Kia Picanto 1.1 CRDi – Vysoká cena za nízkou spotřebu

Kia Picanto 1.1 CRDi – Vysoká cena za nízkou spotřebu

 
 

Kia to ve třídě mini zkouší i s moderním a výkonným vznětovým tříválcem. Co čekat od miniaturního turbodieselu v miniaturním Picantu?

Kia Picanto se jako nejmenší zástupce korejské automobilky pro evropské trhy představila v roce 2003 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a čtyři roky po své premiéře prodělala modernizaci. S novou tváří vstoupilo toto mini před prázdninami na český trh. Vedle benzinových čtyřválců je Rio i nadále dodáváno i se zajímavým turbodieselem.

Malý pětidveřový hatchback má působit v nabídce modelů značky Kia jako druhé auto do rodiny, auto do města nebo dopravní prostředek pro studenty, ale v řadě českých domácností se tento automobil může dostat i do role hlavního a jediného soukromého motorového vozidla. Za neobvykle dlouhé čtyři roky původní design poněkud zestárl, a tak v loňském roce automobilka představila inovovanou verzi, která na český trh dorazila v první polovině letošního roku. Modernizované Picanto se redakčního testu již zúčastnilo v základním provedení Active se zážehovým motorem o objemu 1,0 l. Během léta jsme měli k dispozici také provedení se vznětovým motorem objemu 1,1 l v nejvyšším stupni výbavy s označením Comfort Plus.

obrázek [555 x 302]
 

Nová tvář

Kia Picanto je i po modernizaci stále sympaticky působícím malým pětidveřovým hatchbackem s typickými proporcemi vozů jeho velikosti. Na přední části vozu jsou nejviditelnější zásahy designérů, pracujících na faceliftu. Picanto dostalo výrazné oválné světlomety, masku chladiče a la cee´d a sportovně střižený nárazník. V bočním pohledu vyniká snaha o maximální využití celkové délky vozu ve prospěch prostoru pro posádku, což potvrzuje krátká příď a rozměrné dveře. Na zádi zaujmou nové zadní světlomety po stranách zadního výklopného víka a rozměrný zadní nárazník. Součástí výbavy testovaného vozu byl sportovní paket, obsahující nástavce prahůzadní střešní spoiler. Kia Picanto je jedním z nejmenších automobilů, který má směrovky integrované do krytů vnějších zrcátek.

Součástí standardní výbavy s označením Comfort Plus jsou nárazníky, vnější kliky, zpětná zrcátka a ochranné lišty v barvě karoserie, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety, tónovaná skla a čtrnáctipalcové hliníkové disky kol s pneumatikami 175/60 R14.

Příjemná atmosféra

obrázek [300 x 244] V interiéru se v rámci modernizace neodehrály nijak velké dramatické změny jako v případě přední části. Palubní deska si zachovala původní tvar a jen díky použití nových materiálů působí hodnotnějším dojmem než u předchozího provedení. V kapličce před řidičem jsou umístěny dva digitální displeje a klasické kruhové přístroje, jejichž ciferníky mají bílé podbarvení. Tříramenný volant obšitý kůží má příjemnou tloušťku, tvarování a průměr, ale je stavitelný pouze výškově. Na středovém panelu je tradičně umístěno autorádio s CD a MP3 přehrávačem a pod ním má své místo ovládání automatické (!) klimatizace. Přední sedadla u výbavy Comfort Plus se mohou pochlubit příjemným bočním vedením a řidičovo sedadlo je standardně výškově stavitelné. Cestující na zadních sedadlech mají vzhledem k vnějším rozměrům vozu k dispozici dostatek prostoru pro komfortní usazení dvou dospělých a budete-li skromní a nevelcí, na kratší vzdálenost se usadí třetí pasažér. Zavazadlový prostor je přístupný výklopným zadním víkem, po jehož otevření je k dispozici prostor o objemu 157 l, který se po složení zadních dělených sedadel může zvětšit až na 882 l.

obrázek [555 x 305]
 

Výkonný spořivec

Pod kapotou testovaného vozu pracoval přeplňovaný vznětový tříválec o objemu 1,1 litru, poskytující výkon 55 kW ( k) při 4000 ot./min. a točivý moment 152 Nm dostupný v rozmezí od 1900 ot./min. do 2750 ot./min. Tento malý turbodiesel spolupracoval s pětistupňovou manuální převodovkou. Podle údajů výrobce Picanto s tímto pohonným ústrojím dosahuje maximální rychlosti 163 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 15,7 s. Spotřeba paliva je podle materiálů automobilky Kia u tohoto modelu ve městě 4,9 l na 100 km, mimo město 3,8 l na 100 km a v kombinovaném provozu 4,2 l na 100 km. Během testu jsme s Picantem ujeli okolo 300 km především v městském provozu, ale vyrazili jsme i za město na okresní silnice a dálnice.

Reálná průměrná spotřeba se pohybovala okolo 4,5 l na 100 km. Při jízdě ustálenou rychlostí 100 km/h na pátý rychlostní stupeň hlásí otáčkoměr 2700 ot./min. a spotřeba se pohybuje okolo 3,9 l na 100 km, zatímco při rychlosti 130 km/h ukazuje ručička otáčkoměru na hodnotu 3500 ot./min. a spotřeba se pohybuje okolo 5,5 l na 100 km.

Dobrý dojem vedle poměrně výkonného a zároveň úsporného vznětového motoru vyvolává i komfortní nastavení odpružení, které dostatečně tlumilo přejezdy většiny nerovností. Vzhledem k velikosti vozu je jasné, že si sebou nemůže vozit takové množství odhlučňovacích materiálů jako prémiové pětimetrové limuzíny a cestující, tak musí počítat s tím, že do interiéru proniká hluk od kol a při vyšší otáčkách o sobě dává vědět i vznětový tříválec.

obrázek [555 x 301]
 

Závěr

Modernizovaná Kia Picanto s úsporným vznětovým motorem může představovat atraktivního adepta na nové rodinné přemisťovadlo v provedení Active Plus, které je nyní nabízeno za cenu 259.980,- Kč, ale testovaný vůz v nejvyšším stupni výbavy Comfort Plus s příplatkovou výbavou a konečnou cenou 359.980,- Kč je prakticky neprodejným vozem. Sice se jedná o sympaticky vypadající malý pětidveřový hatchback s bohatou výbavou a úsporným vznětovým motorem, ale svou cenou se dostává do teritoria o třídu větších vozů s velmi podobnou výbavou.

Související články:

První cena vozu189.980,- Kč (Picanto Active, 1.0, 46 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací259.980,- Kč (Picanto Active Plus, 1.1 CRDi , 55 kW )
Základní cena testovaného vozu329.980,- Kč (Picanto Comfort Plus, 1.1 CRDi, 55 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků359.980,- Kč (Picanto Comfort Plus, 1.1 CRDi, 55 kW)

Plusy

  • nápaditý design
  • solidní prostor a komfort pro čtyři cestující
  • snadné ovládání
  • jednoduché manévrování ve stísněných prostorách
  • solidně utlumený, hospodárný a výkonný motor

Minusy

  • vysoká prodejní cena vzhledem k velikosti vozu
  • nepohodlný usazení pro řidiče menšího vzrůstu
  • ztížený výhled vzad a šikmo vzad
  • jízdní a trakční vlastnosti v krajních situacích
  • miniaturní zavazadlový prostor
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Picanto 1.1 CRDi

Cena v základní výbavě: 329 980 Kč Cena v testované výbavě: 359 980 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče, airbag spolujezdce, boční airbagy předních sedadel, předepínače bezpečnostních pásů, ukotvení dětské sedačky na zadních sedadlech – ISOFIX, bezpečnostní výztuhy dveří, ABS s rozdělovače brzdného tlaku EBD, IN KEY imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním + alarm, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, automatická bezfreonová klimatizace, rádio RDS s CD, MP3 + 4x reproduktor, USB 2.0 + AUX audio port, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelné opěrky hlavy na všech sedadlech, sklopné opěradlo zadního sedadla 60/40, výškově stavitelné bezpečnostní pásy, kůží potažený volant a hlavice řadící páky, elektrické ovládání předních i zadních oken, vnější zpětná zrcátka – elektrická a vyhřívaná, nárazníky, vnější kliky, zpětná zrcátka a ochranné lišty v barvě karoserie, přední mlhové světlomety, blikače ve zpětných zrcátkách, tónovaná skla, čtrnáctipalcové hliníkové disky kol s pneumatikami 175/60 R14

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+ 5.000,-Kč), sportovní paket (+ 25.000,-Kč)

Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka

Socialisté míní, že 22 milionů korun by měl zaplatit šéf…

Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu

V největším finančním centru Evropy zaměstnává Goldman…

Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví

Prezident Miloš Zeman nepůjde na pohřeb jedné z…

Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi

Natáčení dalších nových dílů Krtečka v 3D podobě se může…

 
Technické údaje
Motor Kia Picanto 1.1 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1120
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 152 / 1900 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 163
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.9 / 3.8 / 4.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 157 / 882
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1133 / 352
Rozměr pneu:175/60 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3535
b) šířka (mm): 1595
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2370
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1385
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1310
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Kia Picanto 1.1 CRDi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Kia Picanto Ready: Klimatizace, rádio a dva airbagy pod 200 tisíc Kč Kia Picanto Ready: Klimatizace, rádio a dva airbagy pod 200 tisíc Kč

Kia připravila akční model Picanto Ready, které za cenu…

Kia Picanto: Umírněný facelift korejského miniauta již v Evropě Kia Picanto: Umírněný facelift korejského miniauta již v Evropě

Jedno z nejmenší a nejlevnějších aut na trhu, Kia Picanto…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do nemocnice!

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do…

Měl to být další skvělý večer během jejího koncertního turné. Jenže se změnil v drama. Zpěvačka Věra Špinarová…

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

 

iSport.cz

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři lidi, sám pak přišel o život

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři…

Muž ozbrojený nožem zranil blízko britského parlamentu v Londýně policistu. Bezprostředně po útoku jej policie…

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…