Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 je nejkrásnější peugeot dneška. Už jsme seděli v kombíku SW

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 2. 10. 2018
20
76
Zobrazit náhledy (20)
Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW
Na ženevském výstavišti jsem se rozplýval nad sex-appealem nového Peugeotu 508. A nadšení neopadá ani po prvním prozkoumání praktičtějšího kombíku.

V březnu jsem si na ženevském autosalonu poprvé sednul do nového Peugeotu 508 a auto, které se mi na prvních oficiálních snímcích tak moc líbilo, zanechalo skvělý první dojem i naživo. Peugeot vsadil na liftback ve stylovém balení a stvořil dle mého nejhezčí auto ve vlastním portfoliu a dost možná i nejhezčí v dané třídě.

Už tehdy bylo jasné, že jen u liftbacku s kompletně výklopnou zádí nezůstane, francouzská značka totiž pilně připravovala i praktičtější kombík. A zatímco nová 508 už sváží hosty automobilky na pařížské výstaviště a v ulicích jsme jich během prvního dne potkali několik, s kombi SW se prvně seznamujeme až na ploše výstaviště.

Jestli nová 508 vsadila na styl, kombík jednoznačně kráčí v jejích šlépějích. Záď namísto klasických praktiků připomíná spíše shooting brake, elegantně světlomety jsou spojené vodorovnou linkou a nechybí ani nápis Peugeot na liště pod zadním oknem. Proporce vozu umí zaujmout hlavně díky nízké stavbě karoserie a optickému rozšiřování díky prvkům vpředu a vzadu.

Ani interiér kombíku se od liftbacku příliš neliší. I tady najdeme nejmodernější provedení i-Cockpitu, tedy pracoviště řidiče s digitálním přístrojovým štítem či šišatým volantem. Oku lahodící provedení má sice ještě nějaké mušky – postavy nižšího vzrůstu nemusí dobře vidět na celé digitální budíky, prostřední displej multimédií je zase umístěn dost dole. Celkově mi ale přijde, že nová generace kokpitu vychytala nedostatky svých předchůdců a jde o nejpovedenější řešení.

Pod displejem uprostřed palubovky je pomyslný klavír, pomocí kterého můžete přepínat mezi jednotlivými obrazovkami, potěší i přítomnost fyzických tlačítek, zejména pak toho pro vypnutí systému stop/start, které už nemusíte hledat hluboko v menu dotykové obrazovky.

Když jsem si s výškou 176 centimetrů sedl sám za sebe, ve druhé řadě jsem měl ještě pár centimetrů rezervu před koleny i nad hlavou. Tady mám drobný pocit stísněnosti snad jen kvůli „bouli“ na střeše, která zde vznikla v důsledku nasazení panoramatického střešního okna.

Tvarem se záď snaží zaujmout, což se podepisuje na samotné praktičnosti. Objem kufru činí 530 litrů, což ve srovnání s konkurenty není hodnota, kterou by se Peugeot mohl nějak prsit. Po sklopení zadních sedaček dostanete 1780 litrů. Na druhou stranu potěší, že víko kufru je lehké, takže se s ním snadno manipuluje i bez elektrického otevírání. Nákladová hrana není nikterak vysoko a tvar zavazadelníku je pravidelný, přičemž pod jeho podlážku se vejde i dojezdová rezerva.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

pažout
Keziz
| 6. 10. 2018
Nikdy jsem tuhle značku něják extra nemusel ale tohle auto je nečím zajímavé to se musí nechat, ale asi to není takový že bych svůj pohled změnil
Má něco do sebe
Grcko
| 5. 10. 2018
Má něco do sebe, na Peugeot rozhodně povedený kousek :-)
Má i-Cockpit nějaké výhody?!
Reco
| 4. 10. 2018
Pri sluzobakoch mam tiez problem. Mne "kormidlo" nevyhovovalo ani predtym, jednak si zakryvas budiky a dalsie info ramenami volantu pri toceni, alebo musis najst tiez nazvyme to vhodnu poziciu. Naposledy to bola kia ceed, kedy mi volant zakryval polovicu grafiky z kontroliek, ktore maju umiestnene hore. Avsak po viac ako roku s P308 si teraz vsimam pri kormidlach inu vec - vecsi volant znamena, ze pri manevrovani musim viac tocit rukami ako pri malom volante + naviac, ak si prechytim volant dole, tak velky volant je priestorovo na tom rovnako a povedal by som dokonca, ze horsie ako ten maly - tj rukou zavadim o nohu. Maly voilant ma mensi priemer a aj ked je nizsie posadeny, stale mam nad nohami viac miesta ako pri konvencnom rieseni.
Avatar - traveldrive
Najkrajší Peugeot dneška?
traveldrive
| 3. 10. 2018
No keď myslíš... :-)
Avatar - _Karel_
Najkrajší Peugeot dneška?
_Karel_
| 3. 10. 2018
"Tak to je vizitka dnešného úbohého stavu automobilového dizajnu."
;-)