Kia Picanto 1.1 CRDi – Vysoká cena za nízkou spotřebu

Kia Picanto 1.1 CRDi – Vysoká cena za nízkou spotřebu

 
 

Kia to ve třídě mini zkouší i s moderním a výkonným vznětovým tříválcem. Co čekat od miniaturního turbodieselu v miniaturním Picantu?

Kia Picanto se jako nejmenší zástupce korejské automobilky pro evropské trhy představila v roce 2003 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a čtyři roky po své premiéře prodělala modernizaci. S novou tváří vstoupilo toto mini před prázdninami na český trh. Vedle benzinových čtyřválců je Rio i nadále dodáváno i se zajímavým turbodieselem.

Malý pětidveřový hatchback má působit v nabídce modelů značky Kia jako druhé auto do rodiny, auto do města nebo dopravní prostředek pro studenty, ale v řadě českých domácností se tento automobil může dostat i do role hlavního a jediného soukromého motorového vozidla. Za neobvykle dlouhé čtyři roky původní design poněkud zestárl, a tak v loňském roce automobilka představila inovovanou verzi, která na český trh dorazila v první polovině letošního roku. Modernizované Picanto se redakčního testu již zúčastnilo v základním provedení Active se zážehovým motorem o objemu 1,0 l. Během léta jsme měli k dispozici také provedení se vznětovým motorem objemu 1,1 l v nejvyšším stupni výbavy s označením Comfort Plus.

obrázek [555 x 302]
 

Nová tvář

Kia Picanto je i po modernizaci stále sympaticky působícím malým pětidveřovým hatchbackem s typickými proporcemi vozů jeho velikosti. Na přední části vozu jsou nejviditelnější zásahy designérů, pracujících na faceliftu. Picanto dostalo výrazné oválné světlomety, masku chladiče a la cee´d a sportovně střižený nárazník. V bočním pohledu vyniká snaha o maximální využití celkové délky vozu ve prospěch prostoru pro posádku, což potvrzuje krátká příď a rozměrné dveře. Na zádi zaujmou nové zadní světlomety po stranách zadního výklopného víka a rozměrný zadní nárazník. Součástí výbavy testovaného vozu byl sportovní paket, obsahující nástavce prahůzadní střešní spoiler. Kia Picanto je jedním z nejmenších automobilů, který má směrovky integrované do krytů vnějších zrcátek.

Součástí standardní výbavy s označením Comfort Plus jsou nárazníky, vnější kliky, zpětná zrcátka a ochranné lišty v barvě karoserie, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety, tónovaná skla a čtrnáctipalcové hliníkové disky kol s pneumatikami 175/60 R14.

Příjemná atmosféra

obrázek [300 x 244] V interiéru se v rámci modernizace neodehrály nijak velké dramatické změny jako v případě přední části. Palubní deska si zachovala původní tvar a jen díky použití nových materiálů působí hodnotnějším dojmem než u předchozího provedení. V kapličce před řidičem jsou umístěny dva digitální displeje a klasické kruhové přístroje, jejichž ciferníky mají bílé podbarvení. Tříramenný volant obšitý kůží má příjemnou tloušťku, tvarování a průměr, ale je stavitelný pouze výškově. Na středovém panelu je tradičně umístěno autorádio s CD a MP3 přehrávačem a pod ním má své místo ovládání automatické (!) klimatizace. Přední sedadla u výbavy Comfort Plus se mohou pochlubit příjemným bočním vedením a řidičovo sedadlo je standardně výškově stavitelné. Cestující na zadních sedadlech mají vzhledem k vnějším rozměrům vozu k dispozici dostatek prostoru pro komfortní usazení dvou dospělých a budete-li skromní a nevelcí, na kratší vzdálenost se usadí třetí pasažér. Zavazadlový prostor je přístupný výklopným zadním víkem, po jehož otevření je k dispozici prostor o objemu 157 l, který se po složení zadních dělených sedadel může zvětšit až na 882 l.

obrázek [555 x 305]
 

Výkonný spořivec

Pod kapotou testovaného vozu pracoval přeplňovaný vznětový tříválec o objemu 1,1 litru, poskytující výkon 55 kW ( k) při 4000 ot./min. a točivý moment 152 Nm dostupný v rozmezí od 1900 ot./min. do 2750 ot./min. Tento malý turbodiesel spolupracoval s pětistupňovou manuální převodovkou. Podle údajů výrobce Picanto s tímto pohonným ústrojím dosahuje maximální rychlosti 163 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 15,7 s. Spotřeba paliva je podle materiálů automobilky Kia u tohoto modelu ve městě 4,9 l na 100 km, mimo město 3,8 l na 100 km a v kombinovaném provozu 4,2 l na 100 km. Během testu jsme s Picantem ujeli okolo 300 km především v městském provozu, ale vyrazili jsme i za město na okresní silnice a dálnice.

Reálná průměrná spotřeba se pohybovala okolo 4,5 l na 100 km. Při jízdě ustálenou rychlostí 100 km/h na pátý rychlostní stupeň hlásí otáčkoměr 2700 ot./min. a spotřeba se pohybuje okolo 3,9 l na 100 km, zatímco při rychlosti 130 km/h ukazuje ručička otáčkoměru na hodnotu 3500 ot./min. a spotřeba se pohybuje okolo 5,5 l na 100 km.

Dobrý dojem vedle poměrně výkonného a zároveň úsporného vznětového motoru vyvolává i komfortní nastavení odpružení, které dostatečně tlumilo přejezdy většiny nerovností. Vzhledem k velikosti vozu je jasné, že si sebou nemůže vozit takové množství odhlučňovacích materiálů jako prémiové pětimetrové limuzíny a cestující, tak musí počítat s tím, že do interiéru proniká hluk od kol a při vyšší otáčkách o sobě dává vědět i vznětový tříválec.

obrázek [555 x 301]
 

Závěr

Modernizovaná Kia Picanto s úsporným vznětovým motorem může představovat atraktivního adepta na nové rodinné přemisťovadlo v provedení Active Plus, které je nyní nabízeno za cenu 259.980,- Kč, ale testovaný vůz v nejvyšším stupni výbavy Comfort Plus s příplatkovou výbavou a konečnou cenou 359.980,- Kč je prakticky neprodejným vozem. Sice se jedná o sympaticky vypadající malý pětidveřový hatchback s bohatou výbavou a úsporným vznětovým motorem, ale svou cenou se dostává do teritoria o třídu větších vozů s velmi podobnou výbavou.

Související články:

První cena vozu189.980,- Kč (Picanto Active, 1.0, 46 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací259.980,- Kč (Picanto Active Plus, 1.1 CRDi , 55 kW )
Základní cena testovaného vozu329.980,- Kč (Picanto Comfort Plus, 1.1 CRDi, 55 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků359.980,- Kč (Picanto Comfort Plus, 1.1 CRDi, 55 kW)

Plusy

  • nápaditý design
  • solidní prostor a komfort pro čtyři cestující
  • snadné ovládání
  • jednoduché manévrování ve stísněných prostorách
  • solidně utlumený, hospodárný a výkonný motor

Minusy

  • vysoká prodejní cena vzhledem k velikosti vozu
  • nepohodlný usazení pro řidiče menšího vzrůstu
  • ztížený výhled vzad a šikmo vzad
  • jízdní a trakční vlastnosti v krajních situacích
  • miniaturní zavazadlový prostor
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Picanto 1.1 CRDi

Cena v základní výbavě: 329 980 Kč Cena v testované výbavě: 359 980 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče, airbag spolujezdce, boční airbagy předních sedadel, předepínače bezpečnostních pásů, ukotvení dětské sedačky na zadních sedadlech – ISOFIX, bezpečnostní výztuhy dveří, ABS s rozdělovače brzdného tlaku EBD, IN KEY imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním + alarm, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, automatická bezfreonová klimatizace, rádio RDS s CD, MP3 + 4x reproduktor, USB 2.0 + AUX audio port, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelné opěrky hlavy na všech sedadlech, sklopné opěradlo zadního sedadla 60/40, výškově stavitelné bezpečnostní pásy, kůží potažený volant a hlavice řadící páky, elektrické ovládání předních i zadních oken, vnější zpětná zrcátka – elektrická a vyhřívaná, nárazníky, vnější kliky, zpětná zrcátka a ochranné lišty v barvě karoserie, přední mlhové světlomety, blikače ve zpětných zrcátkách, tónovaná skla, čtrnáctipalcové hliníkové disky kol s pneumatikami 175/60 R14

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+ 5.000,-Kč), sportovní paket (+ 25.000,-Kč)

Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku

Kopřivnické Tatře a brněnskému Vojenskému výzkumnému…

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

 

Štítky Kia Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Kia Picanto 1.1 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1120
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 152 / 1900 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 163
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.9 / 3.8 / 4.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 157 / 882
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1133 / 352
Rozměr pneu:175/60 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3535
b) šířka (mm): 1595
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2370
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1385
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1310
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Kia Picanto 1.1 CRDi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta

Dokonce i ministerstvo životního prostředí se v Německu…

 



Kia Picanto Ready: Klimatizace, rádio a dva airbagy pod 200 tisíc Kč Kia Picanto Ready: Klimatizace, rádio a dva airbagy pod 200 tisíc Kč

Kia připravila akční model Picanto Ready, které za cenu…

Kia Picanto: Umírněný facelift korejského miniauta již v Evropě Kia Picanto: Umírněný facelift korejského miniauta již v Evropě

Jedno z nejmenší a nejlevnějších aut na trhu, Kia Picanto…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem! Na lásku nevěřím

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem!…

Ještě před necelým rokem hlásala, že nevěří na lásku. Teď se Anna Slováčková (21) objevuje po boku svého pizzaře…

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si musel napasovat k volantu

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si…

S jakými autíčky si hrají vaše děti? Damarion Moore (10) z americké Floridy si zahrával s těmi skutečnými a…

 

iSport.cz

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který prohrál nejtěžší boj

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který…

MMA bojovníci z Hradce Králové se snaží pomáhat těžce nemocným dětem podporou nadace Šance onkoláčkům. Proto…

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo si asi nezajdou

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo…

Milionové nákupy fotbalové Sparty sleduje jako mnozí další s velkým zájmem – i rozpaky. Bývalý gólman Jaromír…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…