Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je downsizing skutečně mrtvý? Renault pracuje na novém motoru 1.3 TCe

David Bureš
Diskuze (73)
Chystaná třináctistovka nenahradí šestnáctistovku, jak by se někdo mohl obávat, nýbrž menší dvanáctistovku. Motor 1.6 TCe totiž bude nahrazen osmnáctistovkou.

Automobilka Renault patří mezi hlavní představitele trendu zmenšování objemů motorů, tzv. downsizingu, když se i u velkých modelů typu MPV Espace spoléhá maximálně na šestnáctistovky. Kvůli chystaným novým emisním normám se však trend obrací, což dobře ví i v Renaultu, ostatně šéf vývoje motorů v alianci Renault-Nissan Alain Raposo nedávno prohlásil, že downsizing je mrtev. A nejsou to jen slova do větru, protože ve francouzské automobilce už se pracuje na „upsizingu.“

A výsledek prací už je na obzoru, v příštím roce se totiž v nabídce objeví nový zážehový čtyřválec 1.3 TCe, který má postupně nahradit dnešní přeplňovanou dvanáctistovku. V tuto chvíli je potvrzen pro duo velkoprostorových crossoverů Scénic/Grand Scénic, přičemž podle očekávání by jej měl nabídnout také Mégane a posléze zřejmě i další vozy. Motor s interním označením H5x je připravován už s ohledem na příchod normy Euro 7 a měření emisí v reálném prostředí.

K dispozici má být ve třech výkonových variantách s 85, 103 a 114 kW. Turbodmychadlem přeplňovaný motor s přímým vstřikováním o objemu 1330 cm3 bude mít čtyři válce a kompresní poměr 10,3:1. Jednotka s čtyřmi ventily na válec bude spárována s manuální převodovkou, ve vrcholné verzi se počítá s novou dvouspojkovou převodovkou EDC se sedmi stupni.

Vedle třináctistovky se u Renaultu počítá také s novou benzinovou osmnáctistovkou vyvinutou divizí Renault Sport. Ta už byla představena ve sporťáku Alpine A110, s nasazením motoru o takovém objemu se ale počítá i v dalších modelech. Ve Francii už je od tohoto měsíce nabídnuta pro Espace, a počítá se s ní také pro Talisman, v nichž má nahradit dnešní 1.6 TCe, z něhož bude technicky vycházet.

Jestliže v A110 má 185 kW, v Espace je 1.8 TCe naladěn na výkon 165 kW a točivým momentem 300 N.m, což je o 18 kW a 40 N.m více než u šestnáctistovky. Ve velkém MPV je tento čtyřválec spárován se stejnou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC, původem od Getragu, jako dnešní šestnáctistovka.

David Bureš
Diskuze (73)
18. 6. 2017 20:08
Re: Načo tá panika?
Tak mi někdo najděte oturbenýho litráka co přežil 200 tis km. Projel jsem Spritmonitor i Tipcars a nikde takový auta nejsou. Maximum cca 150-171 tis km a pak záznamy končej nebo to lidi prodávaj... Za to litráků R4 s víc než 200t km je k mání celkem dost. Prostě rychlovarná konvice se nemá přifukovat a hotovo.
Avatar - Emel
29. 5. 2017 13:18
Re: Nie som Renaultak
Ještě to může znamenat, že tam jsou gauneři všichni... ;-)
Avatar - Ada je zase tady
28. 5. 2017 20:52
Diskuse o ničem
pod kapotu auta pro chlapy totiž patří alespoň dvoulitrový diesel! :-)
Avatar - Ja Prvni 123
28. 5. 2017 16:20
Re: Nie som Renaultak
Ale obojí je pravda... automobilky musí následovat to, co kupují zákazníci... ale dokud je televize, tak zákazníci chtějí to, co jim v ní řeknou.

To, že přes 40% naší zdeformovaný populace by chtělo Babiše za premiéra neznamená, že to není gauner...
Avatar - Ja Prvni 123
28. 5. 2017 16:17
Re: Načo tá panika?
Sečti servisní náklady na 100 tis km tehdy - a dneska.

A vo vo tom to je... plať ševče!