Je to oficiální! Porsche končí s naftovými motory
Značka Porsche je skvělým příkladem, jakým vývojem prošly v minulých letech vznětové motory. Když rozšířila nabídku o Cayenne a další „ne sporťáky,“ kvůli oblibě je postupně nabídla i turbodieselem, byť to tradiční fandové podobně jako nabídnutí SUV těžce nesli. I kvůli tomu, že nešlo o vlastní dílo, ale techniku převzatou v rámci VW Group. Když však zájem Evropanů o naftu zase klesá, začalo vedení Porsche jednat o tom, zda se takových motorů zase nezbavit. A teď už je to jasné.
Automobilka oficiálně potvrdila, že dieselové motory už v její nabídce neuvidíme. Jestliže se tak ještě na začátku roku mluvilo o tom, že by se čtyřlitrový naftový osmiválec po zhomologování podle nových emisních norem mohl zase vrátit do nabídky Panamery a Cayennu, nyní je jasné, že se tomu tak již nestane.
„Porsche nedémonizuje naftu. Je a zůstane důležitou pohonnou technikou. My jakožto výrobce sportovních aut, pro kterého hrál diesel vždy až sekundární roli, jsme však dospěli k názoru, že bychom byli rádi, aby naše budoucnost byla bez nafty,“ komentuje rozhodnutí generální ředitel Porsche Oliver Blume.
Stuttgartský výrobce naftové verze svých aut nenabízí už od února, od kdy se spekulovalo, zda se ještě do nabídky vrátí. Porsche celou dobu tvrdilo, že rozhodne zákaznický zájem, který se opravdu projevil. Respektive tedy nezájem, firma jasně registruje klesající zájem zákazníků o taková auta s tím, že jen 12 % loňských prodejů Porsche tvořily vozy s turbodieselem.
Roste naopak zájem o hybridní modely. Konkrétně v Evropě tvoří dnes už 63 % prodejů Panamery právě hybridní verze. I proto automobilka chce do e-mobility investovat do roku 2022 více než šest miliard eur (cca 154 miliard korun).
Výsledkem této investice bude již avizovaný elektromobil Taycan, který na trh dorazí v roce 2019. To ale není vše, automobilka plánuje, že do roku 2025 bude každé druhé její auto elektrifikované – tedy s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem.
Firma ale nezapomíná ani na spalovací motory, které hodná dále vyvíjet. Dokonce zdůrazňuje, že puristická, emocionální a silná sportovní auta budou nadále důležitou roli v jejím produktovém portfoliu.