Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Sorento po faceliftu zná české ceny. Smířit se musíte s nižším výkonem

Ondřej Šámal
Diskuze (34)

Čtvrtá generace povedeného korejského konkurenta Škody Kodiaq dostala novou tvář a modernější technologie. Motorová paleta zůstává jako u starší verze, ve srovnání s ní jsou ovšem elektrifikované pohony o něco slabší.

Sorento si už v minulých provedeních vysloužilo chválu za atraktivní design, skvěle vybavený a prostorný interiér a zajímavou cenou, kterou se dostávalo lehce pod menší evropskou konkurenci.

Aktuální, již čtvrté vydání po faceliftu se konečně dostalo i do Evropy, přičemž už známe také české ceny. Ty začínají na 1.199.980 Kč za čtyřválcový diesel 2.2 CRDi či hybridní variantu (v obou případech s pohonem pouze předních kol). V nabídce zůstává také plug-in hybridní alternativa.

Ve srovnání s odcházejícím modelem má ovšem novinka o něco nižší výkon. Jestliže hybrid dosud nabízel 169 kW a plug-in dokonce systémových 195 kilowattů, nově hodnoty padají k 158, respektive 185 kilowattům.

Video se připravuje ...

Pokles výkonu se omlazená Kia Sorento snaží vyvážit moderní výbavou, mezí níž nechybějí například boční parkovací senzory a rozšířený asistent pro jízdu po dálnici s hlídáním pro vybočení z jízdního pruhu HDA II. Za zmínku stojí také funkce digitálního klíče nebo čtečka otisku prstu. Zájemci o nejvyšší výbavu Top se mohou dále těšit i na prémiová relaxační sedadla.

Právě tahle linie v kombinaci se zmíněným dieselem 2.2 CRDi s pohonem všech kol bude na českém trhu velmi pravděpodobně nejoblíbenější variantou. A kolik bude stát? Na to se můžete podívat v následující tabulce.

Ceník Kia Sorento 2024
  Exclusive Premium Top
2.2 CRDi/143 kW 4x2 1.199.980 Kč - -
2.2 CRDi/143 kW 4x4 1.249.980 Kč 1.379.980 Kč 1.489.980 Kč
1.6 T-GDI HEV/158 kW 4x2 1.199.980 Kč - -
1.6 T-GDI HEV/158 kW 4x4 1.249.980 Kč 1.379.980 Kč 1.489.980 Kč
1.6 T-GDI PHEV/185 kW 4x4 - 1.534.980 Kč 1.639.980 Kč
Ondřej Šámal
Diskuze (34)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
1. 2. 2024 00:43
Re: Uuuf
Mal som Galaxy (menšie/ľahšie od Sor ??) s 1.5EB 118kW a nejazdilo to až tak zle pretože podvozok výborný ale celý čas som si hovoril ako náramne by tam sedela tá 2.3 z Focusu RS. :'-(
31. 1. 2024 20:32
Re: Uuuf
Jezdil jsem s Tusconem 1.6T, pravda s tou 110kW verzí (čili o dost lehčí auto) a přišlo mi to tak akorát. Tj s těžším Sorentem bude mít asi práci, tj rozdíl bude ta elektrika. Je fakt že u Supa s a bez hybridu je také 1.4TSI buď poněkud marná nebo živější. To nic nemění na tom, že bych za to ty peníze nedal… ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
31. 1. 2024 19:35
Re: Uuuf
Zrovna minuly tyden jsem vezl kamarada, zvykleho na TDI. Sedel za volantem a brblal, ze to nejede. Tak jsem mu vypnul Eko rezim a ozvalo se "hele, vono to docela jede!". Zavodnik to pochopitelne neni, ale ta 1,6T s elektrickym postouchnutim (a mozna na to ma nejaky vliv i to CVVD, co ja vim) s tim autem umi hybat dostatecne :)
31. 1. 2024 19:26
Re: Uuuf
No ale pořád je tam ta podměrečná 1.6T. Motor, co do velkého SUV nepatří. Tak akorát na Tucson/Sportage ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
31. 1. 2024 18:56
Re: Uuuf
A u hybridu (HEV) musi resit dobijeni? ;-)