14.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Jízdní dojmy: Modernizovaný Ford EcoSport přišel o kolo

 

V Evropě se Ford EcoSport prodává teprve od začátku roku 2014, malé SUV přesto již prošlo modernizací. Naláká více evropských zákazníků než dosud?

Ford EcoSport se prodává již od léta 2012, do Evropy ale zamířil až o rok a půl později. Přestože evropská verze doznala proti těm mimoevropským 300 změn, díru do Evropy neudělala. Evropské prodeje zůstaly za očekávání, automobil tak byl rychle inovován. Modernizovaný EcoSport jsme poprvé vyzkoušeli na silnicích v okolí belgického Lommelu.

Za celý loňský rok se na evropských trzích prodalo jen asi 13.000 exemplářů EcoSportu, což je ve srovnání s ostatními malými SUV velice málo. Letos je situace lepší, za první tři čtvrtletí má EcoSport na svém kontě 27.500 prodaných kusů. Proti konkurenci je to ale stále málo, Opel Mokka či Peugeot 2008 za tuto dobu překonaly 100.000 registrací, Renault Captur se dokonce přiblížil hranici 150.000 registrací.

Důvodem nízkých prodejů je i fakt, že se EcoSport v mnoha evropských zemích vůbec neprodává. Jedním z takových států je prozatím i Česká republika. Změnit by se to mohlo v druhé polovině roku 2016, příchod EcoSportu na český trh ale stále není definitivně potvrzen.

EcoSportu navíc nepomohly ani nepříliš pochvalné recenze. Zahraniční novináři si stěžovali především na nízkou kvalitu zpracování, která je důkazem mimoevropského původu. EcoSport byl vyvíjen v Brazílii, auta pro Evropu vznikají v Indii. Na kritiku se však Ford rozhodl rychle zareagovat.

Bez kola na kufru

Hlavním poznávacím znakem modernizovaného EcoSportu pro Evropu je chybějící rezervní kolo na zádi. To sice zdůrazňovalo terénní charakter automobilu, v reálném světě ale nebylo moc praktické – omezuje přístup do zavazadlového prostoru. Proto se ho automobilka rozhodla zbavit a v Evropě ho od letoška nabízí už jen na přání.

Ani toto řešení však praktičnosti nepomohlo. Problémem je fakt, že se páté dveře neotevírají vzhůru, ale do strany, což znesnadňuje přístup do zavazadlového prostoru. Stačí se postavit blízko ke zdi nebo blízko k autu za vámi a do kufru se dostanete jen horko těžko. Víko zavazadelníku se navíc otevírá tlačítkem skrytým v pravém koncovém světle, které marně hledali snad všichni novináři na prezentaci auta. Ani samotný objem zavazadlového prostoru není žádný zázrak, činí jen 333 litrů, což je v segmentu malých SUV opravdu málo.

Vnější tvary připomínají zakulacenou krabičku. Příď je opravdu mohutná a k autu dlouhému jen 4.017 mm (jedno z nejmenších čísel v segmentu) příliš nesedí. EcoSport se snaží hrát na styl černou střechou nebo černými 17palcovými koly, elegánem ale ani tak není.

Levné plasty

Příliš nepotěší ani usazení se za volant. Posádku totiž obklopují materiály, které bychom odpustili snad jen levné Dacii a ne Fordu. Použité plasty jsou tvrdé a lacině působící, navíc ani jejich zpracování není kdovíjaké. Některé spáry jsou zbytečně velké, jinde zase plasty příliš nelícují. Masivní ovladače klimatizace jsou pak závanem devadesátých let. Fiesta s prakticky shodnou palubní deskou je na tom rozhodně lépe.

Laciné materiály se nově nabízená vrcholná verze Titanium S snaží kompenzovat bohatou výbavou. Přece jen je ale znatelné, že EcoSport pochází z levného kraje. Bezklíčové startování a vyhřívané čelní sklo sice klidně nabídne, zabudovanou navigaci ale zatím postrádá. V budoucnu se to ale má změnit.

Sedí se vzpřímeně a výše, což spolu s jednoduše tvarovanou karoserií usnadňuje výhled ven. Použité sedáky jsou kratšího ražení, minimální boční vedení v zatáčkách moc nepodrží. Kabina boduje hlavně svojí výškou, zadní sedadla totiž příliš prostoru pro kolena nenabízejí. Výhodou je nicméně možnost nastavení sklonu opěradla.

Silnější tříválec

Důležitou novinkou modernizovaného EcoSportu je také silnější verze přeplňovaného tříválce 1.0 EcoBoost, která nabízí výkon 103 kW. Ta je reakcí na kritiku, že je EcoSport poněkud líný.

Nová verze litru v nabídce doplňuje stávající provedení s 92 kW. Na německém trhu jsou dále nabízeny zážehová atmosférická patnáctistovka s 82 kW a turbodiesel 1.5 TDCi se 70 kW. Všechny jednotky spolupracují výhradně s pohonem předních kol.

Mimo Evropu se EcoSport prodává i jako čtyřkolka, na starém kontinentě by ale o tuto možnost údajně nebyl dostatečný zájem. Chybějící pohon všech kol zamrzí obzvlášť s ohledem na zvýšenou karoserii připravenou na jízdu v terénu. EcoSport se zvládne brodit až ve vodě hluboké 550 mm, přední nájezdový činí 22,1°, ten zadní potom 35°.

Motor má klidný chod a lineárně rostoucí zátah bez turboefektu, klidně se nechá vytočit i k šesti tisícům, aniž by se nějak trápil a citelně ztrácel sílu. Ani výkonný tříválec však EcoSport příliš nerozpohybuje, hlavně na dálnici je znát, že autu dochází dech. Důvodem je zřejmě vysoká příď, která není příliš aerodynamicky efektivní.

Tříválec je spárován s pětistupňovou manuální převodovkou. K jejímu zpřevodování nemáme výhrad, a tak nám šestý převod nijak nechyběl. Převodovky má přesný tužší chod, dráhy jsou však delšího ražení. Podle normovaného cyklu si zkoušený 1.0 EcoBoost má vzít 5,4 litru benzinu na 100 kilometrů. My jsme jezdili za rovných osm, na testovacím okruhu převažovala jízda po dálnicích.

Fordy obvykle mají parádní podvozky, v případě EcoSportu je ale naladění průměrné, ve srovnání s ostatními malými SUV nenabízí nic speciálního, čím by vyčníval. V oblouku se automobil naklání, navíc tlumení nerovností není nijak zázračné, problémem jsou hlavně příčné nerovnosti. Za tím hledejme zadní torzní nápravu, alespoň že se od ní neozývají hlasité rány. V rámci modernizace se zapracovalo na vylepšení hlukové izolace, v dálničním tempu je ale přece jen slyšet vysoká karoserie, odhlučnění podvozku pak silně závisí na typu asfaltu.

Závěr

EcoSport určitě patří mezi ty méně povedené modely Fordu. Dojem kazí hlavně nízká kvalita zpracování a laciné materiály. Obvyklé plus Fordů v podobě parádního podvozku tu také nenajdeme, EcoSport prostě jezdí jako normální SUV, jízdně nad konkurencí nijak nevyčnívá. A když tyhle vlastnosti spojíme s poněkud bizarním vzhledem, je jasné, že EcoSport má na trhu těžkou pozici. Zvlášť s ohledem na to, že segment malých SUV je pěkně našlapaný a nabízí tudíž množství lepších alternativ. Rozhodující by mohla být cena, nečekáme ale, že by EcoSport byl na českém trhu levnější než Renault Captur a mohl zákazníky lákat touto cestou…

Spolupracujeme s TipCars.com
Moneta Money Bank vyplatí nižší dividendu než před rokem Moneta Money Bank vyplatí nižší dividendu než před rokem

Moneta Money Bank vyplatí za loňský rok dividendu 4,1…

Správci daně přístup k bankovním údajům získat nemají, rozhodli senátoři Správci daně přístup k bankovním údajům získat nemají, rozhodli senátoři

Senát dnes zamítl předlohu, podle níž by banky,…

Slovensko bojuje o pátou automobilku Slovensko bojuje o pátou automobilku

Čínský výrobce elektromobilů Zhidou zvažuje umístění nové…

Zeman jmenoval Opatu náčelníkem generální štábu. Nahradí Bečváře Zeman jmenoval Opatu náčelníkem generální štábu. Nahradí Bečváře

Prezident Miloš Zeman dnes jmenoval na Pražském hradě…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

 



Ford slaví nový světový rekord. S auty ale nemá nic společného… Ford slaví nový světový rekord. S auty ale nemá nic společného…

Guinnessova kniha rekordů je plna kuriózních záznamů.…

Ford EcoSport přichází na český trh. Cena začíná na 399.900 Kč Ford EcoSport přichází na český trh. Cena začíná na 399.900 Kč

Nejmenší SUV s modrým oválem ve znaku přichází na český…

 



 
Euro NCAP 2018: Nissan Leaf – Pět hvězd i pro novou generaci elektromobilu

Euro NCAP 2018: Nissan Leaf – Pět hvězd i pro novou generaci elektromobilu

Dnes 15:50

Nissan Leaf ve své nové generaci i přes jistá zaváhání v nárazových testech organizace Euro NCAP dosáhl na plný počet hvězd.




Blesk.cz

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Rodina Aviciiho promluvila

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Rodina…

Přišli o syna a bratra. Toho nenadále zastihla smrt v Ománu ve věku teprve 28 let. Kvůli čemu slavný DJ a…

Moderátorka Gábina Lašková: Všechny matky překvapila její slova tři týdny po porodu

Moderátorka Gábina Lašková: Všechny matky překvapila…

Synka Benedikta přivedla na svět teprve začátkem dubna, ale už teď přemýšlí o dalších dětech. Modelka a…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Wenger naznačil, že o svém konci nerozhodl sám. S trénováním neskončí

Wenger naznačil, že o svém konci nerozhodl sám. S…

Přestože kouč Arséne Wenger minulý týden uvedl, že se na odchodu od fotbalistů Arsenalu po konci sezony dohodl s…

 

Reflex.cz

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu poprvé vidí západní zboží

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu…

Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…

Alternativa je dnes synonymem pro lež nebo podvod. Ať už jde o stravu, léky, nebo média

Alternativa je dnes synonymem pro lež nebo podvod.…

Při psaní mi uklouzlo slůvko „alternativa“. Když jsem se ale nad vzniklou větou zamyslel, tak jsem to slovo…