Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kauza s emisemi se týká 11 milionů aut! VW šetří na mastnou pokutu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (90)
Automobilka Volkswagen dnes kvůli skandálu s falšováním emisí zhoršila výhled hospodaření na letošní rok. Ve třetím čtvrtletí si dá stranou 6,5 miliardy eur (176 miliard Kč), aby pokryla nezbytné výdaje související se skandálem.

Koncern zároveň přiznal, že softwarem určeným k falšování testů emisí bylo na celém světě vybaveno asi 11 milionů aut. V USA za to automobilce teď hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (436 miliard Kč).

Automobilka uvedla, že software k falšování údajů mají instalována všechna auta vybavená motorem typu EA 189. "Tento typ motoru vykazuje odchylky při testech a reálném provozu," uvedl koncern v tiskovém prohlášení. Zdůraznil ale, že software nemá žádný vliv na ovládání a jízdní vlastnosti aut ani na jejich spotřebu.

Ve Spojených státech, kde skandál s emisemi vypukl, byl software odhalen u některých vozů Volkswagen a Audi. "Vnitřní vyšetřování zatím dospělo k závěru, že tento software pro ovládání motoru je instalován také u dalších vozidel s naftovým pohonem spadajících do skupiny Volkswagenu," uvedl však dnes koncern. Do skupiny Volkswagenu patří také česká automobilka Škoda Auto.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v pátek Volkswagen obvinila, že použil software, kterým při testech měření toxických emisí oklamal americké úřady. Uvedla také, že Volkswagen za to může čelit pokutě až 18 miliard dolarů (435 miliard Kč). Volkswagen, který je největší automobilkou na světě podle počtu prodaných vozů, prý vědomě podváděl zhruba sedm let.

Akcie Volkswagenu kvůli skandálu s emisemi znovu prudce padají

Akcie německé automobilky Volkswagen dnes pokračují v propadu a ztrácejí znovu téměř pětinu hodnoty. Investoři tak reagují na to, že největší evropský výrobce automobilů kvůli skandálu s falšováním emisí zhoršil výhled hospodaření a ve třetím čtvrtletí vyčlení ze zisku 6,5 miliardy eur (176 miliard Kč) na zaplacení souvisejících výdajů. Koncern také přiznal, že softwarem určeným k falšování testů emisí bylo na celém světě vybaveno 11 milionů aut.

Automobilka zveřejnila další informace ke skandálu dnes před polednem. Kurz akcií Volkswagenu na frankfurtské burze po zprávě spadl z počáteční úrovně 137,20 eura až na nové tříleté minimum 106,75 eura, plyne z průběžných dat burzy. Kolem 12:25 SELČ byly akcie se ztrátou 18 procent na 110,20 eura. V pondělí odepsaly téměř 19 procent.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v pátek Volkswagen obvinila, že ve vozech s naftovými motory firma použila software, kterým při testech měření toxických emisí oklamala americké úřady. Uvedla také, že Volkswagen za to může dostat pokutu až 18 miliard dolarů (436 miliard Kč).

Skandál kolem Volkswagenu se dnes šíří po celém světě. Francie navrhla vyšetřit celý případ na úrovni Evropské unie a prověřit i francouzské automobily. Auta s naftovými motory od Volkswagenu prozkoumá i Švýcarsko, své vlastní vyšetřování zahájí Jižní Korea a záležitostí se začalo zabývat i české ministerstvo dopravy.

Software, který německá automobilka instalovala do naftových vozů Audi a Volkswagen, umožňuje při testování emisí skrýt skutečné hladiny vypouštěných oxidů dusíku. Firma teď kvůli skandálu musí v USA svolat do servisů zhruba půl milionu aut, americké ministerstvo spravedlnosti podle médií rovněž zahájilo kriminální vyšetřování Volkswagenu a EPA bude zkoumat další automobilky.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (90)
2. 10. 2015 09:39
Re: Krátké nožky vlků z hradu
Ano, chtělo by to od každého motoru otestovat více kusů. "Oficiální" emise se také neměří jen jednomu vozu a pokud nedávají dostatečně blízká čísla, tak se další a další přidávají.

Pobavilo mne, že jak auto s největší odchylnou udávané spotřeby, tak auto s nejhoršími emisemi NOx bylo vybaveno SCR.
2. 10. 2015 09:31
Re: Krátké nožky vlků z hradu
Vrstvení směsi je to, co jsi popsal - máš kapsu dostatečně bohaté směsi obklopenou příliš chudou směsí (asi ideálně prakticky čistým vzduchem).

Tady řeší problém, který si sami udělali. Zavedli přímé vstřikování pro snížení spotřeby. Jenže s tím o několik řádů vzrostly emise pevných částic. Tak moc, že by alespoň některé nesplnily ani limit pro diesely (plně limity na pevné částice dopadnou na zážehové motory myslím až s Euro6c, pořád je mají volnější včetně volnější metodiky). Při nepřímém vstřiku problém s pevnými částicemi nemají.
24. 9. 2015 12:04
Re: Krátké nožky vlků z hradu
dobry odkaz - z toho 2d grafu jsou patrne dve veci - jednotliva auta maji obrovsky rozptyl emisi nox, prolnuti vysledku aut se scr mezi ostatni auta nazorne ukazuje, jak marginalni prinost toto udelatko v realu ma. vzhledem k tomu rozptylu by me spise zajimalo, jak by vypadaly emise treba deseti identickych motoru v passatu. jestli nahodou mezi nimi ten rozptyl nebude take takovy...
24. 9. 2015 11:48
Re: vychází najevo?
... k cemu chces dukazy? fyzika plati u vsech stejne. opel, renault, peugeot, ford, fiat, volvo, bmw, mercedes - sahni uplne kamkoliv na jakykoliv dieselovy motor a uvidis, ze jeho realne emise budou vyrazne horsi nez proklamovane/laboratorne zmerene. o tom se tady mluvi/vi leta. nesmyslna ekologicka lobby vymysli zcela nesmyslne pseudocile, automobilky se s tim popasovaly po svem. v usa je sounictvi trosku jine, nesmyslna proklamace cisteho dieselu od koncernu vw jse jim ted ve finale vraci jako bumerang. vetsina vyse uvedenych automobilek na usa trhu neprodava, takze jsou timto problemem vw jaksi trosku skryti v pozadi, ale stoprocentne uz ted je jim take uzko, protoze jakmile stupidni eurourednik zjisti, ze by se nekde mohl napakovat na nejake pokute, nenecha si ujit prilezitost...
23. 9. 2015 22:19
vychází najevo?
"...Volkswagen (a nejen on, jak vychází najevo) podváděl v USA při měření emisí přeplňovaných vznětových motorů TDI řady EA189..."

Mate aj daky dokaz pre to tvrdenie, alebo sa len klasicky pokusate kus tohto ho*na hodit na inych? Lebo ja som zatial nikde necital, zeby "vychadzalo najevo" ze takto podvadzali aj ine automobilky...