12.11. 2017 Jiří Baborský

Jízdní dojmy s Porsche Panamera Sport Turismo a Turbo S E-Hybrid: Větší pozadí je v kurzu!

 

Porsche se s panamerou trefilo zákazníkům do vkusu a je načase opět trochu rozvířit vody luxusního segmentu. Co byste řekli variaci na téma kombi? Jmenuje se honosně Sport Turismo.

Když se díváme na nové Sport Turismo zaparkované vedle základní Panamery liftback, říkáme si proč. Auta jsou na chlup shodně dlouhá, obdobně stylizovaná záď je jen nepatrně boubelatější a kufr zvětšený o 25 litrů mrazák na chalupu stejně neodveze.

Jenže pak jsme se na novinku podívali trochu jinou optikou. Míří na klientelu, která má poněkud jiné starosti. A mimo jiné se v těchto kruzích nosí být „in“. V roce 2010 jste byli mezi mercedesy, bavoráky a audinami za hvězdu s panamerou jako takovou. Byla něčím novým, neokoukaným, žádaným. Teď je tu druhá generace manažerského porsche – hezčí, jemnější, ale dost podobná. Její „vow efekt“ slábne. A kombi je přesně to, co v zámožných kruzích opět přitáhne pozornost.

Motory pro Panameru Sport Turismo Panamera 4 ST Panamera 4S ST Panamera Turbo ST Panamera 4 E-Hybrid ST
Motor 3.0 V6 turbo 2.9 V6 biturbo 4.0 V8 biturbo 2.9 V6 biturbo + elektro
Výkon (kW/min-1) 243/5400-6400 324/5650-6600 404/5750-6000 340/6000
Točivý moment (Nm/min-1) 450/1340-4900 550/1750-5500 770/1960-4500 700/1100-4500
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Zrychlení 0-100 km/h (s) 5,3 4,2 3,6 4,6
Maximální rychlost (km/h) 259 286 304 275
Základní cena (Kč) 2 730 000 3 350 000 4 410 000 3 130 000

Ani užitnou hodnotou nemá Sport Turismo o tolik navrch, vždyť už liftback otevírá celou záď včetně okna, nakládání je tedy velmi pohodlné. Novinka si může připsat body k dobru za nižší nákladovou hranu a obsaditelnost 4 + 1. Dosud byla panamera výhradně čtyřmístná, Sport Turismo se ale standardně nabízí s nouzovým prostředním místem vzadu. Pohodlí tam nečekejte kdovíjaké, nohám vadí tunel a zádům vyboulené sedadlo, ale na kratší cesty nebo pro děti je to fajn přidaná hodnota. Na přání vám porsche dodá i čtyřmístné kombi, kde si všichni cestující užijí objetí sportovně tvarovaných sedadel.

Panamera Sport Turismo se nabízí výhradně s pohonem všech kol a benzinovými motory. Diesely procházejí vývojem kvůli změnám v měření emisí, nekoupíte je teď ani v liftbacku a jejich návrat lze brzy očekávat.

Srovnání liftback kombi
Délka (mm)5049
Šířka (mm)1937
Výška (mm) 1423 1428
Rozvor (mm)2950
Kufr (l) 495/1304 520/1390

My jsme cestou z chorvatského Trogiru na ostrov Pag vyzkoušeli to nejlepší – přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s výkonem 404 kW, točivým momentem 770 Nm a fenomenálním zvukovým doprovodem, což jsou parametry hodné označení superkombi. Souhlasíme, že je tohle porsche obrovské, těžké a vy to za volantem vnímáte. Ale monstrum pod kapotou vše přebije, zaplaví tělo adrenalinem a nakonec si zatáčky užijete málem jak v devětsetjedenáctce. Turbo je brutální a navzdory všem negativům, která z pětimetrové délky plynou, je fantasticky ovladatelné a čitelné. Tři sta kilometrů v hodině je v jeho podání stejně samozřejmých a zábavných jako drift v utažené zatáčce. Fuj, ty mořem nasolené silnice ale krásně kloužou…

Je libo rychlý kombík? Porsche Panamera Sport Turismo odhalilo české ceny

Plusy

  • V luxusní třídě netradiční alternativa

Minusy

  • Kombi není o moc praktičtější než liftback

Panamera Turbo S E-Hybrid: Nová doba – hybrid poráží všechny

Současně s novou karosářskou verzí nám Porsche představilo nejvýkonnější variantu celé modelové řady Panamera. Prý v kombíku nebude, tvrdili nám, a než jsme přistáli zpátky v Praze, potvrdila značka top motor i pro Sport Turismo. Zajímavá strategie. Jenže vy pořád nevíte, o čem vlastně mluvíme. Pardon, z té ukrutné rychlosti to máme v hlavě ještě všechno zpřeházené. Takže co to tu máme? Osmiválec biturbo známe a ještě teď nás u srdce hřejí vzpomínky. Jenže pokračujeme!

V převodovce se usídlil elektromotor se 100 kW a 400 Nm a vy už asi tušíte, odkud vítr fouká. Porsche elektrifikovalo dosud nejsilnější motor a poprvé v dějinách udělalo nejvýkonnější variantou hybrid. Sečteno a podtrženo posílá soustava na všechna kola 500 kW a 850 Nm, což převedeno do praxe znamená, že za 3,4 sekundy jedeme stovkou, za 11,7 s dvoustovkou a omezovač nás zastavuje na 310 km/h. Před námi dlouhá rovinka, na jejím konci auto. Stačí pomyslet na předjetí, zarazit plyn do podlahy, a už abyste zapínali blinkr. Panamera se řítí kupředu jak gepard, co měsíc nežral, nepolevuje a na každé další pobídnutí je připravena znovu odhodlaně vyrazit. Jestli někomu elektrika pod kapotou nevoní, přísaháme, že až tohle zažije, svůj postoj přehodnotí. Je to právě elektromotor se 400 Nm dostupnými od sta otáček, který stojí za ohromující okamžitou odezvou na plyn. Abychom byli objektivní, musíme najít i nějaké slabiny. Bohužel pro porsche to po přesednutí z klasického turba nedá tolik práce. Hybrid zvedl hmotnost o 315 kg na 2310 kg a to už je v zatáčkách poznat. Co naženete silou na rovině, ztratíte těžkopádnějším projevem v serpentinách. Vyberte si, co je milejší.

Turbo S E-Hybrid
Motor 4.0 V8 bi-turbo + elektro
Výkon (kW/min-1) 500/5750-6000
Točivý moment (Nm/min-1) 850/1400-5500
Pohon 4x4
Zrychlení 0-100 km/h (s) 3,4
Maximální rychlost (km/h) 310
Základní cena (Kč) 5 160 000

Plusy

  • Brutální zátah a rychlost

Minusy

  • Vysoká hmotnost je v zatáčkách znát
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu

V Příbrami hoří v průmyslovém areálu výrobce bazénů a…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jízdní dojmy s Porsche Panamera Sport…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 






 
Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Včera

Jeden z nejzvláštnějších exemplářů Ferrari se po delší době ukázal na veřejnosti. A co víc, rovnou se proháněl v uličkách města.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…