Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jozef Kabaň: Nová Škoda Fabia, to budou takové Vánoce v létě (+video)

Tomáš Kovařík
Diskuze (125)

V rámci ženevského autosalonu jsme vyzpovídali i šéfdesignéra Škody Auto Jozefa Kabaně. Ze zhruba padesátiminutového rozhovoru pro vás vybíráme fragmenty týkající se nové Fabie.

...Nová Fabia bude mít úplně jinou pozici na trhu než dvě předchozí generace. Zespodu má silnou podporu v modelu CItigo, zeshora jí pomáhá Rapid Spaceback. S Fabií se díky tomu dostaneme na úroveň, kde by za normálních okolností, kdyby stála v nabídce sama, nikdy být nemohla.

...Octavia a Rapid se tak extrémně nezaměřují na emocionální stránky, ale jsou cool a sebevědomé a nepotřebují více expresivní prvky. Fabie dostane ostřejší linky a více se bude zaměřovat na mladé lidi.

Video se připravuje ...

...Fabia se mi moc líbí a hodně mi záleželo na tom, aby se líbila také potenciálním zákazníkům. A věřte mi, že bude hezká zvenku i zevnitř a zaujme spoustu lidí, o tom jsem přesvědčen.

...Rapid přinesl několik simply clever řešení, například škrabku pod víčkem a oboustranný koberec v zavazadelníku. Fabia bude v tomto směru pokračovat, ale nechci předbíhat, protože to by bylo stejné, jako když se mě děti ptají, co dostanou k Vánocům a kdybych jim to prozradil, co by pak měli z těch Vánoc.

...Jednu věc ale přesto naznačím: Fabia dostane velmi variabilní řešení barevnosti, a to zvenku i zevnitř. Dost silným způsobem individualizace tak zapůsobí na různé skupiny zákazníků. Bude nadále nabízet například dvoubarevnost.

...(na prosbu, aby načrtnul linie Fabie) Když před sebou vidím tužku a papír, tak mě to hodně dráždí, ale naskicovat Fabii vám tady nemůžu. Nicméně vězte, že pokud jde o zadní partii, bude nečekaně jiná.

...Grafika zadních svítilen ve tvaru písmene C zůstane. Pokud se vám líbí Vision C, tak vězte, že ze zadních partií Fabie budete mít radost.

Tomáš Kovařík
Diskuze (125)
3. 4. 2014 10:56
Přepis zhruba padesátiminutového rozhovoru připravujeme
Už měsíc na to čekám.
7. 3. 2014 15:35
Re: III.
Vnímal som to inak. Fabia dostala oveľa modernejší dizajn ako Felicia, ten skok bol výrazný. Fabia I bola moderná a zvonku výrazná, ale aj strohá a v interiéri zvlášť.
Ale jak sme boli zvyknutí, že Felda je rodinné auto, tak Fabia bola zrazu malá. Na centimetre to neviem, ale interiér Feldy bol pocitovo podstatne vzdušnejší, aj o kúsok priestrannejší. Jak bola Fábka voči Felicii technikým a dizajnovým skokom vpred, tak v parametri priestoru a pohody v kabíne to bolo kus za mojim očakávaním.
Avatar - dewill
7. 3. 2014 07:39
Re: Cooool
No a o tom mluvím, u liftu je sklo mnohem větší a má pozvolnější sklon a proto taky mnohem náchylnější k zaprasení. U sedanu je díky kufru jiná aerodynamika takže ten stěrač není až tak potřeba. Vycházím z vlastních zkušeností u dvou karosářských verzí stejného auta.
6. 3. 2014 23:28
Re: III.
:yes:

Jen dvě poznámky:

1.) V roce 1999, kdy jsem do FI usedl poprvé, to bylo zjevení a bylo to krásné malé auto, které, hlavně co se týče pocitu cestujících vepředu, nemělo v B segmentu konkurenci (zkrátka sis připadal jako v otřídu větším voze). Když si člověk uvědomí co tehdy byla konkurence, jak vypadala, klobouk dolů před Fábií. Vnějším designem dokázal konkurovat snad jen P206, vezmi si jak vypadalo např. tehdejší Polo, Corsa, nebo Clio. A jak se diametrálně lišil dojem z interiéru (i to, o kolik byla tehdy auta menší).

2.) Ve světle toho, co jsem uvedl výše, byla tehdy šířka interiéru naopak nadprůměrná! Stále je to auto z konce 90tých, kdy malá auta prostě byla malá auta. A pak přišlo GrandePunto, vytáhlo Fiat ze srabu a úplně přeoralo pohled na to, co znamená B segment, co se velikosti týče ;-)
6. 3. 2014 23:13
Re: Škodovácky dizajn je svojský, ale veľmi dobrý
Zrelost je len v oku pozorovatela.
Ked vidim prvu Oktu a este duplom pred FL, tak vidim len staru kraksnu poplatnu dobe vzniku.