu SVO v Rytonu. První exempláře Jaguaru XE SV Project 8 by se u zákazníků měly objevit v květnu 2018. Klienti za ně zaplatí minimálně 149.995 liber, tedy asi 4,5 milionu korun.

David Bureš
Diskuze (184)
2. 7. 2017 23:11
Re: Pěkné a rychlé....
Je rozdíl mezi tím, co bude automobilka tvrdit, co udělá a jaká práva ti přizná soud. Ano, nemůžou se vykroutit ze zákonné záruky. Což v případě opravdu závažných vad znamená, že bys měl soud vyhrát, pokud k němu vůbec dojde. Ale nečekej, že ti záruku bez řečí uznají.

A nečekej, že by tvrdili, že je to auto určené pro "závodění", tedy, abych to tak řekl, jízdu na čas, kdy se snažíš jet naplno. Kromě opravdu vážných výrobních vad je tu totiž otázka "fit for purpose". Součástka sice mohla být vadná (tedy slabší), ale pořád mohla být dostatečná pro "běžné" použití. Odešla jen proto, žes to auto používal stylem, pro který nebylo určeno. V tuhle chvíli máš problém i u soudu.

Je dobré pak pamatovat, že okruhové nasazení znamená jiný servisní plán. To je naprostý základ.

A na závěr tu máme malý háček. Tuhle krásnou záruku máš z pozice spotřebitele. Fyzické osoby, která si to pořídí k soukromému užití. Zkus si to auto koupit na firmu. Na tohle občas lidé zapomínají. Vytřou s tebou podlahu, než se naděješ.
2. 7. 2017 22:32
Re: Pěkné a rychlé....
Předpokládám tedy, že máš boty na suchý zip. Kdo by se vázal s tkaničkami. >:-[]

Protože je zábavné a uspokojující překonávat překážky.

V pantoflích bych ani neřídil. (A v županu nevyjdu z domu. Ani v jídelně nebo kuchyni si v něm nebo v pyžamu nepřipadám vhodně oblečený, když mám hosty.) To pro mne není otázka obtížnosti, ale bezpečnosti. Do jisté míry je to subjektivní. Co mi dává smysl, co beru jako výzvu, co beru jako pitomost. Lezení v pantoflích je pro mne pitomost. To už větší smysl vidím v lezení bez jištění, kde jde o překonání strachu. Mám rád tzv. volné lezení. Výbava se sice používá, ale pouze v zájmu bezpečnosti. Nepoužívá se k usnadnění lezení. Podobně běhám v botách určených k běhu na daném povrchu. Nebudu běhat v nějaké hrůze, která mi bude ničit nohy, abych zjistil, jestli to vydržím. U lezení mi jde o fyzickou zdatnost a dobré rozhodování. Nepřijde mi, že by mi to dobrá bota usnadňovala, i když má vliv na samotný výstup. Když pak ale lezu například na stěžeň, tak nedělám blbosti a typicky využiji veškeré pomoci. V tu chvíli nelezu pro zábavu.

Z jiného soudku. Mám rád tradiční navigaci. Ať už na zemi, nebo v letadle. Samozřejmě, že normálně používám satelitní a elektronické mapy. Ale s papírem, kompasem, buzolou, hodinkami nebo stopkami je to sranda. Umět číst krajinu, zorientovat se, když se člověk ztratí, atd.
1. 7. 2017 18:40
Re: Pěkné a rychlé....
Kolo a elektrokolo jsou dva ruzne dopravni prostredky, vetsina cyklistu by ti dokonce rekla ze kdyz to ma motor tak to neni kolo.

Ja bych naopak rekl ze s tvou filozofii by cykliste meli vyzadovat kola, kde se prevody meni packama na spodni ramove trubce jako kdysi na starych favoritech, protoze to je taky vetsi vyzva nez radit jednim palcem bez toho abys musel pustit riditka.
1. 7. 2017 18:31
Re: Pěkné a rychlé....
Zaruka na co? Na vyrobni vady? Proc by neplatila, resp. proc by pri honeni casu na uzavrenem okruhu nemela platit a treba pri testovani maximalky na nemecke dalnici jo? A jak by vyrobce vubec zjistil, kde jsem s autem jezdil?
Avatar - white label
1. 7. 2017 14:48
Re: Pěkné a rychlé....
Zkus se zeptat výrobce automobilu, jestli ta jeho záruka platí i při honění časů na uzavřeném závodním okruhu.