Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Wimille: Modro-modrá pocta slavnému závodníkovi

Bugatti Veyron 16.4
Bugatti Veyron 16.4
Bugatti Veyron 16.4
Bugatti Veyron 16.4
12 Fotogalerie
Bugatti z rukávu nadále sype speciální edice Veyronu. Nejnovější z nich oslavuje francouzského pilota Jean-Pierra Wimilleho.

Nejrychlejší auto světa Bugatti Veyron je pojmenováno po slavném závodníkovi Pierru Veyronovi. Nyní francouzská značka chystá šest nových verzí Veyronu pojmenovaných po dalších legendárních závodnících.

První z chystaných automobilů se celým jménem nazývá Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Legend Jean-Pierre Wimille. Automobilka jméno tohoto závodníka, dvojnásobného vítěze 24hodinového závodu v Le Mans, použila již podruhé. V minulosti byl po něm pojmenován modro-stříbrný automobil z edice Centenaire.

Prezident Bugatti Wolfgang Schreiber vysvětluje, že automobilka auty pojmenovanými po slavných závodnících chce připomenout svoji historii a propojit minulost značky se současností.

Barevná kombinace modře lakovaného karbonu a světle modrého laku Wimille nové verze Veyronu má připomínat závodní speciál Bugatti 57G Tank z roku 1937, se kterým Wimille vyhrál tehdejší ročník závodu v Le Mans.

Také kabina kombinuje dva odstíny modré. Šéfdesignér značky Achim Anscheidt tvrdí, že vybrané odstíny, materiály a některé detaily mají připomínat klasické vozy Bugatti. Zatímco v mnohých autech se objevuje mapka okruhu Nürburgring, v tomto Veyronu Legend je za sedadly vyobrazena trať v Le Mans.

Bugatti postaví tři exempláře Veyronu Grand Sport Vitesse Legend Jean-Pierre Wimille. Automobilka neuvádí jejich cenu, připomíná však, že Veyron Grand Sport Vitesse je nejrychlejším kabrioletem světa, který při rekordní jízdě jel průměrnou rychlostí 408,84 km/h.

Francouzský závodník Jean-Pierre Wimille se narodil v roce 1908, většinu své závodní kariéry jezdil s vozy Bugatti. Čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans Wimille vyhrál dvakrát – v letech 1937 a 1939, při druhém vítězství byl jeho spolujezdcem Pierre Veyron.

Po druhé světové válce Wimille převážně závodil s vozy značky Alfa Romeo, posledním závodem s vozem Bugatti byl závod v Bouloňském lesíku v roce 1947, kdy usedl za volant Monoposto Type 59/50 B. Wimille zemřel během autonehody v Buenos Aires v lednu 1949.