Jean-Marc Gales: SUV od Lotusu bude lepší než Porsche Macan
Lotus už v minulosti jedno SUV představil Konkrétně šlo o koncept APX, jenže ten už je devět let starý, debutoval v Ženevě 2006. Nyní víme, že se chystá sériová novinka, neuvidíme ji ovšem dříve než za čtyři léta. Tedy, přesněji řečeno ne my, ale nejprve Číňané. Smlouva mezi Lotus Group UK a místní Goldstar Heavy Industrial Co. byla již podepsána, čeká se ovšem na schválení vládního grantu a příslušných licencí. Současný šéf výrobce z Hethelu prozradil britskému Auto Expressu na Festivalu rychlosti další detaily.
V první řadě se pustil do předpokládané konkurence a pořádně ji zkritizoval. Podle něj staví příliš velké a těžké vozy, což je určitě pravda. Třeba hlavní sok Porsche Macan váží ve verzi S 1865 kg... Chystané SUV Lotus nenáleží do nejvyšší kategorie, která se dostává i přes dvě tuny, nýbrž o třídu níže. Ale i tak je vzpomínaný „lehký teréňák“ prestižní německé sportovní značky dost objemný, nemyslíte?
Britský crossover s vyšším těžištěm však bude postaven podle tradic značky, i když jde v jejím případě o segment, který dosud nezkoušela. „Bude o dost lehčí a rychlejší než jakékoli jiné SUV, které se dá v současnosti koupit. Nejbližšího rivala vidíme v Porsche Macan, ale ten náš bude lepší!“ Přesná čísla dosud neprozradil, určitě ani nemohl. Nedávné spekulace však naznačovaly konkrétnější cifru: oproti svým klíčkovým soupeřům uspoří 440 kg. Pohotovostní hmotnost tak klidně může klesnout až k pod 1,5 tuny, údaj vypadá na papíře skutečně působivě!
Hethel také zvažuje vývoj evropské specifikace, která případně přijde později, snad v roce 2020. „Prvním trhem bude Čína, zatím jsme nerozhodli, zda se začne prodávat i jinde. Ale pokud s ním uspějeme – a já silně věřím že ano – tak půjde i mimo ni,“ potvrdil. Zároveň předpokládá, že se kříženec chytí i na starém kontinentu. „Měl by nám zvýšit prodej, výrobci si tento segment nemůžou nechat ujít. Obzvláště ti, kteří stavějí sportovní vozy!“
Jenže v našich končinách musí mít takové auto pod kapotou turbodiesel. A on se skutečně chystá! Colin Chapman se možná obrací v hrobě, ale právě ten by mohl finančními problémy stále zmítanou značku definitivně zachránit... Benzinové motory i hybridní jednotky pak dodá dlouhodobý partner Toyota. Ta ale na poli vznětových motorů momentálně spolupracuje s BMW..
Automobilka ve vlastnictví malajské firmy DRB-Hicom chce v blízké budoucnosti prodávat až čtyři tisícovky nových aut ročně, loni to byla zhruba polovina. Pro značku stěžejní, v Británii stavěné modely Elise, Exige a Evora se ještě před příchodem nováčka podrobí důkladnější revizi, dle Galesových slov však jejich základ zůstane stejný a rozhodně se v jejich případě nepočítá s hybridy. Naštěstí.