S počátkem prázdnin dorazí k českým prodejcům první exempláře Kie Cee’d GT a Pro_Cee’d GT. My jsme vyrazili do Rakouska, abychom 150kW novinku vyzkoušeli ještě před zahájením prodeje.

Kia Cee’d GT je z pohledu korejské značky v mnoha ohledech výjimečná. Jde o nejvýkonnější a nejrychlejší model značky, navíc úplně první hothatch s logem Kia. Vyrábí se v Žilině po boku ostatních Cee’dů, ale dostal přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku T-GDI, která díky twin-scroll turbu o polovinu posílila – na výsledných 150 kW.

Pod kapotou Cee’du GT tedy najdeme stejný agregát jako v Hyundai Veloster Turbo. Liší se jen naladění, místo 137 kW při 5500 min-1 má Kia 150 kW při 6000 min-1, zatímco maximum točivého momentu 265 N.m se shoduje. Další rozdíl je ve výběru převodovek: Kia dostala jenom šestistupňový manuál, o klasickém automatu nebo dvouspojkové převodovce se ani neuvažuje.

Výrazný styl, kvalitní podvozek

Silnější motor ale sám z auta hothatch neudělá. Kia proto přidala výrazný bodykit, ozdobený předním lízátkem v červené barvě, celkem 32 diodami pro denní svícení, nástavci prahů nebo dvěma koncovkami výfuku na zádi. Ani další věci Korejci neponechali náhodě – sedadla dodalo Recaro, litá 18" kola obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 3 a podvozek se ladil v náročných podmínkách.

Celkem prototypy najely 160.000 km průměrnou rychlostí 150 km/h, mezi to patří i 480 kol, tedy přes deset tisíc kilometrů, na Nordschleife. Mimochodem, na slavné Severní smyčce Nürburgringu Cee’d GT zajel v dubnu čas 8:45 – na sekundu stejný jako Toyota GT86 (147 kW) a jenom o sedm sekund pomalejší než výkonnější VW Golf GTI Edition 35 (177 kW). To už zní hodně zajímavě!

Ve skutečnosti ale nejrychlejší Cee´d není žádným nekompromisním sporťákem, jde o hothatch v univerzálním slova smyslu. Však Benny Oeyen, viceprezident Kia Motors Europe, hned ze začátku prezentace zdůraznil: „Nepostavili jsme žádné RS, toto auto se jmenuje GT.“ Navzdory větším stabilizátorům, o 10 % tužším pružinám a o desítky procent přitvrzené charakteristice tlumičů se proto Cee’d GT nevzdává pohodlí v běžném provozu ani ničeho z praktických vlastností běžných verzí.

 [600×447]

I s nízkoprofilovými pneumatikami je tento hothatch docela pohodlný. Důvodem je právě propracované nastavení podvozku – zavěšení kopíruje povrch, ovšem bez pohupování, natřásání nebo odskakování kol. V plném nasazení pak Cee’d přidává jistotu a stabilitu i ve vysokých rychlostech, kterou umí narušit jedině podélné nerovnosti.

Řízení na rozdíl od běžného Cee’du používá jediné nastavení, které zhruba odpovídá charakteristice Sport u systému Flex Steer. Zásahy do šasi ovšem vylepšily jeho vlastnosti, především přesnost okolo středové polohy, která je pro jízdu v rychlých zatáčkách zásadní.

Podvozek a řízení jsou nejsilnější zbraní Cee’du GT. Sportovně střižená verze předvedla radikální zlepšení už tak dobrého základu a jistě způsobí u zavedené konkurence pár bezesných nocí.

150 kW na přeplňované dvoulitry nestačí

To motor se do elity mezi hothatchi probojovat nemůže. Na silné kalibry jako Ford Focus ST, Renault Mégane RS nebo Volkswagen Golf GTI mu chybí trocha výkonu, hodně točivého momentu a čtyři deci zdvihového objemu. Kia je ale odhodlaná bojovat v druhém sledu, proto nadělila šestnáctistovce 150 kW a reakce ve stylu silného atmosférického motoru.

Twin-scroll turbo reaguje okamžitě, i když plného tlaku dosáhne se zpožděním. Tuto dobu ale pečlivě maskuje elektronika, takže než se motor dopracuje k maximálnímu plnícímu tlaku, ručička otáčkoměru už přesvědčivě stoupá vzhůru. S každou tisícovkou otáček je motor svolnější k pružnému zrychlení a nejlépe se předvádí v posledních dvou tisících pod červeným polem. Výkon plynule graduje a má rozeznatelnou špičku, takže jízdu s vytočeným motorem nemusí kazit zásahy omezovače.

K dobrému požitku z výkonu pomáhá i převodovka, která má vhodně odstupňované rychlosti a vyhnula se nesmyslně dlouhému stálému převodu. Šestka při klasických 130 km/h už točí 3300 min-1, takže se motor zbytečně nedusí. Verzi GT by ale prospěla přesnější kulisa řazení s jasnějším vymezením jednotlivých poloh – rychlý model by si zasloužil sportovnější řazení než běžný Cee’d.

Mimochodem, ještě výkonnější variantu Cee'du Kia nechystá a v plánu nejsou ani GT verze dalších modelů. Později bychom se ale mohli dočkat sportovního bodykitu i v ceníku běžného Cee'du.

U prodejců v červenci, ceny od 520 tisíc Kč

Kia letos plánuje registrovat v Česku asi 50 kusů, ke koncovým zákazníkům by měla zamířit zhruba polovina z nich. U českých kupců by měl být jasnou jedničkou pětidveřový Cee’d GT, ačkoliv třídveřový Pro_Cee’d GT automobilka nabízí za identickou cenu. Zveřejněné ceny jsou zatím neoficiální, do červencového zahájení prodeje by se ale neměly měnit.

Dvojice nabízených výbav dostane vždy celočerný interiér se sportovními sedadly (čalounění kůže/Alcantara) a kontrastním červeným prošíváním. Další specialitou verze GT je TFT displej v přístrojovém štítu, který má vedle standardního zobrazení i sportovní režim s digitálním ukazatelem rychlosti a indikátorem tlaku turba. Ve výbavě nechybí ani dvouzónová klimatizace, Bluetooth, zadní parkovací senzory nebo tempomat.

Vyšší specifikace GT Plus dále přidá xenonové světlomety, bezklíčový vstup a startování, vyhřívání sedadel a vyhřívaný volant. Připlatit si lze za navigaci s parkovací kamerou (+38 tisíc), panoramatickou střechu (+25 tisíc) a povinným příplatkem je metalický lak za 14 tisíc korun.

Kia Cee'd GT - srovnání s konkurencí
ModelKia Cee'dKia Cee'dHyundai VelosterNissan JukeSeat Leon
Motor1.6 T-GDI1.6 T-GDI1.6 T-GDI1.6 DIG-T1.8 TSI
Výkon [kW]/toč. Mom. [N.m]150/265150/265137/265147/250132/250
Max. rychlost [km/h]230230214215226
Zryhclení 0-100 km/h [s]7,77,78,47,87,5
VýbavaGTGT PlusPremiumNismoFR
Základní cena [Kč]519.980,-559.980,-599.990,-650.000,-490.900,-
Bezklíčový vstup-SSS-
Bluetooth hands-freeSSSSS
KlimatizaceSSSSS
Litá kola R18SSSS10.000,-
Metalický lak14.000,-14.000,-13.000,-S13.000,-
Navigace38.000,-38.000,-33.000,-S22.000,-
Parkovací senzorySSSS7.500,-
Přední mlhovkySSS-S
TempomatSSSSS
Vyhřívání předních sedadel-SS-11.000,-
Vyhřívaný volant-S---
Xenonové světlomety*-S--30.000,-
Cena při shodné výbavě [Kč]571.980,-611.980,-645.990,-650.000,-584.400,-
* u Seatu LED světlomety

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 

Štítky Kia Jízdní dojmy

 

Přidat názorDiskuse: Kia Cee'd GT: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Kia láká na předobraz třetího cee'du. Je to fastback! Kia láká na předobraz třetího cee'du. Je to fastback!

Kia se pochlubila novým konceptem pro Frankfurt. Zatím na…

Video: Předjíždění policejního auta nedopadlo vůbec dobře! Video: Předjíždění policejního auta nedopadlo vůbec dobře!

Když se řidič policejního auta nedívá do zrcátek, takhle…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…