Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je vám Bugatti Chiron málo? Kupte si k němu jízdní kolo. Za pouhý milion...

David Bureš
Diskuze (16)
Jízdní kolo inspirované automobilkou Bugatti váží pouhých pět kilogramů a vznikne jen v limitované sérii.

Když máte na Bugatti Chiron, stojící v základu asi 65 milionů korun, můžete si jistě pořídit i různé doplňky, které vám k němu automobilka nabízí. Je libo sluneční brýle inspirované chironem za 13.000 korun? A nebo třeba koženou bundu za 97.200 korun? A nechtěli byste třeba jízdní kolo?

Pravda, jízdní kolo se k autu, jako je Bugatti Chiron, možná úplně nehodí, přesto kolo inspirované tímto nejrychlejším automobilem na světě skutečně vzniklo. Pro Bugatti ho navrhla německá společnost PG, která se do detailu inspirovala vozy značky sídlící ve francouzském Molsheimu.

Díky tomu tohle městské jízdní kolo k charakteru chironu opravdu ladí. Naprostá většina komponent (95 %) je ručně vyrobena z karbonových vláken, což vedle neobvykle tvarovaného rámu platí také pro řidítka nebo brzdy. Díky tomu se hmotnost tohoto bicyklu podařilo srazit pod pět kilogramů.

Vozům Bugatti odpovídá také péče o detail, ruční zpracování nebo použití neobvyklých metod, které v tomto případě spíše než cyklistickým firmám odpovídají automobilovému průmyslu. Třeba rám byl tvarován tak, aby nabízel perfektní aerodynamiku. PG na kole nepracovala sama, ale využila i znalostí zkušených firem Lightweight, Merelli nebo Continental.

A zapomenout bychom neměli ani na cenu, která také plně odpovídá vozům z Molsheimu. Prodejní cena kola PG Bugatti v přepočtu činí bezmála milion korun, což je za jízdní kolo opravdu hodně. Jenže jestliže si můžete dovolit si pořídit chiron, milion za jízdní kolo vás patrně nevytrhne...

A navíc za tuto částku dostanete unikát ručně sestavovaný německým specialistou Kußmaul. Postaveno bude jen 667 těchto bicyklů, přičemž objednaný exemplář bude možné zhotovit tak, aby barevně ladil k vaší bugatce. Vybírat je možné nejen z různých laků rámu, ale také odlišných barev použitých karbonových vláken nebo kůže na sedáku. A to je přesně to, co potřebujete, když se chcete na vaší oblíbené cyklostezce trochu odlišit...

David Bureš
Diskuze (16)
Avatar - wakantanka
31. 3. 2017 10:22
Re: K čemu je to dobré ?
Neviem či si videl posledný TG, ale mne ten bicykel príde presne na to dobrý ako Chiron samotný. Demonštrácia toho, že vieme a môžeme vyrobiť a za danú sumu predať. Niečo ako funkčné umelecké dielo, investícia pre toho, kto nevie čo s peniazmi.
31. 3. 2017 09:10
Re: K čemu je to dobré ?
Je tam požitý ozubený remeň, kde prehadzovacka byt nemoze. Vyzera, ze nie je ani v naboji. Vyhoda ozubeneho remena je bezudrzobovost. Single speed je pre jeho jednoduchost oblubeny v mestskych bicykloch v rovinatých krajinách ako napr. Benelux.
Zadná brzda je podľa mňa riešená torpedom.

V konečnom dôsledku sa jedná o hyper mega drahý moderný hipstersky mestsky bicykel, žiaden drahovy special.
30. 3. 2017 23:03
Re: K čemu je to dobré ?
Viz můj příspěvek výše. Jinak takové kola jsou na zakázku a cena může být klidně i půl melounu. S tím, že tam je znáček bugatti, tak to není zase až tak moc ;-)
30. 3. 2017 23:02
Re: K čemu je to dobré ?
Hračka to není. Spíš bych řekl, že je to speciál na některý z dráhových závodů. Ty mají jen jeden převod a buď jednu nebo žádnou brzdu.
Avatar - white label
30. 3. 2017 22:20
Re: K čemu je to dobré ?
Píšou tady: "... tohle městské jízdní kolo..."