14.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Jízdní dojmy: Modernizovaný Ford EcoSport přišel o kolo

 

V Evropě se Ford EcoSport prodává teprve od začátku roku 2014, malé SUV přesto již prošlo modernizací. Naláká více evropských zákazníků než dosud?

Ford EcoSport se prodává již od léta 2012, do Evropy ale zamířil až o rok a půl později. Přestože evropská verze doznala proti těm mimoevropským 300 změn, díru do Evropy neudělala. Evropské prodeje zůstaly za očekávání, automobil tak byl rychle inovován. Modernizovaný EcoSport jsme poprvé vyzkoušeli na silnicích v okolí belgického Lommelu.

Za celý loňský rok se na evropských trzích prodalo jen asi 13.000 exemplářů EcoSportu, což je ve srovnání s ostatními malými SUV velice málo. Letos je situace lepší, za první tři čtvrtletí má EcoSport na svém kontě 27.500 prodaných kusů. Proti konkurenci je to ale stále málo, Opel Mokka či Peugeot 2008 za tuto dobu překonaly 100.000 registrací, Renault Captur se dokonce přiblížil hranici 150.000 registrací.

Důvodem nízkých prodejů je i fakt, že se EcoSport v mnoha evropských zemích vůbec neprodává. Jedním z takových států je prozatím i Česká republika. Změnit by se to mohlo v druhé polovině roku 2016, příchod EcoSportu na český trh ale stále není definitivně potvrzen.

EcoSportu navíc nepomohly ani nepříliš pochvalné recenze. Zahraniční novináři si stěžovali především na nízkou kvalitu zpracování, která je důkazem mimoevropského původu. EcoSport byl vyvíjen v Brazílii, auta pro Evropu vznikají v Indii. Na kritiku se však Ford rozhodl rychle zareagovat.

Bez kola na kufru

Hlavním poznávacím znakem modernizovaného EcoSportu pro Evropu je chybějící rezervní kolo na zádi. To sice zdůrazňovalo terénní charakter automobilu, v reálném světě ale nebylo moc praktické – omezuje přístup do zavazadlového prostoru. Proto se ho automobilka rozhodla zbavit a v Evropě ho od letoška nabízí už jen na přání.

Ani toto řešení však praktičnosti nepomohlo. Problémem je fakt, že se páté dveře neotevírají vzhůru, ale do strany, což znesnadňuje přístup do zavazadlového prostoru. Stačí se postavit blízko ke zdi nebo blízko k autu za vámi a do kufru se dostanete jen horko těžko. Víko zavazadelníku se navíc otevírá tlačítkem skrytým v pravém koncovém světle, které marně hledali snad všichni novináři na prezentaci auta. Ani samotný objem zavazadlového prostoru není žádný zázrak, činí jen 333 litrů, což je v segmentu malých SUV opravdu málo.

Vnější tvary připomínají zakulacenou krabičku. Příď je opravdu mohutná a k autu dlouhému jen 4.017 mm (jedno z nejmenších čísel v segmentu) příliš nesedí. EcoSport se snaží hrát na styl černou střechou nebo černými 17palcovými koly, elegánem ale ani tak není.

Levné plasty

Příliš nepotěší ani usazení se za volant. Posádku totiž obklopují materiály, které bychom odpustili snad jen levné Dacii a ne Fordu. Použité plasty jsou tvrdé a lacině působící, navíc ani jejich zpracování není kdovíjaké. Některé spáry jsou zbytečně velké, jinde zase plasty příliš nelícují. Masivní ovladače klimatizace jsou pak závanem devadesátých let. Fiesta s prakticky shodnou palubní deskou je na tom rozhodně lépe.

Laciné materiály se nově nabízená vrcholná verze Titanium S snaží kompenzovat bohatou výbavou. Přece jen je ale znatelné, že EcoSport pochází z levného kraje. Bezklíčové startování a vyhřívané čelní sklo sice klidně nabídne, zabudovanou navigaci ale zatím postrádá. V budoucnu se to ale má změnit.

Sedí se vzpřímeně a výše, což spolu s jednoduše tvarovanou karoserií usnadňuje výhled ven. Použité sedáky jsou kratšího ražení, minimální boční vedení v zatáčkách moc nepodrží. Kabina boduje hlavně svojí výškou, zadní sedadla totiž příliš prostoru pro kolena nenabízejí. Výhodou je nicméně možnost nastavení sklonu opěradla.

Silnější tříválec

Důležitou novinkou modernizovaného EcoSportu je také silnější verze přeplňovaného tříválce 1.0 EcoBoost, která nabízí výkon 103 kW. Ta je reakcí na kritiku, že je EcoSport poněkud líný.

Nová verze litru v nabídce doplňuje stávající provedení s 92 kW. Na německém trhu jsou dále nabízeny zážehová atmosférická patnáctistovka s 82 kW a turbodiesel 1.5 TDCi se 70 kW. Všechny jednotky spolupracují výhradně s pohonem předních kol.

Mimo Evropu se EcoSport prodává i jako čtyřkolka, na starém kontinentě by ale o tuto možnost údajně nebyl dostatečný zájem. Chybějící pohon všech kol zamrzí obzvlášť s ohledem na zvýšenou karoserii připravenou na jízdu v terénu. EcoSport se zvládne brodit až ve vodě hluboké 550 mm, přední nájezdový činí 22,1°, ten zadní potom 35°.

Motor má klidný chod a lineárně rostoucí zátah bez turboefektu, klidně se nechá vytočit i k šesti tisícům, aniž by se nějak trápil a citelně ztrácel sílu. Ani výkonný tříválec však EcoSport příliš nerozpohybuje, hlavně na dálnici je znát, že autu dochází dech. Důvodem je zřejmě vysoká příď, která není příliš aerodynamicky efektivní.

Tříválec je spárován s pětistupňovou manuální převodovkou. K jejímu zpřevodování nemáme výhrad, a tak nám šestý převod nijak nechyběl. Převodovky má přesný tužší chod, dráhy jsou však delšího ražení. Podle normovaného cyklu si zkoušený 1.0 EcoBoost má vzít 5,4 litru benzinu na 100 kilometrů. My jsme jezdili za rovných osm, na testovacím okruhu převažovala jízda po dálnicích.

Fordy obvykle mají parádní podvozky, v případě EcoSportu je ale naladění průměrné, ve srovnání s ostatními malými SUV nenabízí nic speciálního, čím by vyčníval. V oblouku se automobil naklání, navíc tlumení nerovností není nijak zázračné, problémem jsou hlavně příčné nerovnosti. Za tím hledejme zadní torzní nápravu, alespoň že se od ní neozývají hlasité rány. V rámci modernizace se zapracovalo na vylepšení hlukové izolace, v dálničním tempu je ale přece jen slyšet vysoká karoserie, odhlučnění podvozku pak silně závisí na typu asfaltu.

Závěr

EcoSport určitě patří mezi ty méně povedené modely Fordu. Dojem kazí hlavně nízká kvalita zpracování a laciné materiály. Obvyklé plus Fordů v podobě parádního podvozku tu také nenajdeme, EcoSport prostě jezdí jako normální SUV, jízdně nad konkurencí nijak nevyčnívá. A když tyhle vlastnosti spojíme s poněkud bizarním vzhledem, je jasné, že EcoSport má na trhu těžkou pozici. Zvlášť s ohledem na to, že segment malých SUV je pěkně našlapaný a nabízí tudíž množství lepších alternativ. Rozhodující by mohla být cena, nečekáme ale, že by EcoSport byl na českém trhu levnější než Renault Captur a mohl zákazníky lákat touto cestou…

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně…

Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím

Sociální síť Facebook chce rozšířit portfolio svých…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Evropským rodištěm Fordu EcoSport se stane rumunská Craiova Evropským rodištěm Fordu EcoSport se stane rumunská Craiova

Ford EcoSport se sice již nabízí v některých evropských…

Ford EcoSport v konečné podobě pro Evropu Ford EcoSport v konečné podobě pro Evropu

Ford představuje finální provedení modelu EcoSport, jehož…

 



 
To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

Dnes 18:51

Nissan GT-R, Skyline, Ford Escort Cosworth a několik dalších sportovních aut se stalo obětí požáru v jednou britském servisu.




Blesk.cz

Nejlepší česká šansoniérka šokuje: Hegerová posílá pozdravy ze záhrobí!

Nejlepší česká šansoniérka šokuje: Hegerová posílá…

Vzkaz, ze kterého mrazí! Hana Hegerová (85) vyděsila své blízké a přátelé, když se dozvěděli, že se slavná…

Trump se Zemanem jsou už v Bruselu. A NATO vstoupí do koalice proti ISIS

Trump se Zemanem jsou už v Bruselu. A NATO vstoupí…

Severoatlantická aliance zesílí svůj příspěvek k boji s terorismem. A vstup NATO do mezinárodní koalice bojující…

 

iSport.cz

NEJ v La Lize: překvapil kanonýr od nováčka, zklamala nejhorší Valencia

NEJ v La Lize: překvapil kanonýr od nováčka,…

La Liga poznala své šampiony, titul získal Real Madrid. Fanoušci viděli mnoho zajímavých momentů. Někteří hráči…

Vaniak: Náš vyhazov z Plzně? Příprava půdy pro nového trenéra

Vaniak: Náš vyhazov z Plzně? Příprava půdy pro…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

 

Reflex.cz

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo House of Cards

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo…

Třicátého května vpustí Netflix do světa první díl již páté série populárního seriálu House of Cards. Ta…

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou rozprodal Oliver Cromwell, se vrací do Londýna

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou…

Když se v roce 2012 procházel ředitel Královské akademie umění Christopher Le Brun po horách s hlavním kurátorem…