25.8. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nová Kia Ceed představuje své motory. Čím se liší nové 1.6 CRDi?

 

Třetí generace Kie Ceed přijíždí s výrazně obměněnou nabídkou motorů. Místo 1.6 GDI je tu 1.4 T-GDI, nový je i turbodiesel 1.6 CRDi.

Novou Kiu Ceed jsme si v únoru poprvé prohlédli ve formě hatchbacku, abychom o pár týdnů později spatřili jako kombi na ženevském autosalonu. V červnu následovalo první svezení, tenkrát na portugalských silnicích. Až koncem srpna však třetí generace Ceedu oficiálně vstupuje na český trh. A vedle cen prozradila i některé dosud neznámé detaily o motorech.

Právě agregáty jsou důležitou součástí novinky, jejich nabídka totiž byla v rámci mezigenerační proměny v lecčems upravena. Benzinový vrchol v podobě atmosférického čtyřválce 1.6 GDI nahradil o čtyři procenta výkonnější turbomotor 1.4 T-GDI, zatímco nabízený turbodiesel má sice známé obchodní označení 1.6 CRDi, ve skutečnosti jde ale o jeho novou generaci U3.

Všechny nabízené agregáty tak nově patří do rodiny Kappa (1.6 GDI byla „Gamma“), přičemž splňují už emisní normu Euro 6d-TEMP. Kia tudíž podobně jako někteří další výrobci přeskočila nadcházející pravidla a postavila motory podle norem platných až od září 2019.

V případě benzinových motorů s přímým vstřikováním si přizpůsobení Euro 6d-TEMP vyžádalo zástavbu filtru pevných částic (tzv. GPF), toho se tak dočkaly tříválec 1.0 T-GDI i čtyřválec 1.4 T-GDI, zatímco základ v podobě 1.4 CVVT se bez něj obejde.

K tématu: Poprvé za volantem nové Kie Ceed. S novým 1.4 T-GDI je výtečná!

Video

Principiálně jde přitom o podobné řešení jako u filtrů pevných částic již známých turbodieselů. Stejně jako DPF je tvořen porézním materiálem, jenže v tomto případě dochází k čištění automaticky, samovznícením, k regeneraci tak není jako u turbodieselů potřeba řídicí jednotka, která v případě GPF jen kontroluje činnost systému. Teplota spalin je totiž u nich vyšší než u vznětových motorů.

Přeplňovaná čtrnáctistovka se proti atmosférické šestnáctistovce neliší jen menším objemem, standardně dodávaným filtrem pevných částic nebo přeplňováním turbodmychadlem. Jeho vstřikování pracuje s tlakem 250 bar, do vínku dostal také vysokonapěťovou cívku zapalování nebo elektronickou regulaci plnicího tlaku turbodmychadla. Výfukové potrubí je pak integrované do hlavy válců a nové je i variabilní časování ventilů. Nabízena je v jediné výkonové verzi, se 103 kW a 242 N.m, přičemž ji lze kombinovat s šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Kia Ceed – ceny nové generace na českém trhu
Motor1.4 CVVT1.0 T-GDI1.4 T-GDI1.6 CRDi1.6 CRDi
Zdvihový objem [cm3]1398998135315981598
Válce/ventily4/163/124/164/164/16
Největší výkon [kW/min]73/600088/6000103/600085/4000100/4000
Točivý moment [N.m/min]134/3500172/1500-4000242/1500-3200280/1500-2750280/1500-3000
Převodovka6M6M6M (7DS)6M6M (7DS)
Max. rychlost [km/h]183190210192200
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,611,18,9 (9,2)10,910,2 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]65,45,6 (5,5)3,84,0 (4,2)
Cena Comfort [Kč]379.980404.980x474.980x
Cena COOL [Kč]384.980409.980xxx
Cena Exclusive [Kč]419.980444.980474.980 (514.980)x524.980 (564.980)
Nový turbodiesel 1.6 CRDi generace U3 nahrazující stejnojmennou jednotku generace U3 je pak proti předchůdci v lecčems jiná. V praxi je nejdůležitější zástavba vstřikování kapaliny AdBlue. O čištění výfukových plynů se tak stará kombinace zásobníkového katalyzátoru (NOX trap), filtru pevných částic, nízkotlaký systém recirkulace výfukových plynů a systém selektivní katalytické redukce.

Nová Kia Ceed má české ceny: Kolik verzí výbav se vejde do 400.000 korun?

Motor má hliníkový blok, přičemž jeho systém přímého vstřikování s piezo vstřikovači už nově nepochází od externího dodavatele, ale Kia si ho vyvinula sama. Pracuje až s tlakem 2.200 bar. Zajímavostí je pak chybějící termostat, místo něho je tu jen modul se třemi ventily zjišťující, kudy protéká chladicí kapalina.

Vznětová šestnáctistovka je v Ceedu dostupná ve dvou výkonových variantách. Ta slabší poskytuje 85 kW a 280 N.m, silnější má 100 kW a také 280 N.m, v kombinaci s příplatkovou dvouspojkovou převodovkou však točivý moment vzroste na 320 N.m. S dnešní nabídkou agregátů to ale nekončí. Kia již potvrdila příchod Ceedu s mildhybridním pohonem, jehož součástí bude naftový motor. Této verze s 48V palubní sítí se dočkáme někdy před koncem roku 2019. Do té doby bude prezentována i další karosářská verze, kterou má být shooting brake. A následně se počítá s ještě jedním, dosud neznámým provedením.

Spolupracujeme s TipCars.com
Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem

Francouzský prezident Emmanuel Macron navštíví 27. října…

O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik

Začíná se spekulovat o nástupci Pavla Bělobrádka, který…

Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nová Kia Ceed představuje své motory. Čím…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 



Kia Ceed rozšíří nabídku o plug-in hybrid. Už poodhaluje jeho techniku Kia Ceed rozšíří nabídku o plug-in hybrid. Už poodhaluje jeho techniku

Korejská automobilka Kia rozšíří nabídku Ceedu o hybridní…

Kia ProCeed poprvé naživo: Líbivý shooting brake jde proti stádu Kia ProCeed poprvé naživo: Líbivý shooting brake jde proti stádu

Modelová řada Ceed se rozrostla o třetí karosářskou…

 



 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Včera

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Německo prožijte stokrát a pokaždé jinak, na víkend i na dovolenou

Německo prožijte stokrát a pokaždé jinak, na víkend…

Jsou jako sousedé, kteří s plnými talíři zvou k bohatě prostřenému stolu. Sasko a jeho Drážďany servírují to…

Marii Zelníčkovou (92) ze Zlína přijal v oválné pracovně Trump: Pocta, na kterou marně čeká i Zeman!

Marii Zelníčkovou (92) ze Zlína přijal v oválné…

Svět stál v téhle místnosti na hraně jaderné války. Odsud se vydal pokyn vyrazit na Saddáma do Iráku, Nixon tady…

 

iSport.cz

Prospal poprvé ve Vsetíně. Dopitu jsem viděl po letech, líčil kouč Budějovic

Prospal poprvé ve Vsetíně. Dopitu jsem viděl po…

S hokejem projel svět, poznal hromadu stadionů. Ve Vsetíně však byl Václav Prospal (43) ve středu úplně poprvé!…

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem: Velký chlap si to zaslouží!

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem:…

Když nabídku kamaráda Radka Štěpánka uslyšel, neváhal ani dvě vteřiny. Srbský tenisový démon Novak Djokovič ve…

 

Reflex.cz

Vědecká pravda, za kterou dostanete od hodných lidí přes hubu

Vědecká pravda, za kterou dostanete od hodných lidí…

Současný psychologický a biologický výzkum pokročil do takové hloubky, že v úplnosti rozmetal tradiční…

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…