Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg Agera RS: Bouře z Ängelholmu

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Firmička Christiana von Koenigsegga se v Ženevě činí. Kromě tak trochu šílené Regery nenechá na pokoji ani starší Ageru. Tentokrát debutuje ve verzi RS.

Agera RS sice nemá trojici elektromotorů jako Regera, ale vidlicový osmiválec pětilitrového objemu s dvojicí turbodmychadel za sedadly zůstal. Bez elektrické podpory i tak dává působivých 866 kW (1177 koní). To máme 235 koní na litr. Pěkné, že? Byl u něj také zvýšen limit maximálních otáček. Pokud bude mít klient zájem, agregát mu upraví pro spalování bioethanolu E85, pak se jeho výkon pochopitelně ještě zvýší, podrobnější čísla si ale výrobce nechal pro sebe.

Posílena byla aerodynamika, což se př výkonech auta tak nějak očekává. Vpředu najdeme lízátko a pomocná křidélka po stranách před koly, ereso dostalo i výraznější boční prahy, a aktivní zadní spoiler. Rovněž proudění vzduchu pod supersportem bylo optimalizováno. Nejnovější Agera si vzala to nejlepší z One:1. Přední splitter může mít ještě Venturiho klapku, kapota pak větrací otvory navíc, motor se sice nachází až před zadní nápravou, ale určitě se bude lépe dýchat brzdám, další žábry jsou za předními koly. Při 250 km/h je k dispozici přítlak až 450 kg.

Za příplatek se dodává i aktivní zavěšení. Možnosti, jak utratit peníze navíc, jsou přebohaté. Co třeba klíčenka s diamanty? Jistě, sada firemních tašek je praktičtější, náramně se při couvání budou hodit parkovací senzory a kamera. Připlácí se rovněž za audio, v základu posloucháte jen řev motoru. Ale kdyby někoho začal obtěžovat, je tu řešení... Vhod určitě přijde i ochranný film na příď, aby odletující kamínky nepoškodily lak. A co takhle sada zimních pneumatik i s koly? Na střeše můžete mít karbonový box na lyže nebo další zavazadla. Stále se přitom jedná o odnímatelný hardtop, takže v létě zůstane jistě v garáži, jen nesmí zapršet... Vždyť zima stejně končí!

Doménou Agery RS budou hlavně okruhy při track days, ale má samozřejmě silniční homologaci. Celosvětovou, prošla úspěšně veškerými zkouškami. Prý se dá používat na každodenní provoz. No... a kdo by ji ničil? Hmotnost střely se podařilo oproti starším verzím S a R snížit, Koenigsegg je však na oficiální informace docela skoupý. Zatím.

Oficiální debut sice proběhl na výstavišti Palexpo, ale deset aut už je dávno prodaných. V Ängelholmu jich vznikne celkem pětadvacet. To, že se malý výrobce ďábelských strojů může bez problémů uživit, Koenigsegg dokazuje už sedmnáct let od představení prvního prototypu CC.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)