Koenigsegg Agera R: 0 - 300 km/h za 14,53 s

Koenigsegg Agera R: 0 - 300 km/h za 14,53 s

 
 

Koenigsegg sáhl supersportovní Ageře R na dno a vytvořil několik světových rekordů.

Rychlostní rekord mezi sériovými vozy i nadále patří Veyronu, Agera R však na švédském zkušebním okruhu v Ängelholmu stanovila šestici světových rekordů týkajících se zrychlení a zpomalení. Na místě byli i komisaři z Guinessovy knihy rekordů.

Všechny údaje z tabulky byly změřeny nezávislou společností za pomoci certifikovaného zařízení Racelogic VBox. Z rekordních jízd prý existuje i videozáznam, jenž bude zveřejněn během několika příštích dnů.

Na závěr lehce cimrmanovský výčet počasí: v místě konání bylo polojasno, 15,4 stupňů Celsia a atmosférický tlak měl hodnotu 1015 hPa. Během jízd foukal boční vítr o rychlosti 4,6 metru za sekundu. Lepší počasí si lidé od Koenigseggu nemohli přát.

Koenigsegg Agera R: Přehled rekordů
Jízdní výkonyDosažený čas [s]
0 - 300 km/h [s]14,53
0 - 200 mph [s]17,68
300 - 0 km/h [s]6,66
200 - 0 mph [s]7,28
0 - 300 - 0 km/h [s]21,19
0 - 200 - 0 mph [s]24,96

Ageru R pohání hliníkový vidlicový osmiválec o objemu 5.035 cm3 přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, který je uložen před zadní poháněnou nápravou. S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Při použití biopaliva E85 disponuje tato jednotka výkonem 820 kW (1.115 koní) při 6.900 min-1 a točivým momentem 1.200 Nm při 4.100 min-1. V rozmezí od 2.700 do 6.170 min-1 je k dispozici více než 1.000 Nm. Pokud je v nádrži benzin s oktanovým číslem 95, tak osmiválec nabídne výkon 691 kW (940 k) a točivý moment 1.100 Nm.

Vidlicový osmiválec se suchou klikovou skříní váží 197 kg. Vrtání je 91,7 mm, zdvih 95,25 mm, kompresní poměr je 9,0 : 1. Plnicí tlak turbodmychadel má hodnotu 1,4 bar.

Agera R sprintuje z 0 na 100 km/h za 2,9 s, na dvojnásobek za 7,5 s a disciplínu 0-200-0 km/h zvládne za 12,7 s. Maximální rychlost odhaduje švédská automobilka někde nad hodnotou 420 km/h. Uváděná kombinovaná spotřeba paliva je 14,7 litru na 100 km.

Koenigsegg Agera R - srovnání s Bugatti Veyron 16.4 Super Sport
ModelKoenigsegg Agera RBugatti Veyron 16.4 Super Sport
Převodovka7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]50357993
Válce/ventily8/416/4
Největší výkon [kW/min-1]820/6900882/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]1200/41001500/3000-5000
Max. rychlost [km/h]420+415*
Zrychlení 0-100 km/h [s]2,92,5
Zrychlení 0-200 km/h [s]7,56,7
Komb. spotřeba [l/100 km]14,723,1
*elektronicky omezena

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport se díky těmto údajům o titul krále supersportů bát nemusí. Bugatti vyniká ve všech parametrech – z 0-100 km/h se katapultuje za 2,5 s, z 0-200 km/h odstartuje za 6,7 s. Maximální rychlost Veyronu 16.4 Super Sport je sice u zákaznických aut elektronicky omezena na 415 km/h (při vyšších rychlostech hrozí selhání pneumatik), na dráze Ehra-Lessien však tento automobil dosáhl rychlosti 431,072 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové

Znáte Dalibora? Toho s houslemi. Ve své době kradl, až se…

Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000 Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000

Do soutěže se přihlásila pouze společnost GSE Services…

Produktivita české práce klesá Produktivita české práce klesá

Růst tuzemské zaměstnanosti jde primárně na vrub profesí…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Koenigsegg Agera RS boural při testování. Posádka skončila v nemocnici Koenigsegg Agera RS boural při testování. Posádka skončila v nemocnici

Testování supersportovních automobilů je nesmírně…

Koenigsegg Agera RS: Bouře z Ängelholmu Koenigsegg Agera RS: Bouře z Ängelholmu

Firmička Christiana von Koenigsegga se v Ženevě činí.…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede jen cesta vzhůru

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Nádherné tažení do pařížského finále z před dvou let vystřídal zlý sen, který Lucie Šafářová…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…