Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Optima Hybrid: Full hybrid střední třídy se 152 kW

18. 11. 2010 • 03:23
25
3
Zobrazit náhledy (25)
Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima Kia Optima
Hyundai Sonata Hybrid se dočkala sourozence se stejnou technikou a evropsky střiženým dynamičtějším kabátem.

Jednou z očekávaných novinek autosalonu v Los Angeles je Kia Optima Hybrid. Nový sedan střední třídy, který nahrazuje i u nás prodávaný Magentis (v USA se i on prodával jako Optima), tímto krokem dostává stejný full-hybridní pohonný systém jako sesterský Hyundai Sonata.

V Evropě se Optima bude prodávat s trojicí relativně malých motorů: 2,0 CVVT (125 kW, 196 Nm) a turbodieselem 1,7 CRDi (100 kW, 330 Nm), který později doplní 1,7 CRDi biturbo (117 kW, 373 Nm). Američané jsou zvyklí na zážehové motory většího objemu, resp. výkonu a Kia jim jde vstříc – nabízí 2,0 Turbo (204 kW) a atmosférický 2,4 GDI (150 kW).

Korejský full hybrid

Hybridní pohon má jako základ právě motor 2,4 l z konstrukční řady Theta II. Jedná se o paralelný plně hybridní systém, který dokáže pohánět vozidlo i samostatně elektromotorem, a to až do rychlosti 100 km/h.

Na rozdíl od konkurenčních řešení Toyoty (Camry Hybrid) a amerického Fordu (Fusion Hybrid) má Kia elektromotor uložený samostatně mimo převodové ústrojí. Díky tomu je možné použít řadu komponent z jiných vozů, včetně šestistupňové automatické převodovky určené pro motor 2,4 Theta II v modelech Optima a Sorento.

Převodovka dostala elektricky poháněné čerpadlo, které je nezávislé na spalovacím motoru a udržuje v hydraulickém okruhu převodovky potřebný tlak i při vypnutém motoru.

Motor 2,4 Theta II byl upraven pro činnost v Atkinsonově cyklu, který je vhodný pro hybridní ústrojí. Pohonná jednotka má o 20 % větší kompresi a o 10 % nižší spotřebu paliva než standardní 2,4 GDI v Optimě.

Elektromotor samotný může k pohonu auta přispět 30 kW a 205 Nm. Nachází se mezi motorem a převodovkou na místě hydrodynamického měniče, od obou agregátů je oddělen spojkami. Toto konstrukční řešení připomíná aplikace v prémiových sedanech BMW, Mercedes-Benz nebo Infiniti.

Celkový výkon hybridní soustavy při současné činnosti spalovacího motoru a elektromotoru je 152 kW a točivý moment má maximum 265 Nm.

Místo startéru a alternátoru používá Kia Optima Hybrid zařízení HSG (Hybrid-Starter-Generator) o výkonu 8,5 kW, které je k motoru připojeno řemenem, je napájeno stejným 270V okruhem jako trakční elektromotor a plní úlohu startéru i alternátoru.

Napájení elektromotoru zajišťuje lithium-polymerová baterie ze společného vývoje s korejským LG Chem. Kompaktní a lehký akumulátor má 30 kW, přitom váží jen 43 kg, o třetinu méně než konkurenční NiMH baterie. Také díky relativně lehkému akumulátoru váží Kia Optima Hybrid slušných 1570 kg.

Témata
Avatar - Glaukos
19. 11. 2010 08:51
Evropa?
Kia má mít v konceru Hyundai zaměření na Evropu, proč bychom se tedy nemohli dočkat tak za rok, dva Optimy Hybrid i v Evropě. zřejmě by to byl nejdostupnější hybrid ve střední třídě a díky EU to vypadá, že elektrická mánie jen tak nepřejde
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
18. 11. 2010 15:29
Re: Chybka?
Ano, máte pravdu, automatické opravy jsou někdy velmi záludné. Díky za upozornění
18. 11. 2010 15:26
Chybka?
Nebude ten vzpomínaný hybridní Ford spíše Fusion (myslím US
Fusion ne tu evropskou krabičku) než Vision.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku