Jaguar XF: Poprvé se čtyřválcem (2,2D/140 kW) oficiálně
Jaguar zveřejnil první oficiální informace o chystaném 2,2litrovém turbodieselu pro sedan XF. K jeho prezentaci navíc využívá testovací mulu faceliftu modelu XF, která pod maskovací fólií dává tušit tvary inovované přídě.
Agregát o objemu 2179 cm3 známe již z Land Roveru Freelander a přicházejícího Range Roveru Evoque (Jaguar X-Type měl generačně starší vznětový 2,2litr). V obou těchto modelech je však uložen napříč, zatímco Jaguar zůstane v XF věrný klasické koncepci s podélnou zástavbou.
Pro Jaguar je toto historická premiéra významem srovnatelná přinejmenším s Mercedesem S 250 CDI – britská automobilka ve vyšší střední třídě zatím nikdy nenabízela méně než šest válců pod kapotou.
Rozdílů je ale mnohem víc, proto automobilka neváhá nový turbodiesel označit za nový motor. Změnilo se turbodmychadlo, které je chlazené vodou, nový je systém vstřikování, písty s menším třením, tvar olejové vany a také konstrukce klikového hřídele.
Nově vyvinutý Intelligent Start-Stop je schopen díky kontrole pozice klikového hřídele a tlaku palivového systému reagovat rychleji než současné systémy. Kromě úplného vypnutí motoru umí také při krátkém zastavení přechodně snížit volnoběžné otáčky na 400 min-1.
Výsledkem má být snížení spotřeby paliva o 5 až 7 %. Očekávané emise CO2 na úrovni 149 g/km, odpovídají zhruba kombinované spotřebě 5,7 l/100 km.
O zlepšení akustického komfortu se postará aktivní uložení motoru (dnes jím disponuje například Infiniti FX30d a M30d), které má snížit hluk v kabině o 3 dB.
Motor bude dosahovat výkonu 140 kW a maxima točivého momentu 450 Nm. Standardem bude osmistupňová automatická převodovka ZF (nyní má XF šestistupňovou). Akcelerace z 0 na 100 km/h bude trvat 8,5 sekundy, nejvyšší rychlost dosáhne 225 km/h.
Novinka se představí v dubnu na autosalonu v New Yorku. Tou dobou zřejmě bude známa i definitivní podoba nové přídě s ostřeji řezanými tvary předních světel.