Jean Bugatti: Další ze speciálních Veyronů

 

Bugatti stále chrlí nové a nové verze svého Veyronu. Ta poslední je věnována synovi legendárního Le Patrona.

V srpnu mohli ti šťastnější z nás vidět v Pebble Beach edici Jean-Pierre Wimille pojmenovanou po slavném francouzském závodníkovi a vítězi 24 hodin Le Mans. Nové provedení nese pro změnu jméno syna zakladatele značky Jeana Bugattiho. Jedná se tedy o druhý počin série Les Légendes de Bugatti a automobilka ji vystaví ve Frankfurtu. Celkem jich bude šest, jak společnost znovuvzkříšená a vlastněná koncernem Volkswagen oficiálně oznámila již v červenci. Všechny věnuje věhlasný výrobce významným postavám ze své historie.

Jean (vlastním a plným jménem Gianoberto Carlo Rembrandt Ettore) Bugatti se podílel na vzniku legendárního Type 41, tedy modelu Royale, vytvořil tvary většiny jeho karoserií. Pracoval také na vzhledu roadsteru typu 55, cestovní „padesátce“ i veleslavném aerodynamickém kompresorovém kupé 57 SC Atlantic. Nenavrhoval ale jen „šaty“, nýbrž také podvozky a motory. V roce 1936 mu jeho otec předal správu podniku, Jeanovi bylo tehdy pouhých 27 let! O tři roky později však nešťastně zahynul při havárii.

Model nesoucí jeho jméno vychází z otevřeného provedení Grand Sport Vitesse, má tedy nikoli 1001, nýbrž rovných 1200 koná (883 kW) ze čtyřmi turbodmychadly přeplňovaného osmilitrového motoru W16. Vizuálně si bere právě inspiraci z proslulého Atlanticu. Konkrétní exemplář, který používal sám Jean Bugatti, byl znám jako „La Voiture Noire“, tedy černé vozidlo. Postrádal tudíž pro předválečnou produkci této značky jinak typickou modrou barvu. Zároveň byl jedním ze čtveřice vyrobených kusů typu 57 v kompresorové verzi SC a s aerodynamickými hliníkovými karoseriemi. Poháněl jej řadový osmiválec objemu 3257 cm3 s výkonem 147 kW (200 k) a kupé bylo schopno jet až 200 km/h. Nejednalo se přitom o závodní auto, ale vůz pro běžné silnice, pouze motor měl takřka závodní parametry. Po krvavém konfliktu (továrna v alsaském Molsheimu byla v roce 1944 vybombardována spojeneckými vojsky) se bohužel unikát ztratil a jeho osud není znám. Dodnes přežily pouhé dva původní exempláře vyrobené v letech 1936-1938, tedy polovina.

Karbonová karoserie moderního Veyronu je také černá, maska chladiče v tradičním tvaru podkovy je pokovena platinou, stejně jako loga EB vně vozu. Černá kola mají diamantový efekt, podpis samotného Jeana Bugattiho byl laserem vyryt do víček benzinové nádrže i olejové náplně. Interiér pokrývá luxusní béžová a hnědá kůže přesně jako v originále. Čokoládově hnědé jsou sedačky, horní část přístrojové deska, volant a dveřní výplně. Na nich je vyobrazen béžový Atlantic z bočního pohledu, mezi oběma sedadly se nachází úložný prostor, který zdobí silueta slavného kupé pro změnu z pohledu horního. Na dveřních prazích zase najdeme Jeanův portrét a nápis „Les Légendes de Bugatti“, stejný je na čalounění podlahy u středového tunelu, ale doplněný o skulpturu. Volič sedmistupňové dvouspojkové převodovky, který přenáší 1.500 N.m točivého momentu na všechna kola, je částečně vyroben z růžového dřeva.

Zvykli jsme si, že Bugatti většinou představuje „jednokusové limitované edice“, tedy konkrétní exempláře vyrobené pro jednoho každého zákazníka. Představované „Jean Bugatti“ se stejně jako té minulé tento exkluzivní počet netýká, vzniknou celkem tři. Každý kus ovšem přijde na jinak velmi exkluzivních 2,28 milionu eur, tedy necelých 59 milionů korun. Bez daně...

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní

Nejvyšší výkon kolem 1000 koní představuje špičku mezi…

Bugatti a jeho moderní historie (2. díl) Bugatti a jeho moderní historie (2. díl)

Po neslavném konci Bugatti Automobili S.p.A. v roce 1995…

 



 
Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Dnes 16:50

Německý výrobce luxusních automobilů Porsche vyplatí svým zaměstnancům za loňský rok odměnu 9111 eur (246.000 Kč) na osobu.




Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu, smějí se mu fanoušci

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu,…

Zkoušel simulovat pro penaltu? V přípravě? Proč? Anglický útočník Jamie Vardy se stal opět po několika dnech…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…