Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jean-Marc Gales: SUV od Lotusu bude lepší než Porsche Macan

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Lotus chystá svoje první SUV pro Čínu. Jeho šéf si dokonce troufá na zavedenou konkurenci se znakem města Stuttgartu.

Lotus už v minulosti jedno SUV představil Konkrétně šlo o koncept APX, jenže ten už je devět let starý, debutoval v Ženevě 2006. Nyní víme, že se chystá sériová novinka, neuvidíme ji ovšem dříve než za čtyři léta. Tedy, přesněji řečeno ne my, ale nejprve Číňané. Smlouva mezi Lotus Group UK a místní Goldstar Heavy Industrial Co. byla již podepsána, čeká se ovšem na schválení vládního grantu a příslušných licencí. Současný šéf výrobce z Hethelu prozradil britskému Auto Expressu na Festivalu rychlosti další detaily.

V první řadě se pustil do předpokládané konkurence a pořádně ji zkritizoval. Podle něj staví příliš velké a těžké vozy, což je určitě pravda. Třeba hlavní sok Porsche Macan váží ve verzi S 1865 kg... Chystané SUV Lotus nenáleží do nejvyšší kategorie, která se dostává i přes dvě tuny, nýbrž o třídu níže. Ale i tak je vzpomínaný „lehký teréňák“ prestižní německé sportovní značky dost objemný, nemyslíte?

Britský crossover s vyšším těžištěm však bude postaven podle tradic značky, i když jde v jejím případě o segment, který dosud nezkoušela. „Bude o dost lehčí a rychlejší než jakékoli jiné SUV, které se dá v současnosti koupit. Nejbližšího rivala vidíme v Porsche Macan, ale ten náš bude lepší!“ Přesná čísla dosud neprozradil, určitě ani nemohl. Nedávné spekulace však naznačovaly konkrétnější cifru: oproti svým klíčkovým soupeřům uspoří 440 kg. Pohotovostní hmotnost tak klidně může klesnout až k pod 1,5 tuny, údaj vypadá na papíře skutečně působivě!

Hethel také zvažuje vývoj evropské specifikace, která případně přijde později, snad v roce 2020. „Prvním trhem bude Čína, zatím jsme nerozhodli, zda se začne prodávat i jinde. Ale pokud s ním uspějeme – a já silně věřím že ano – tak půjde i mimo ni,“ potvrdil. Zároveň předpokládá, že se kříženec chytí i na starém kontinentu. „Měl by nám zvýšit prodej, výrobci si tento segment nemůžou nechat ujít. Obzvláště ti, kteří stavějí sportovní vozy!“

Jenže v našich končinách musí mít takové auto pod kapotou turbodiesel. A on se skutečně chystá! Colin Chapman se možná obrací v hrobě, ale právě ten by mohl finančními problémy stále zmítanou značku definitivně zachránit... Benzinové motory i hybridní jednotky pak dodá dlouhodobý partner Toyota. Ta ale na poli vznětových motorů momentálně spolupracuje s BMW..

Automobilka ve vlastnictví malajské firmy DRB-Hicom chce v blízké budoucnosti prodávat až čtyři tisícovky nových aut ročně, loni to byla zhruba polovina. Pro značku stěžejní, v Británii stavěné modely Elise, Exige a Evora se ještě před příchodem nováčka podrobí důkladnější revizi, dle Galesových slov však jejich základ zůstane stejný a rozhodně se v jejich případě nepočítá s hybridy. Naštěstí.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Avatar - Barrichello
30. 6. 2015 08:47
Re: Doufám...
Nemusela, kdyby nedělala nesmysla jako dva prototypy Espritu a ankonec do série neposlala žádný, ač je to přesně to auto, na kterém by Lotus mohl víc vydělat a o který by byl větší zájem než o motokáry Elise/Exige, které se nejvíc uplatnují na závodění.

Avatar - Well-being
29. 6. 2015 15:04
Stejný fešák
jako legendární Ssangyong Rodius ;-)
29. 6. 2015 14:54
Re: Doufám...
double post
29. 6. 2015 14:52
Re: Doufám...
Macan, Q5, Evoque, X3 a X4, Kuga tot me vlastnui zkusenosti, ostatne Macana a Q5 jsem mel i ve vyberu na soucasne auto

a pak take sleduju stranky motoristickych novinaru a jejich testy, vetsina se schoduje ze Macan patri dnes k nejlepsim malim SUV co se jizdnich vlastnosti tyce
Avatar - Bully_
29. 6. 2015 14:36
Re: Doufám...
Auto bude vypadat uplne jinak, toho bych se nebal. A pokud bude vazit skoro o pul tuny min nez nejaky Macan, nebal bych se ani toho, ze by nemelo mit vynikajici jizdni vlastnosti, zvlast u Lotusu.
Lito je mne jenom toho, ze tohle musi mit podobna znacka zapotrebi. Pokud ji to ale postavi zpatky nohy, tak proc ne.