Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XK66: Exkluzivní edice pouze pro Německo

Jan Mička
Diskuze (6)
Jaguar XK už je sice na sklonku života, jen tak ale rozhodně neodejde.

A jak jinak zakončit životní cyklus modelu, než speciální edicí o omezeném počtu kusů? Konkrétně hovoříme o označení XK66, které samo o sobě dost naznačuje. Číslovka totiž představuje celkový počet exemplářů a zároveň odkazuje na výročí představení prvního Jaguaru XK120. Proč zrovna na něj? Protože ve své době se jednalo o nejrychlejší sériově vyráběný vůz na světě…

Nutno však podotknout, že je edice XK66 nabízena pouze v Německu a nikoliv Velké Británii, kde je rodiště slavného Jaguaru. Aby však majitelé na kořeny vozu nezapomínali, dostal unikátní zelený lak British Racing Green, jemné kožené čalounění v karamelovém odstínu a spoustu znáčků s číselným označením edice a britskou vlajkou. Komu by však tato kombinace neseděla, může sáhnout po laku Stratus Grey a šedém provedení čalounění. Kola si ovšem vybrat nemůžete – Jaguar XK66 stojí na leštěných dvacetipalcových discích Orona.

Nutno však podotknout, že se Jaguar zaměřil pouze na vzhled, nikoliv výkon. Standardní pětilitrová V8 s atmosférickým plněním má výkon 385 koní v 6.500 otáčkách za minutu, který putuje na zadní kola skrze automatickou šestistupňovou převodovku s páčkami pro řazení pod volantem. Vůz sice kombinovaně spotřebuje více než 11 litrů benzinu na 100 kilometrů, ale kdo by to u tak exkluzivního kousku řešil? Obzvláště v případě, kdy byla základní cena kupé stanovena na 99.380 eur (asi 2.718.000 Kč) a kabriolet je o 8.200 eur dražší (v přepočtu stojí kolem 2.942.000 Kč).

Jan Mička
Diskuze (6)
Avatar - Barrichello
17. 3. 2014 15:56
Re: neuveritelne nadcasove auto
Je to pěkný auto no. Akorát ty první kousky nemaj zrovna dobrou pověst a spolehlivost...
Avatar - Honza Mička
17. 3. 2014 15:28
Re: Micka
Asi nebila úplně všechny >:D Díky :-)
Avatar - Magister
17. 3. 2014 14:18
Re: neuveritelne nadcasove auto
Souhlas, je to krásné auto. Z dnešního pohledu má už ale zastaralý interiér a to několik let. A u silnějších verzí neodpovídal podvozek. U XKR při kickdownu se normálně roztancoval zadek i na rovince, nejeden exemplář skončil na střeše.
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2014 13:54
neuveritelne nadcasove auto
stale vyzera pritom velmi dobre, ziadna dizajnerska vykopavka ako poniektori konkurencni zapadoeuropania v podobnom veku, stale je dizajn na urovni, neuveritelne auto, akoby prislo prave zo zenevy :yes:

navyse novy f-type tieto hranice boja s casom posuva este dalej, ten bude na spici v dizajne aj o dalsich 15 rokov, nic tu menit netreba ... len vyrabat a predavat nech to frci :yes:

jaguar bude nadalej silny, tesim sa na krala triedy XE :yes: :yes: :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
17. 3. 2014 13:46
Micka
[odkaz]