14.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Jízdní dojmy: Modernizovaný Ford EcoSport přišel o kolo

 

V Evropě se Ford EcoSport prodává teprve od začátku roku 2014, malé SUV přesto již prošlo modernizací. Naláká více evropských zákazníků než dosud?

Ford EcoSport se prodává již od léta 2012, do Evropy ale zamířil až o rok a půl později. Přestože evropská verze doznala proti těm mimoevropským 300 změn, díru do Evropy neudělala. Evropské prodeje zůstaly za očekávání, automobil tak byl rychle inovován. Modernizovaný EcoSport jsme poprvé vyzkoušeli na silnicích v okolí belgického Lommelu.

Za celý loňský rok se na evropských trzích prodalo jen asi 13.000 exemplářů EcoSportu, což je ve srovnání s ostatními malými SUV velice málo. Letos je situace lepší, za první tři čtvrtletí má EcoSport na svém kontě 27.500 prodaných kusů. Proti konkurenci je to ale stále málo, Opel Mokka či Peugeot 2008 za tuto dobu překonaly 100.000 registrací, Renault Captur se dokonce přiblížil hranici 150.000 registrací.

Důvodem nízkých prodejů je i fakt, že se EcoSport v mnoha evropských zemích vůbec neprodává. Jedním z takových států je prozatím i Česká republika. Změnit by se to mohlo v druhé polovině roku 2016, příchod EcoSportu na český trh ale stále není definitivně potvrzen.

EcoSportu navíc nepomohly ani nepříliš pochvalné recenze. Zahraniční novináři si stěžovali především na nízkou kvalitu zpracování, která je důkazem mimoevropského původu. EcoSport byl vyvíjen v Brazílii, auta pro Evropu vznikají v Indii. Na kritiku se však Ford rozhodl rychle zareagovat.

Bez kola na kufru

Hlavním poznávacím znakem modernizovaného EcoSportu pro Evropu je chybějící rezervní kolo na zádi. To sice zdůrazňovalo terénní charakter automobilu, v reálném světě ale nebylo moc praktické – omezuje přístup do zavazadlového prostoru. Proto se ho automobilka rozhodla zbavit a v Evropě ho od letoška nabízí už jen na přání.

Ani toto řešení však praktičnosti nepomohlo. Problémem je fakt, že se páté dveře neotevírají vzhůru, ale do strany, což znesnadňuje přístup do zavazadlového prostoru. Stačí se postavit blízko ke zdi nebo blízko k autu za vámi a do kufru se dostanete jen horko těžko. Víko zavazadelníku se navíc otevírá tlačítkem skrytým v pravém koncovém světle, které marně hledali snad všichni novináři na prezentaci auta. Ani samotný objem zavazadlového prostoru není žádný zázrak, činí jen 333 litrů, což je v segmentu malých SUV opravdu málo.

Vnější tvary připomínají zakulacenou krabičku. Příď je opravdu mohutná a k autu dlouhému jen 4.017 mm (jedno z nejmenších čísel v segmentu) příliš nesedí. EcoSport se snaží hrát na styl černou střechou nebo černými 17palcovými koly, elegánem ale ani tak není.

Levné plasty

Příliš nepotěší ani usazení se za volant. Posádku totiž obklopují materiály, které bychom odpustili snad jen levné Dacii a ne Fordu. Použité plasty jsou tvrdé a lacině působící, navíc ani jejich zpracování není kdovíjaké. Některé spáry jsou zbytečně velké, jinde zase plasty příliš nelícují. Masivní ovladače klimatizace jsou pak závanem devadesátých let. Fiesta s prakticky shodnou palubní deskou je na tom rozhodně lépe.

Laciné materiály se nově nabízená vrcholná verze Titanium S snaží kompenzovat bohatou výbavou. Přece jen je ale znatelné, že EcoSport pochází z levného kraje. Bezklíčové startování a vyhřívané čelní sklo sice klidně nabídne, zabudovanou navigaci ale zatím postrádá. V budoucnu se to ale má změnit.

Sedí se vzpřímeně a výše, což spolu s jednoduše tvarovanou karoserií usnadňuje výhled ven. Použité sedáky jsou kratšího ražení, minimální boční vedení v zatáčkách moc nepodrží. Kabina boduje hlavně svojí výškou, zadní sedadla totiž příliš prostoru pro kolena nenabízejí. Výhodou je nicméně možnost nastavení sklonu opěradla.

Silnější tříválec

Důležitou novinkou modernizovaného EcoSportu je také silnější verze přeplňovaného tříválce 1.0 EcoBoost, která nabízí výkon 103 kW. Ta je reakcí na kritiku, že je EcoSport poněkud líný.

Nová verze litru v nabídce doplňuje stávající provedení s 92 kW. Na německém trhu jsou dále nabízeny zážehová atmosférická patnáctistovka s 82 kW a turbodiesel 1.5 TDCi se 70 kW. Všechny jednotky spolupracují výhradně s pohonem předních kol.

Mimo Evropu se EcoSport prodává i jako čtyřkolka, na starém kontinentě by ale o tuto možnost údajně nebyl dostatečný zájem. Chybějící pohon všech kol zamrzí obzvlášť s ohledem na zvýšenou karoserii připravenou na jízdu v terénu. EcoSport se zvládne brodit až ve vodě hluboké 550 mm, přední nájezdový činí 22,1°, ten zadní potom 35°.

Motor má klidný chod a lineárně rostoucí zátah bez turboefektu, klidně se nechá vytočit i k šesti tisícům, aniž by se nějak trápil a citelně ztrácel sílu. Ani výkonný tříválec však EcoSport příliš nerozpohybuje, hlavně na dálnici je znát, že autu dochází dech. Důvodem je zřejmě vysoká příď, která není příliš aerodynamicky efektivní.

Tříválec je spárován s pětistupňovou manuální převodovkou. K jejímu zpřevodování nemáme výhrad, a tak nám šestý převod nijak nechyběl. Převodovky má přesný tužší chod, dráhy jsou však delšího ražení. Podle normovaného cyklu si zkoušený 1.0 EcoBoost má vzít 5,4 litru benzinu na 100 kilometrů. My jsme jezdili za rovných osm, na testovacím okruhu převažovala jízda po dálnicích.

Fordy obvykle mají parádní podvozky, v případě EcoSportu je ale naladění průměrné, ve srovnání s ostatními malými SUV nenabízí nic speciálního, čím by vyčníval. V oblouku se automobil naklání, navíc tlumení nerovností není nijak zázračné, problémem jsou hlavně příčné nerovnosti. Za tím hledejme zadní torzní nápravu, alespoň že se od ní neozývají hlasité rány. V rámci modernizace se zapracovalo na vylepšení hlukové izolace, v dálničním tempu je ale přece jen slyšet vysoká karoserie, odhlučnění podvozku pak silně závisí na typu asfaltu.

Závěr

EcoSport určitě patří mezi ty méně povedené modely Fordu. Dojem kazí hlavně nízká kvalita zpracování a laciné materiály. Obvyklé plus Fordů v podobě parádního podvozku tu také nenajdeme, EcoSport prostě jezdí jako normální SUV, jízdně nad konkurencí nijak nevyčnívá. A když tyhle vlastnosti spojíme s poněkud bizarním vzhledem, je jasné, že EcoSport má na trhu těžkou pozici. Zvlášť s ohledem na to, že segment malých SUV je pěkně našlapaný a nabízí tudíž množství lepších alternativ. Rozhodující by mohla být cena, nečekáme ale, že by EcoSport byl na českém trhu levnější než Renault Captur a mohl zákazníky lákat touto cestou…

Spolupracujeme s TipCars.com
Varování z USA: KLDR chystá další odpal balistické rakety - na jejich Den vítězství Varování z USA: KLDR chystá další odpal balistické rakety - na jejich Den vítězství

Severní Korea se podle Spojených států připravuje na…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

Vlakem z Prahy do Mnichova za méně jak čtyři hodiny? Ministři dohodli revoluční zrychlení Vlakem z Prahy do Mnichova za méně jak čtyři hodiny? Ministři dohodli revoluční zrychlení

Modernizace a rozšíření železničního koridoru mezi Prahou…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Evropským rodištěm Fordu EcoSport se stane rumunská Craiova Evropským rodištěm Fordu EcoSport se stane rumunská Craiova

Ford EcoSport se sice již nabízí v některých evropských…

Ford EcoSport v konečné podobě pro Evropu Ford EcoSport v konečné podobě pro Evropu

Ford představuje finální provedení modelu EcoSport, jehož…

 



 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Dnes 18:48

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Eliška Balzerová odchází z Fidlovačky: Vadila jsem nové šéfce!

Eliška Balzerová odchází z Fidlovačky: Vadila jsem…

Konečně promluvila o tom, proč před prázdninami definitivně odešla z Divadla Na Fidlovačce. Eliška Balzerová…

Policistovi (†32) se 2,5 roku po smrti narodila dcera! Manželka se nechala uměle oplodnit

Policistovi (†32) se 2,5 roku po smrti narodila…

Newyorskému policistovi (†32), který zahynul ve službě, se 31 měsíců po smrti narodila dcerka. Manželka se…

 

iSport.cz

Tvář Zlína je úplně jiná, říká Grygera. Líčí na slávisty Ščuka a Van Kessela

Tvář Zlína je úplně jiná, říká Grygera. Líčí na…

Stojí v čele šiku mančaftů, které by mohly konkurovat megafavoritům Spartě, Slavii a Plzni. Přímá účast…

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod pochopím, řekl Piqué

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod…

Zdálo se, že je vyřešeno. Obránce Barcelony Gerard Piqué dal na své sociální sítě fotku se spoluhráčem Neymarem…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…