Kia Picanto: První dojmy
Technicky nevyvstávaly žádné otazníky – první picanto dobře jezdí, hodně pojme a nechybí mu dokonce unikátní diesel. Jenže design je na dnešní měřítka zkrátka už moc hračkovitý, a proto znovu došlo na rozkročený schreyerovský vzhled. Miniautíčko působí zároveň křehce i sebevědomě a nepostrádá výrazné rysy. Dotáhlo se mezi stylové minievropany a konkurenční Spark už nebude přebírat zákazníky jen svým vzhledem. Novinkou je třídveřová verze, která mezi korejskou produkcí v této třídě stále ještě není samozřejmostí.
Co na fotkách vypadalo snad až příliš jako cukrářský výrobek na velkém talířku, na živo funguje a silně skloněné boční linie si po prvním zaslouží i druhý pohled. Bočnice s výrazným prolisem a konkávními „vanami“ nedají očím šanci všimnout si, do jaké výšky už narostly. Zpředu vypadá i běžný model jako po tuningu, šikmé oči hledají škvíru k rychlému útoku
Uvnitř je výrazně útulněji, než v nedávno testovaném zamaskovaném prototypu. Interiérové plasty dostaly konečnou povrchovou úpravu a působí hodnotněji, než by se dalo v této kategorii čekat. Tradičně silná je mála kia v topologii – dva dospělí se dopředu vejdou vzdušně, potěší je zejména plný metr místa v kolmém směru. Budou sice v těsném kontaktu s dveřmi, ale odškodní je nadprůměrně rozměrné sedačky s výrazným bočním vedením, 49centimetrovým sedákem a 65 cm vysokým opěradlem – za takové by se nemusela stydět ani Octavia a předchozí generace měla o 5 centimetrů méně.
Dobré dojmy podtrhuje dobrá ergonomie, povedený dvouramenný, jen výškově stavitelný volant o průměru 370 mm s tlustým věncem, nově pouze dvouramenný. Lépe než dříve se kouká i na tři přístrojové tubusy. Zajímavým detailem je výrazně snížená spodní linie bočních oken, kterými dovnitř proudí více světla, než naopak poměrně nízkým čelním
Vzadu už takové nadšení pochopitelně nevládne; dva dospělí se za sebe, narozdíl od některých konkurentů, nevejdou a bilanci nevylepšuje ani mechanismus snadného přístupu, umístěný jen na pravé straně. Sedák je tam dokonce kratší, než v minulé generaci (48 vs. 47 cm), opěradlo zůstalo na 57 cm. Použitelněji než dříve vypadá trochu rozměrnější a lépe zpracovaný zavazadelník. Do něj naložíte na šířku metr a na délku 45 cm, škoda jen hodně vysoké nakládací hrany (75 cm) a vysokého stropu. Naopak nevadí nízký průchod pod zvednutými pátými dveřmi, protože při nakládání se stejně vždy ohnete.