Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Compass: Nový-faceliftovaný Grand Compass

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Jeep věří v úspěch designu nového Grand Cherokee natolik, že jej implantoval i na model Compass, který stojí na opačném konci nabídky.

Jeep Compass je na trhu od roku 2006 a je nejvíce na silnici zaměřeným zástupcem amerického specialisty na terénní automobilky. První větší modernizace tohoto modelu se odehrála v roce 2008. Tehdy přinesla přepracovaný interiér a úpravy podvozku, zlepšující cestovní komfort. Letos na autosalonu v Paříži se Compass představil s novým turbodieselem 2,2 CRD a opět lehce upraveným interiérem.

Nyní ovšem automobilka Jeep odhalila Compass pro modelový rok 2011, který se může pochlubit zcela novými předními partiemi. Kompaktní SUV opustilo příď s kulatými hlavními světlomety, díky nimž vzdáleně připomínalo Wrangler a zhlédlo se ve větším příbuzném Grand Cherokee.

Na přídi Jeepu Compass je nyní nový přední nárazník, maska chladiče, hlavní světlomety, kapota motoru i blatníky. Podle tiskových materiálů má nový design předních partií dodat tomuto modelu mnohem serióznější vzhled než měl doposud.

Kromě přídě se modernizovala i záď, i když zde nejsou změny již tak radikální a především postřehnutelné na první pohled. Nový zadní nárazník svým designem navazuje na linie předního a společnost mu dělají nové svítilny z LED. K úpravám zádi patří i nový spoiler nad zadním oknem a chromovaná koncovka výfuku.

Poslední změny na exteriéru představují nové podélníky na střeše a design litých kol, která mají standardně průměr 17 palců. Pro Compass v provedení Limited budou k dispozici i 18palcová kola.

Změny v interiéru představuje použití měkčených plastů na části obložení předních dveří, nová loketní opěrka mezi sedadly a nový multifunkční tříramenný volant, jehož prostřednictvím může řidič ovládat řadu funkcí. Modernizace se dotkla i přístrojů, ovládání oken i zpětných zrcátek a klik dveří.

Standardní výbava Jeepu Compass pro rok 2011 na severoamerickém trhu obsahuje bezklíčový vstup, elektrická a vyhřívána vnější zpětná zrcátka, elektrické stahování oken, tempomat, klimatizaci, mlhová světla a litá kola. Bohatá nabídka příplatkové výbavy zahrnuje mimo jiné satelitní rádio Sirius, navigační systém, prémiový audio systém s devíti reproduktory Boston Acoustic, střešní okno nebo paket pro jízdu mimo zpevněné vozovky.

V rámci modernizace se Compass dočkal i úprav podvozku, které se týkají použití nových pružin, tlumičů a zadního stabilizátoru s větším průměrem. Standardem pro modelový rok 2011 je provedení s pohonem předních kol, které v nabídce doplňují dvě verze s pohonem všech čtyř kol s označeními Freedom Drive I a Freedom Drive II Off-Road Package. První verze je vhodná pro použití v běžném provozu i lehčím terénu a druhé provedení, jak jeho označení napovídá, má uspokojit zájemce o jízdu ve středně těžkém terénu.

Na severoamerickém trhu bude Compass k dispozici s dvojicí zážehových pohonných jednotek. Standardem bude čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 117 kW (158 k) a točivým momentem 191 Nm spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovou převodovkou CVT2.

Druhý motor v nabídce je rovněž čtyřválec, ale disponuje objemem 2,4 litru. Maximální výkon této pohonné jednotky s variabilním časováním ventilů je 127 kW (172 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 224 Nm. Ve spojení s pohonem předních kol a manuální pětistupňovou převodovkou má mít tento motor spotřebu paliva 10,2 l na 100 km ve městě a 8,1 l na 100 km na dálnici. Stejné hodnoty uvádí automobilka i pro verzi s dvoulitrovým motorem.

Modernizovaný Jeep Compass bude nabízen ve třech stupních výbavy, které nesou označení Compass, Latitude a Limited. Prodej bude zahájen ještě v průběhu prosince roku 2010.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - Barrichello
17. 12. 2010 12:00
Re: Nesedí mi
Oni nejsou kouzelníci, udělat za rok 15 nových generací všech modelů.
Tak se dělaj zásadní facelifty a modernizace.

I tak je to velký krok kupředu, proti předchozímu modelu, kde byl právě ten předek nejhorší.
Avatar - shamal
14. 12. 2010 18:31
Proč ne hned!
Konečně i Compass vypadá normálně. Interiér už se taky probral. Teď ještě cena blížící se víc Dusteru než GC a je tady hezký malý Jeep o kterém se dá uvažovat.
Avatar - Glaukos
14. 12. 2010 16:17
Nesedí mi
Ta nová příď je bezpochyby krokem dopředu, ale s profilu je to strašné, ten nesoulad se zádí. Kdyby uvedli radši rovnou novou generaci, kde se i záď mohla inspirovat Grandem, tak bych dal :yes: , ale teď nevím, nevím