Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Picanto: První dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (12)
Poslední kia s „obyčejným“ designem dostala nástupkyni, oblečenou již podle poslední, okaté a dynamické módy.

Technicky nevyvstávaly žádné otazníky – první picanto dobře jezdí, hodně pojme a nechybí mu dokonce unikátní diesel. Jenže design je na dnešní měřítka zkrátka už moc hračkovitý, a proto znovu došlo na rozkročený schreyerovský vzhled. Miniautíčko působí zároveň křehce i sebevědomě a nepostrádá výrazné rysy. Dotáhlo se mezi stylové minievropany a konkurenční Spark už nebude přebírat zákazníky jen svým vzhledem. Novinkou je třídveřová verze, která mezi korejskou produkcí v této třídě stále ještě není samozřejmostí.

Co na fotkách vypadalo snad až příliš jako cukrářský výrobek na velkém talířku, na živo funguje a silně skloněné boční linie si po prvním zaslouží i druhý pohled. Bočnice s výrazným prolisem a konkávními „vanami“ nedají očím šanci všimnout si, do jaké výšky už narostly. Zpředu vypadá i běžný model jako po tuningu, šikmé oči hledají škvíru k rychlému útoku

Uvnitř je výrazně útulněji, než v nedávno testovaném zamaskovaném prototypu. Interiérové plasty dostaly konečnou povrchovou úpravu a působí hodnotněji, než by se dalo v této kategorii čekat. Tradičně silná je mála kia v topologii – dva dospělí se dopředu vejdou vzdušně, potěší je zejména plný metr místa v kolmém směru. Budou sice v těsném kontaktu s dveřmi, ale odškodní je nadprůměrně rozměrné sedačky s výrazným bočním vedením, 49centimetrovým sedákem a 65 cm vysokým opěradlem – za takové by se nemusela stydět ani Octavia a předchozí generace měla o 5 centimetrů méně.

Dobré dojmy podtrhuje dobrá ergonomie, povedený dvouramenný, jen výškově stavitelný volant o průměru 370 mm s tlustým věncem, nově pouze dvouramenný. Lépe než dříve se kouká i na tři přístrojové tubusy. Zajímavým detailem je výrazně snížená spodní linie bočních oken, kterými dovnitř proudí více světla, než naopak poměrně nízkým čelním

Vzadu už takové nadšení pochopitelně nevládne; dva dospělí se za sebe, narozdíl od některých konkurentů, nevejdou a bilanci nevylepšuje ani mechanismus snadného přístupu, umístěný jen na pravé straně. Sedák je tam dokonce kratší, než v minulé generaci (48 vs. 47 cm), opěradlo zůstalo na 57 cm. Použitelněji než dříve vypadá trochu rozměrnější a lépe zpracovaný zavazadelník. Do něj naložíte na šířku metr a na délku 45 cm, škoda jen hodně vysoké nakládací hrany (75 cm) a vysokého stropu. Naopak nevadí nízký průchod pod zvednutými pátými dveřmi, protože při nakládání se stejně vždy ohnete.

Ladislav Čermák
Diskuze (12)
Avatar - Glaukos
2. 3. 2011 08:07
Re: Nárazník
agresivní mi přijde i Spark
1. 3. 2011 22:57
I ty Brute?
Kde se vzala ta hrozná móda montování ohromných předků na miniauta? Začal s tím odporný Spark a teď zmršili celkem hezké Picanto. Jak potom jsou malá kolečka disproporční pod tou masou plechu a metrových světel, to je hnus. A přední sklo je pořád nižší a víc naplacato stejně jako A sploupky, za chvíli bude vidět ven jako z auta v Minority report.
Avatar - kari.laz
1. 3. 2011 20:30
fuj, to jsem se lekl
To vypadá, jak když to nabouralo do většího auta a přední nárazník z toho většího auta zůstal zaklíněnej na tomhle zmetku.
1. 3. 2011 17:40
odtunit
Jestli to půjde rozumně "odtunit" dalo by se o tom uvažovat. Ten předkus mi přijde srandovní.
Avatar - igor77
1. 3. 2011 15:50
pěkně sepsáno
článek je pěkně napsán.
už se těším naživo, trochu se mi nezdá ten spodní předkus a musím naživo vidět zadek. a vyzkoušet ten interier. možná bychom dotoho šli..