Kia jde na downsizing, představí čtyři benzinové turbomotory
Kia neuhlídala svoji hlavní ženevskou novinku. Jistě, předvede se nový Pro_cee’d GT a koncept Provo, ale mnohem důležitější je něco jiného: představení čtyř nových motorů T-GDI. Jak je zřejmé z názvu, mají dvě věci společné: přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem.
Nejmenší z nich se jmenuje 1,0 T-GDI a jedná se o litrový tříválec se 78 kW. Objeví se hlavně v malých modelech Rio a Venga. Do stejné konstrukční řady Kappa patří i čtyřválec 1,2 T-GDI o výkonu 95 kW. U něj se počítá hlavně s nasazení v Cee’du namísto atmosférického 1,6 CVVT. Mimochodem, oba malé T-GDI mají už atmosférickou obdobu s vícebodovým vstřikováním.
Jedinou již důkladně představenou novinkou je 1,6 T-GDI z řady Gamma. Hyundai jej už montuje do Velosteru Turbo, Kia se chystá použít jej v Cee’du GT. S výkonem 150 kW se jedná o jednu z nejsilnějších šestnáctistovek na trhu. Vrcholem benzinového portfolia Kie se stane 2,0 T-GDI Theta. Automobilka ho nasadí zřejmě do modelů Sorento a Optima.
Všechny čtyři motory se samozřejmě dočkají použití i v ekvivalentních modelech značky Hyundai.