Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Soul: České ceny nové generace startují na 315.000 Kč

David Bureš
Diskuze (73)
Stylový jihokorejský crossover nadále sází na krabicovitou karoserii. K dispozici jsou dva motory.

Druhá generace stylového crossoveru Kia Soul se zhruba půl roku po své evropské premiéře na loňském autosalonu ve Frankfurtu dočkala českých cen. Automobil se u nás začne prodávat v průběhu jara, v USA je v prodeji už od loňska.

Soul je na českém trhu dostupný se dvěma šestnáctistovkami, ta zážehová má 97 kW a 161 N.m, naftová dosahuje 94 kW a 260 N.m. Oba motory jsou kombinovány se šestistupňovým manuálem, za příplatek 35.000 korun je dodáván automat se stejným počtem převodů.

Stupně výbavy jsou v nabídce tři. Ten základní disponuje elektricky ovládanými zrcátky, elektrickým stahováním oken, centrálním zamykáním, rádiem s ovládáním na volantu, palubním počítačem, nastavitelným volantem ve dvou směrech nebo šesti airbagy.

Manuální klimatizaci přidává až druhý stupeň Comfort, který dále nabízí dálkové ovládání centrálního zamykání, přední mlhovky nebo střešní ližiny. Vrcholná verze Exclusive se navíc chlubí automatickou klimatizací, zadními diodovými světly, 16palcovými hliníkovými koly, tempomatem, koženým volantem či Bluetooth handfree.

Příplatková výbava zahrnuje chytré dálkové světlomety, systém varování při opuštění jízdního pruhu (dohromady za 15.000 Kč), parkovací asistent s funkcí automatického řízení při paralelním i kolmém parkování (+10.000 Kč) nebo vyhřívaný volant (+3.000 Kč). Tyto prvky jsou dostupné výhradně pro vrcholný stupeň Exclusive.

Soul je sám o sobě netradičním autem, jeho vzhled mohou dále individualzovat mnohé nabízené prvky. K dispozici je 10 laků karoserie, čtyři dvoubarevné kombinace karoserie, sedm různých designů kol z lehkých slitin nebo designový paket s ochrannými lištami v náraznících a rozšířenými podběhy upravující Soul do stylu SUV.

Design Soulu prošel proti předchůdci spíše jen evoluční změnou, detaily se inspirovaly u konceptu Track’ster z roku 2012. „Soul si vybudoval mezi zákazníky značky Kia věrné příznivce, takže bylo důležité, aby zcela nový model zůstal věrný originálnímu kultovnímu designu,“ vysvětluje pouze jemné změny Artur Martins, viceprezident pro marketing ve společnosti Kia Motors Europe.

Technika je však nová, platforma pochází z aktuálního Cee’du. Většina karoserie je vyrobena z ultravysokopevnostní a vysokopevnostní oceli, která přispívá větší tuhosti. Nový Soul mezigeneračně lehce vyrostl – je dlouhý 4.140 mm (+20 mm), široký 1.800 (+15 mm) a vysoký 1.600 mm (-10 mm), rozvor se natáhl o 20 mm na 2.570 mm. Objem zavazadelníku vzrostl na 354 litrů.

Kia Soul – ceny na českém trhu
Motor1.6 GDI1.6 GDI1.6 CRDi1.6 CRDi
Převodovka6M6A6M6A
Zdvihový objem [cm3]1591159115821582
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]97/630097/630094/400094/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]161/4850161/4850260/1900-2750260/1900-2750
Max. rychlost [km/h]185180180177
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,011,711,212,2
Komb. spotřeba [l/100 km]6,87,65,06,0
Cena Active [Kč]314.980---
Cena Comfort [Kč]369.980404.980424.980459.980
Cena Exclusive [Kč]419.980454.980474.980509.980

David Bureš
Diskuze (73)
Avatar - Rubb
6. 4. 2014 14:51
Re: Prvni Kia, kterou clovek musi mit
Naprostý souhlas, asi to tak korejcům vyhovuje >:D
Avatar - Rubb
6. 4. 2014 14:51
Re: Další otřesná kia
Někdo vám pánové šlápl na kuří oko v podobě této kreatury zvané Soul? Ale tak, váš problém ;-)
Avatar - Jaros71
5. 4. 2014 22:59
Re: Prvni Kia, kterou clovek musi mit
>:D Pořád stejná krabice , jen trošku hezčí než dřív..
Jo , posun tam je..
Ideální auto pro dva důchodce - nemají problém s nasedáním. >:-[]

Jen ty ceny za korejce jsou mimo realitu.
Soul stojí podobně jako Yeti , a prodeje má víc než desetkrát horší.
A to se asi nezmění. :-!
Avatar - rohYpnol
5. 4. 2014 22:50
Re: Zlepšení
Kazdy obcas ustreli ;-)
Avatar - rohYpnol
5. 4. 2014 22:36
Prvni Kia, kterou clovek musi mit
Predchozi generace byla natolik silna, ze dokazala vybudovat pozici styloveho mestskeho vozu, a to i navzdory ne zrovna povedenemi odladeni podvozku a naprosto spatne vyuzitelnosti diky mizernemu objemu kufru. Presto byl design vytecny.

Napodruhe se Kia poucila a je to znat. Dotazenost detailu se uz vyrovnala VW, k tomu ale mame jako bonus designove ztvarneni. Zkratka excelentni.

Soul II ale predevsim dotahl prakticke vyuziti na uroven bezneho Golfu, jen pridava navrch poradny emocionalni naboj. Vyborne :yes: :yes: :yes: Tohle bych bral hned.