5.5. 2018 Svět motorů

Jízdní dojmy se Suzuki Swift Sport: Teď už s turbem...

 

Swift Sport přichází na scénu již ve třetím vydání. Po době atmosférické přichází nyní s přeplňovanou čtrnáctistovkou a také výraznou žlutou barvou.

Swift Sport je neodmyslitelnou součástí rodiny swiftu už od roku 2005. Nyní se představuje ve třetí generaci. Od běžného provedení ho prozradí výrazný styling. Kompletně se změnila celá přední část. Maska se vytáhla dopředu, zároveň dostala agresivnější tvar a snížila se až do spodní části nárazníku. Po stranách na ni navazují voštinové mřížky s kulatými mlhovkami. Z boku vůz prozradí černé nástavce prahů a 17“ kola. Ve stejné barvě je vyvedena i spodní část zadní nárazníku s difuzorem, jemuž po stranách dominují dvě kulaté koncovky výfuku.

TEST 2013: Suzuki Swift Sport – Poslední samuraj

Oproti předchůdci se zvýšila tuhost karoserie a zároveň se podařilo snížit provozní hmotnost o 80 kg na 975 kg, což je mezi malými hothatchi suverénně nejméně. Sluší se však připomenout, že s délkou 3,89 m je také o 10 až 15 cm kratší než konkurenti. V případě malého sporťáku, který si na užitečné vlastnosti moc nehraje, je to však spíše výhoda.

1.4 BoosterJet
Motor přeplňovaný zážehový, R4
Zdvihový objem (cm3) 1373
Výkon (kW/min-1) 103/5500
Točivý moment (Nm/min-1) 230/2500-3000
Převodovka 6M
Vnější rozměry (mm) 3890 x 1735 x 1495
Rozvor (mm) 2450
Provozní hmotnost (kg) 970 (990)
Objem zavazadlového prostoru (l) 265/947
Nejvyšší rychlost (km/h) 210
Zrychlení 0-100 km/h (s) 8,1
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,6

Podvozek využívá stejně jako předchůdce tlumiče Monroe, pro zlepšení stability však byly zesíleny tyčky stabilizátorů a rozšířil se rozchod. Zadní vlečená náprava byla pro model Sport ve srovnání s klasickým swiftem kompletně přepracována a dostala tužší podélná ramena.

Výměnou atmosférické šestnáctistovky za turbem přeplňovanou jednotku 1.4 BoosterJet sice vůz ztratil točivý charakter, na výkonu však získal a z 92 kW si polepšil na 103 kW. Ještě zásadnější je výrazné zvýšení točivého momentu ze 148 na 230 Nm. Zrychlení na stovku díky tomu proběhne o 0,8 s rychleji (8,1 s) a nejvyšší rychlost se posunula z 200 na 210 km/h. S lehkým swiftem si čtrnáctistovka doslova pohrává. Čile zatahuje už z nejnižších otáček a to nejlepší ze sebe vydá mezi třemi a pěti tisíci. Křivka točivého momentu je velmi plochá a nad touto hranicí už motor nemá příliš smysl točit. Kouzlo lovení každého koně těsně před omezovačem sice může někomu chybět, avšak pro každodenní používání je nový sport vhodnější a nejen pocitově výrazně dynamičtější. Šestistupňová převodovka byla převzata z předchůdce jen s drobnými úpravami a potěší velmi přesným a lehkým chodem.

Zábavu si s vozem užijete především díky lehké konstrukci, swift se proplétá zatáčkami s naprostou samozřejmostí a ochotně následuje pokyny volantu i při prudkých změnách směru. Podvozek sice doznal řady sportovních úprav, ale nestal se nijak zásadně tvrdším než u běžné verze. V zatáčkách se tak naklání více, než bychom od sportovního hothatche čekali. Stopu však drží výborně i při ne zrovna čistém stylu jízdy, kdy nájezd do zatáček přepálíte. V ostřejších vracečkách by se hodil samosvor, takto vnitřní kolo chvilku bojuje s hledáním potřebné přilnavosti.

Suzuki Swift Sport ve Frankfurtu doslova září. A jenom žlutou barvou to není!

Spotřebu paliva jsme zjišťovali jen orientačně a na ne zrovna reprezentativním vzorku trati. Při stylu brzda- plyn jsme se v mírně kopcovitém terénu v okolí Malagy dostali na hodnotu 8,8 l/100 km, již považujeme za velmi dobrou. Při běžném provozu a způsobu jízdy tipujeme hodnoty kolem šesti litrů.

Příchod na český trh by se měl odehrát ještě do poloviny roku a spekuluje se o ceně kolem 450.000 Kč.

Plusy

  • Nízká hmotnost
  • Obratnost v zatáčkách
  • Výkonný a pružný motor
  • Přesné řazení
  • Atraktivní design

Minusy

  • Ztráta točivého charakteru motoru
  • Vyšší pozice za volantem
  • Menší vnitřní šířka a kufr

Autor: Martin Jeník

Spolupracujeme s TipCars.com
Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů

Novela silničního zákona platí od začátku října a již…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 






 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…