Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia jde na downsizing, představí čtyři benzinové turbomotory

Diskuze (79)
Zítra na ženevském autosalonu ukáže automobilka Kia čtveřici benzinových motorů, které ve velkém nasadí do evropských modelů.

Kia neuhlídala svoji hlavní ženevskou novinku. Jistě, předvede se nový Pro_cee’d GT a koncept Provo, ale mnohem důležitější je něco jiného: představení čtyř nových motorů T-GDI. Jak je zřejmé z názvu, mají dvě věci společné: přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem.

Nejmenší z nich se jmenuje 1,0 T-GDI a jedná se o litrový tříválec se 78 kW. Objeví se hlavně v malých modelech Rio a Venga. Do stejné konstrukční řady Kappa patří i čtyřválec 1,2 T-GDI o výkonu 95 kW. U něj se počítá hlavně s nasazení v Cee’du namísto atmosférického 1,6 CVVT. Mimochodem, oba malé T-GDI mají už atmosférickou obdobu s vícebodovým vstřikováním.

Jedinou již důkladně představenou novinkou je 1,6 T-GDI z řady Gamma. Hyundai jej už montuje do Velosteru Turbo, Kia se chystá použít jej v Cee’du GT. S výkonem 150 kW se jedná o jednu z nejsilnějších šestnáctistovek na trhu. Vrcholem benzinového portfolia Kie se stane 2,0 T-GDI Theta. Automobilka ho nasadí zřejmě do modelů Sorento a Optima.

Všechny čtyři motory se samozřejmě dočkají použití i v ekvivalentních modelech značky Hyundai.

Diskuze (79)
6. 3. 2013 10:49
Re: Kde pak
Účinek je pouze dočasný (pokud si je neuvaříš, trvalé poškození nehrozí). Takže hlavně ne horkou sprchu či koupel před aktem, pokud se snažíte o potomka. ;-)
5. 3. 2013 18:21
Re: Kde pak
V Cine (politika jedneho dietata) na take sedacky dostanes dotaciu >:D
5. 3. 2013 17:58
Re: Kde pak
No, všiml jsem si - ty asi taky - že to v mainstreamu automobilky řeší vyhřívanými sedadly, jsou teď v kdejakém obyčejném autě, do kterého by to před rokem dvěma bylo leda v rámci nějakého luxus packu. Viděno očima "modelové ženy" to neřeší studené prsty u nohou a na rukou, zato ale z pohledu "modelového muže" ohřívání kritických partií ohrožuje zdravý vývoj našich malých mršek s bičíky. Takže to vidím jako ne zrovna prima řešení pro zachování rodu :-)
5. 3. 2013 17:48
Re: Kde pak
Inu ba, zase ti bruselští bruslaři :-) Tady máš speciálně pro tebe ještě odkaz na loňskou motorářskou konferenci H/K, jestli jsem ti ho zatím nedával, asi z toho ještě něco vyčteš. Na podporu toho, co píšeš, mě zaujal citát: "For countries with extreme weather conditions, Hyundai will provide engines that deliver sustainable performance regardless of changes in temperature." Já to čtu asi takhle: "V zemích, kde místo na poroučení větru dešti myslí na reálný provoz aut, budeme do našich kár dál dávat normální motory a zpřevodování, abychom neštvali lidi schválnostmi." ;-) ( [odkaz] ). Měj se :yes:
5. 3. 2013 17:39
Re: Kde pak
Automobilky mozu namontovat elektricky vyhrievany termostat, ale to asi az v strednej triede, kedze dnes za setri na vsetkom.