Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Jízdní dojmy s Peugeotem 508 SW: I kombík je stále nízko nad zemí

Petr Slováček
Diskuze (45)
Půl roku po liftbacku vyjíždí Peugeot 508 i jako kombi. A přestože se objeví na trhu až za pár měsíců, už jsme ho vyzkoušeli na portugalských silnicích v okolí Lisabonu.

Nový Peugeot 508 už dokázal, že se s ním ve střední třídě musí vážně počítat. Ve srovnávacím testu Světa motorů dokonce porazil vlajkovou loď Volkswagenu Arteon a výrobce s ním myslí na vstup do prémiové třídy. Jezdí komfortně i zábavně, překvapí detaily typu bezrámových dveří a těžko lze něco namítat proti dílenskému zpracování.

Odvozené kombi Peugeot 508 SW se nese ve stejném duchu. Začne se prodávat až na jaře příštího roku, přestože vznikalo současně s krátkou verzí. Tu výrobce nazývá fastback kvůli spojenému otevírání zadního okna s víkem kufru, u kombi používá pojem shooting brake, který má odkazovat na nizoučkou sportovní siluetu. Kombi je totiž skoro stejně nízké jako sedan – jen 142 cm. Na délku pak přidává pouze 4 cm.

Méně místa

Snad jedinou výraznější slabinou nového Peugeotu 508 je malá nabídka prostoru na zadních sedadlech. Kupodivu i kombi se proti předchůdci

zmenšilo.

Zatímco předchozí model 508 SW nabídl pod roletkou 560 litrů zavazadelníku, nováček jen 530 l (fastback pro srovnání 487 l). Po sklopení opěradel se může zvětšit až na 1780 litrů. Ve všech případech ale výrobce používá metodu lití kapalin místo standardizovaných kvádrů VDA – objem porovnatelný s konkurenty tak bude asi o deset procent menší. A to je na střední střídu jednoznačně málo.

Nováček je i ve všech ostatních rozměrech menší než předchůdce. Rozvor o 24 mm kratší, délka o 4 cm. Zato je vůz o 70 kg lehčí. Aspoň že je v něm nad hlavou o 4 cm víc místa pro posádku ve srovnání se sedanem. Průměrně vzrostlí jedinci už se tak nemusejí na sedáku krčit. Redaktorovi vysokému 182 cm se nad hlavu vejde dlaň. Ani tak nejde ve třídě o prostorového šampiona. Když jsme se na to ptali na prezentaci produktových manažerů, jejich odpověď nepřekvapila: „Podívejte se na konkurenty BMW 3 a Audi A4, kteří vzadu také nenabídnou prostor Škody Superb.“ Je to zkrátka nový trend…

Motory pro Peugeot 508 SW Benzin Nafta
 1.6 PureTech 180 1.6 PureTech 225 „GT“ 1.5 BlueHDi 130 1.5 BlueHDi 130 2.0 BlueHDi 160 2.0 BlueHDi 180
Objem (cm3) 1598 1499 1997
Maximální výkon (kW)/otáčky (min-1)133/5500 165/5500 96/3750 120/3750 130/3750
Maximální točivý moment (Nm)/otáčky (min-1) 250/1650 300/1900 300/1750400/2000
Převodovka8 automat 6° manuál 8° automat
Nejvyšší rychlost (km/h) 225 245 210 225 230
Pneumatiky R16 a R17/R18 a R19
Zrychlení z 0 na 100 km/h 8.0/8,9 7,4/8,2 9,9/11,1 10,1/11,2 8,5/9,4 8,4/9,3
Spotřeba město (l/100 km) 7,1/7,2 -/7,5 4,7/4,7 4,4/4,4 5,5/5,6 6,0/6,0
Spotřeba mimo město (l/100 km) 4,4/4,4 -/4,7 3,5/3,6 3,5/3,6 3,9/4,0 3,9/4,0
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,4/5,5-/5,7 3,9/4,0 3,8/3,9 4,5/4,6 4,7/4,7
Objem nádrže (l) 62 55

Dvojité dno se nekoná

Po otevření elektrického víka kufru – mimochodem bez výhrad reaguje na bezdotykové mávání nohou za nárazníkem – na nás vykoukl překvapivě

mělký zavazadelník.

Čekali jsme pod ním dvojité dno, jak bývá dnes zvykem. Místo toho jsme pod zdviženou podlážkou našli dojezdovou rezervu. Ubrala litrům kufru, s ohledem na praktičnost v případě defektu ji však volíme radši než nouzovou lepicí sadu s kompresorem. Za to dáváme výrobci palec nahoru.

Stejně tak za snadné sklápění zadních opěradel páčkou z kufru. Místa k sezení se dají rozdělit v poměru 2:1. Zato ani po úplném sklopení opěradel nevznikne zcela rovná plocha. Peugeot 508 SW tím už poněkolikáté připomíná, že stěhovavé ambice podřídil jiným přednostem.

Hlavně pohodlně

I přes všemožné odkazy na sportovnost si kombi zachovalo komfortní chování liftbacku. Podvozek s víceprvkovou zadní nápravou tak posádku

neunavuje natřásáním. Na příčných prazích se sice ozve tupý úder od velkých kol (až 19 palců), ale nenásleduje pak úder tlumičů, obvyklý dříve

u „vyměklých“ francouzských aut. Opět opakujeme, že se naladění Peugeotu 508 opravdu povedlo. Přitom se ani v zatáčkách přehnaně nenaklání.

Měli jsme možnost vyzkoušet obě nejslabší motorizace PureTech 180 a BlueHDi 130, které se kupodivu subjektivně tolik neliší v dynamice ani zvukovém projevu – je k neuvěření, jak se dnes automobilkám podařilo potlačit tradiční klapot dieselu. BlueHdi zní měkce a příjemně. Se všemi

pohony se pojí stejný osmistupňový automat, řadící kultivovaně a neslyšně. Jenže zatímco benzinová šestnáctistovka polykala kolem devíti litrů

naturalu, vznětová patnáctistovka se spokojila s apetitem o čtvrtinu nižším.

Český importér beztak předpokládá, že největší zájem bude o silnější vznětové dvoulitry s výkony 160 a 180 koní. Všechny už plní normu Euro 6d, platnou až od ledna 2020. Nejslabší verzi BlueHdi 130 s manuálem sice v ceníku nechá, ale zájem o ni nečeká. Zákazníci ve střední třídě zkrátka už dnes očekávají automat.

Velký smysl by nám dávala i výkonná benzinová verze PureTech 225 (165 kW), která se však pojí pouze s výbavou GT a cenovkou přesahující milion korun. Přesnější částky zatím neznáme, kombi se na trhu objeví nejdřív na jaře.

Doteď mimochodem ještě ani nemají všichni dealeři fastback 508, aby ho mohli představit zájemcům. Francouzská továrna v Mulhouse totiž nestačí vykrývat poptávku platících zákazníků.

Hybrid přijede později

Pokud chce nějaká firma vypadat ekologicky, pořídí si do flotily hybrid. Uvědomují si to i u Peugeotu, a proto ve druhé polovině roku 2019 dorazí poptávaný kombík Hybrid s nabíjením ze zásuvky. Čistě na elektřinu ujede 50 km a zaujme nulovým zásahem do prostoru pro posádku, protože baterie bude uložena pod zadním sedadlem. Zajímavost představují dvě totožná dvířka nádrže po obou stranách vozu – na levé ale skryjí nabíjecí zásuvku.

Víte, že…

… karoserie 508 SW není pouze svařovaná, ale také lepená? Bylo na ni použito 24 metrů lepidla. Skelet je tak proti konvenčnímu svařování pevnější.

Plusy

  • U kombi se podařilo zachovat šmrnc liftbacku
  • Bezdotykové otvírání kufru opravdu funguje
  • Dojezdová rezerva místo lepicí sady

Minusy

  • Malý zavazadelník ve třídě
  • Manuální převodovka jen k nejslabšímu dieselu
  • U Peugeotu tradičně komplikovaný výhled na budíky umístěné nad volantem

Petr Slováček
Diskuze (45)
4. 1. 2019 17:25
Pažout
Nikdy se mi nelíbili a když zapomenu na to že to je francouz tak vypadá dost libově :yes: :yes: :yes:
11. 12. 2018 01:05
Re: Splácatelí volant má Sc(r)ala
Ahoj, slovenské "embéčko", až budeš večer uléhat, tak si nech něco "pěkného" zdát: Scala se vůbec neprodává, Scala se nikomu nelíbí, Scalu nikdo nechce, Scala je ubohý český krám atd., atd. pořád dokola. A až se ráno probudíš, tak zjistíš, že to byly jen vlhké sny ve tvé ubohé závistivé makovici! Dobrů noc! ;-)
10. 12. 2018 23:32
Re: Notoři opět řádí...
Až na to, že crossovery a SUV mívají oproti srovnatelně dlouhým kombíkům vždy ten kufr podstatně menší. ;-)
Ale jinak souhlas, kromě rodinných kombíků zaměřených primárně na prostornost je určitě fajn, že se občas objeví i model zaměřený primárně na efektní design. ;-)
10. 12. 2018 23:28
Re: Kombík, nebo už shooting brake?
Kde jsem prosím napsal, že má mít 508 mechanickou ručku? Ukaž mi to! >:D Já samozřejmě dobře vím, že ve střední třídě je tento boj už prohraný (a přituhuje i o segment níž... Jinak ta demagogie se srovnáním Tipa a 508 fakt není moc vtipná. Že by ovšem nemálo potenciálních zákazníků u nové 508 uvítala normální uspořádání přístrojové desky a volantu, o tom není třeba pochybovat.
Avatar - _Karel_
10. 12. 2018 15:47
Re: Notoři opět řádí...
Teda kritizuj si "Notory" jak je libo, ale tady pájo střílíš nepochopitelně vedle. To, že v testu zkonstatují, že je auto uvnitř a v kufru spíš menší, je zcela v pořádku. V podstatě ty "jízdní dojmy" začínají tím, že je to jediná výtka. Celý test je velmi pochvalný. Je nějaký důvod, proč bych se neměl dozvídat, že u rodinného kombíku střední třídy je míň místa vzadu a v kufru? Je už na mě, jestli to pro mě bude zásadní, nebo podružné.
Kdyby se na tom točili celý test, srovnávali to se Superbem...