Jean Bugatti: Další ze speciálních Veyronů

 

Bugatti stále chrlí nové a nové verze svého Veyronu. Ta poslední je věnována synovi legendárního Le Patrona.

V srpnu mohli ti šťastnější z nás vidět v Pebble Beach edici Jean-Pierre Wimille pojmenovanou po slavném francouzském závodníkovi a vítězi 24 hodin Le Mans. Nové provedení nese pro změnu jméno syna zakladatele značky Jeana Bugattiho. Jedná se tedy o druhý počin série Les Légendes de Bugatti a automobilka ji vystaví ve Frankfurtu. Celkem jich bude šest, jak společnost znovuvzkříšená a vlastněná koncernem Volkswagen oficiálně oznámila již v červenci. Všechny věnuje věhlasný výrobce významným postavám ze své historie.

Jean (vlastním a plným jménem Gianoberto Carlo Rembrandt Ettore) Bugatti se podílel na vzniku legendárního Type 41, tedy modelu Royale, vytvořil tvary většiny jeho karoserií. Pracoval také na vzhledu roadsteru typu 55, cestovní „padesátce“ i veleslavném aerodynamickém kompresorovém kupé 57 SC Atlantic. Nenavrhoval ale jen „šaty“, nýbrž také podvozky a motory. V roce 1936 mu jeho otec předal správu podniku, Jeanovi bylo tehdy pouhých 27 let! O tři roky později však nešťastně zahynul při havárii.

Model nesoucí jeho jméno vychází z otevřeného provedení Grand Sport Vitesse, má tedy nikoli 1001, nýbrž rovných 1200 koná (883 kW) ze čtyřmi turbodmychadly přeplňovaného osmilitrového motoru W16. Vizuálně si bere právě inspiraci z proslulého Atlanticu. Konkrétní exemplář, který používal sám Jean Bugatti, byl znám jako „La Voiture Noire“, tedy černé vozidlo. Postrádal tudíž pro předválečnou produkci této značky jinak typickou modrou barvu. Zároveň byl jedním ze čtveřice vyrobených kusů typu 57 v kompresorové verzi SC a s aerodynamickými hliníkovými karoseriemi. Poháněl jej řadový osmiválec objemu 3257 cm3 s výkonem 147 kW (200 k) a kupé bylo schopno jet až 200 km/h. Nejednalo se přitom o závodní auto, ale vůz pro běžné silnice, pouze motor měl takřka závodní parametry. Po krvavém konfliktu (továrna v alsaském Molsheimu byla v roce 1944 vybombardována spojeneckými vojsky) se bohužel unikát ztratil a jeho osud není znám. Dodnes přežily pouhé dva původní exempláře vyrobené v letech 1936-1938, tedy polovina.

Karbonová karoserie moderního Veyronu je také černá, maska chladiče v tradičním tvaru podkovy je pokovena platinou, stejně jako loga EB vně vozu. Černá kola mají diamantový efekt, podpis samotného Jeana Bugattiho byl laserem vyryt do víček benzinové nádrže i olejové náplně. Interiér pokrývá luxusní béžová a hnědá kůže přesně jako v originále. Čokoládově hnědé jsou sedačky, horní část přístrojové deska, volant a dveřní výplně. Na nich je vyobrazen béžový Atlantic z bočního pohledu, mezi oběma sedadly se nachází úložný prostor, který zdobí silueta slavného kupé pro změnu z pohledu horního. Na dveřních prazích zase najdeme Jeanův portrét a nápis „Les Légendes de Bugatti“, stejný je na čalounění podlahy u středového tunelu, ale doplněný o skulpturu. Volič sedmistupňové dvouspojkové převodovky, který přenáší 1.500 N.m točivého momentu na všechna kola, je částečně vyroben z růžového dřeva.

Zvykli jsme si, že Bugatti většinou představuje „jednokusové limitované edice“, tedy konkrétní exempláře vyrobené pro jednoho každého zákazníka. Představované „Jean Bugatti“ se stejně jako té minulé tento exkluzivní počet netýká, vzniknou celkem tři. Každý kus ovšem přijde na jinak velmi exkluzivních 2,28 milionu eur, tedy necelých 59 milionů korun. Bez daně...

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




V kartáčové myčce můžete potkat leccos. Třeba i Bugatti Veyron... V kartáčové myčce můžete potkat leccos. Třeba i Bugatti Veyron...

Někteří majitelé svá auta myjí ručně, jiní jezdí do…

Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní

Nejvyšší výkon kolem 1000 koní představuje špičku mezi…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři trefy Chelsea

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři…

Je po všem. Premier League zná svého mistra, pohárové zástupce pro příští sezonu i sestupující. Přichází tedy…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…