Kia K5 Hybrid na korejském trhu
Jihokorejská automobilka Kia uvádí na domácí trh hybridní verzi sedanu K5, který se v ostatních státech prodává pod názvem Optima. Hybrid určený pro Koreu se v mnohém liší od full-hybridní Optimy Hybrid, dostupné ve Spojených státech.
Kia K5 je poháněná dvoulitrovým čtyřválcem Nu o výkonu 112 kW v 6000 min-1 a točivém momentu 179 Nm v 5000 min-1, který je kombinován s 30kW elektromotorem. Ten svoji energii čerpá z lithium-pol baterie, která je podle Kie lehčí než baterie v hybridních autech jiných značek. Převodovkou použitou v tomto modelu je šestistupňový automat, upravený pro hybridní modely automobilek Hyundai a Kia.
Základem hybridního pohonu Optimy Hybrid je oproti tomu motor 2,4 l z konstrukční řady Theta II, upravený pro činnost v Atkinsonově cyklu, který je vhodný pro hybridní ústrojí. Celkový výkon hybridní soustavy při současné činnosti spalovacího motoru a elektromotoru je 152 kW a točivý moment má maximum 265 Nm. Elektromotor samotný může k pohonu auta přispět 30 kW a 205 Nm.
V Jižní Koreji je sedan K5 dále nabízen s dvěma dvoulitry (o výkonu 107 kW a 123 kW) a 2,4litrovou jednotkou o výkonu 150 kW.
Paleta pohonných jednotek evropského provedení Optimy obsahuje dva motory. Prvním je zážehový dvoulitr řady Nu s variabilním časováním ventilů, rozvodem DOHC a dvojitým zapalováním, který disponuje výkonem 125 kW (170 k) a točivý momentem 196 Nm. Druhým je turbodiesel série U2, nabízející z objemu 1,7 litru výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 330 Nm.
Pro hybridní sedan bude v nabídce pět barev karoserie – bílá, černá a tři odstíny stříbrné. Na výběr bude také ze dvou sad aerodynamicky optimalizovaných kol.
Kia K5 je na korejském trhu k dispozici ve třech stupních výbavy. Ty stojí 29,25 milionu wonů (v přepočtu zhruba 466.000,- Kč), 30,95 milionu wonů (asi 493.000,- Kč) a 31,95 milion wonů (cca 509.000,-Kč). Automobilka na vůz nabízí šestiletou záruku, nebo záruku na ujetí 120.000 km.
Kia zatím s prodejem hybridních modelů moc zkušeností nemá. Jejím prvním prodávaným hybridem byl v roce 2009 sedan Forte LPi hybrid, určený pro domácí trh. Automobil používá spalovací 1,6litrový motor o výkonu 84 kW a elektromotor o výkonu 15 kW. Kromě hybridního pohonu se vůz vyznačuje i schopností spalovat LPG.
Kia K5 - Motorizace na korejsk0m trhu | ||||
Motor | 2,0 LPI | 2,0 | 2,4 GDI | 2,0 Hybrid |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 | 2359 | 1999 |
Největší výkon [kW/min-1] | 107/6000 | 123/6200 | 150/6300 | 112/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 189/4250 | 197/4600 | 250/4250 | 179/5000 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,0 | 7,7 | 7,7 | 4,8 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1450 | 1415 | 1470 | 1570 |