9.12. 2018 Petr Slováček

Jízdní dojmy s Peugeotem 508 SW: I kombík je stále nízko nad zemí

 

Půl roku po liftbacku vyjíždí Peugeot 508 i jako kombi. A přestože se objeví na trhu až za pár měsíců, už jsme ho vyzkoušeli na portugalských silnicích v okolí Lisabonu.

Nový Peugeot 508 už dokázal, že se s ním ve střední třídě musí vážně počítat. Ve srovnávacím testu Světa motorů dokonce porazil vlajkovou loď Volkswagenu Arteon a výrobce s ním myslí na vstup do prémiové třídy. Jezdí komfortně i zábavně, překvapí detaily typu bezrámových dveří a těžko lze něco namítat proti dílenskému zpracování.

Odvozené kombi Peugeot 508 SW se nese ve stejném duchu. Začne se prodávat až na jaře příštího roku, přestože vznikalo současně s krátkou verzí. Tu výrobce nazývá fastback kvůli spojenému otevírání zadního okna s víkem kufru, u kombi používá pojem shooting brake, který má odkazovat na nizoučkou sportovní siluetu. Kombi je totiž skoro stejně nízké jako sedan – jen 142 cm. Na délku pak přidává pouze 4 cm.

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 je nejkrásnější peugeot dneška. Už jsme seděli v kombíku SW

Méně místa

Snad jedinou výraznější slabinou nového Peugeotu 508 je malá nabídka prostoru na zadních sedadlech. Kupodivu i kombi se proti předchůdci zmenšilo.

Zatímco předchozí model 508 SW nabídl pod roletkou 560 litrů zavazadelníku, nováček jen 530 l (fastback pro srovnání 487 l). Po sklopení opěradel se může zvětšit až na 1780 litrů. Ve všech případech ale výrobce používá metodu lití kapalin místo standardizovaných kvádrů VDA – objem porovnatelný s konkurenty tak bude asi o deset procent menší. A to je na střední střídu jednoznačně málo.

Nováček je i ve všech ostatních rozměrech menší než předchůdce. Rozvor o 24 mm kratší, délka o 4 cm. Zato je vůz o 70 kg lehčí. Aspoň že je v něm nad hlavou o 4 cm víc místa pro posádku ve srovnání se sedanem. Průměrně vzrostlí jedinci už se tak nemusejí na sedáku krčit. Redaktorovi vysokému 182 cm se nad hlavu vejde dlaň. Ani tak nejde ve třídě o prostorového šampiona. Když jsme se na to ptali na prezentaci produktových manažerů, jejich odpověď nepřekvapila: „Podívejte se na konkurenty BMW 3 a Audi A4, kteří vzadu také nenabídnou prostor Škody Superb.“ Je to zkrátka nový trend…

Motory pro Peugeot 508 SW Benzin Nafta
 1.6 PureTech 180 1.6 PureTech 225 „GT“ 1.5 BlueHDi 130 1.5 BlueHDi 130 2.0 BlueHDi 160 2.0 BlueHDi 180
Objem (cm3) 1598 1499 1997
Maximální výkon (kW)/otáčky (min-1)133/5500 165/5500 96/3750 120/3750 130/3750
Maximální točivý moment (Nm)/otáčky (min-1) 250/1650 300/1900 300/1750400/2000
Převodovka8 automat 6° manuál 8° automat
Nejvyšší rychlost (km/h) 225 245 210 225 230
Pneumatiky R16 a R17/R18 a R19
Zrychlení z 0 na 100 km/h 8.0/8,9 7,4/8,2 9,9/11,1 10,1/11,2 8,5/9,4 8,4/9,3
Spotřeba město (l/100 km) 7,1/7,2 -/7,5 4,7/4,7 4,4/4,4 5,5/5,6 6,0/6,0
Spotřeba mimo město (l/100 km) 4,4/4,4 -/4,7 3,5/3,6 3,5/3,6 3,9/4,0 3,9/4,0
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,4/5,5-/5,7 3,9/4,0 3,8/3,9 4,5/4,6 4,7/4,7
Objem nádrže (l) 62 55

Dvojité dno se nekoná

Po otevření elektrického víka kufru – mimochodem bez výhrad reaguje na bezdotykové mávání nohou za nárazníkem – na nás vykoukl překvapivě mělký zavazadelník.

Čekali jsme pod ním dvojité dno, jak bývá dnes zvykem. Místo toho jsme pod zdviženou podlážkou našli dojezdovou rezervu. Ubrala litrům kufru, s ohledem na praktičnost v případě defektu ji však volíme radši než nouzovou lepicí sadu s kompresorem. Za to dáváme výrobci palec nahoru.

Stejně tak za snadné sklápění zadních opěradel páčkou z kufru. Místa k sezení se dají rozdělit v poměru 2:1. Zato ani po úplném sklopení opěradel nevznikne zcela rovná plocha. Peugeot 508 SW tím už poněkolikáté připomíná, že stěhovavé ambice podřídil jiným přednostem.

Hlavně pohodlně

I přes všemožné odkazy na sportovnost si kombi zachovalo komfortní chování liftbacku. Podvozek s víceprvkovou zadní nápravou tak posádku neunavuje natřásáním. Na příčných prazích se sice ozve tupý úder od velkých kol (až 19 palců), ale nenásleduje pak úder tlumičů, obvyklý dříve u „vyměklých“ francouzských aut. Opět opakujeme, že se naladění Peugeotu 508 opravdu povedlo. Přitom se ani v zatáčkách přehnaně nenaklání.

Měli jsme možnost vyzkoušet obě nejslabší motorizace PureTech 180 a BlueHDi 130, které se kupodivu subjektivně tolik neliší v dynamice ani zvukovém projevu – je k neuvěření, jak se dnes automobilkám podařilo potlačit tradiční klapot dieselu. BlueHdi zní měkce a příjemně. Se všemi pohony se pojí stejný osmistupňový automat, řadící kultivovaně a neslyšně. Jenže zatímco benzinová šestnáctistovka polykala kolem devíti litrů naturalu, vznětová patnáctistovka se spokojila s apetitem o čtvrtinu nižším.

TEST 2015: Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI – Ideál pod kapotou

Český importér beztak předpokládá, že největší zájem bude o silnější vznětové dvoulitry s výkony 160 a 180 koní. Všechny už plní normu Euro 6d, platnou až od ledna 2020. Nejslabší verzi BlueHdi 130 s manuálem sice v ceníku nechá, ale zájem o ni nečeká. Zákazníci ve střední třídě zkrátka už dnes očekávají automat.

Velký smysl by nám dávala i výkonná benzinová verze PureTech 225 (165 kW), která se však pojí pouze s výbavou GT a cenovkou přesahující milion korun. Přesnější částky zatím neznáme, kombi se na trhu objeví nejdřív na jaře.

Doteď mimochodem ještě ani nemají všichni dealeři fastback 508, aby ho mohli představit zájemcům. Francouzská továrna v Mulhouse totiž nestačí vykrývat poptávku platících zákazníků.

Hybrid přijede později

Pokud chce nějaká firma vypadat ekologicky, pořídí si do flotily hybrid. Uvědomují si to i u Peugeotu, a proto ve druhé polovině roku 2019 dorazí poptávaný kombík Hybrid s nabíjením ze zásuvky. Čistě na elektřinu ujede 50 km a zaujme nulovým zásahem do prostoru pro posádku, protože baterie bude uložena pod zadním sedadlem. Zajímavost představují dvě totožná dvířka nádrže po obou stranách vozu – na levé ale skryjí nabíjecí zásuvku.

Víte, že…

… karoserie 508 SW není pouze svařovaná, ale také lepená? Bylo na ni použito 24 metrů lepidla. Skelet je tak proti konvenčnímu svařování pevnější.

Plusy

  • U kombi se podařilo zachovat šmrnc liftbacku
  • Bezdotykové otvírání kufru opravdu funguje
  • Dojezdová rezerva místo lepicí sady

Minusy

  • Malý zavazadelník ve třídě
  • Manuální převodovka jen k nejslabšímu dieselu
  • U Peugeotu tradičně komplikovaný výhled na budíky umístěné nad volantem
Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem

Ruský majitel kunovického výrobce letadel Aircraft…

Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie

Britský úřad pro regulaci finančního trhu vyšetřuje…

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen…

V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook

Americké dozorčí orgány zvažují, že uloží internetové…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jízdní dojmy s Peugeotem 508 SW: I kombík…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



Euro NCAP 2018: Peugeot 508 – Pět hvězd pro elegána z Francie Euro NCAP 2018: Peugeot 508 – Pět hvězd pro elegána z Francie

Peugeot 508 ve své nové generaci v nárazových testech…

Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG – Umělecký dress code Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG – Umělecký dress code

Mezi úřednicky nudné passaty loni vtrhl umělec jménem…

 



 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako Laine, ale hokejky neseděly

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako…

Jedním gólem Jiří Polanský pomohl porazit Pardubice 5:2. Tahle trefa pro něj byla ale výjimečná. Za Oceláře…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské Kampě vodou z Čertovky

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské…

Pražsko-liberecká skupina Kora et le Mechanix 24. ledna v pražském klubu Besední 3 na Kampě pokřtí své otevřené…