Koenigsegg Agera R: Rychlejší než blesk

Koenigsegg Agera R: Rychlejší než blesk

 
 

Švédský Koenigsegg si pro letošní ženevský autosalon připravil evoluci své loňské novinky. Ta kromě výkonu upoutá pozornost i zajímavým doplňkem.

Koenigsegg Agera R stejně jako základní provedení Agera vychází z konstrukce série CC, kterou švédská společnost od roku 1998 stále zdokonaluje, kdy představila její první prototyp.

Základem Agery R je karbonový monokok, při jehož stavbě se uplatnil také hliník a laminát. Hmotnost tohoto monokoku včetně integrovaných palivových nádrží je 70 kg. Konstrukce šasi vyniká takovou tuhostí, že si tvůrci vozu mohou dovolit vybavit jej odnímatelnou střechou.

Před zadní poháněnou nápravou Agery R je uložen hliníkový vidlicový osmiválec o objemu 5,0 litru přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Při použití biopaliva E85 tento motor disponuje výkonem 820 kW (1115 kW) při 6900 min-1 a točivým momentem 1200 Nm při 4100 min-1. V rozmezí od 2700 do 6170 min-1 je k dispozici 1000 Nm. Pokud bude v nádrži benzin s oktanovým číslem 95, tak osmiválec nabízí výkon 691 kW (940 k) a točivý moment 1100 Nm.

S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka a stejně jako u výchozí Agery i v tomto modelu má řidič k dispozici regulaci trakce nastavitelnou v několika úrovních a elektronický diferenciál s omezenou svorností.

K zajímavým detailům Koenigseggu Agera R patří kola Vortex Generating Rim (VGR). Paprsky těchto kol jsou navrženy podobně jako u turbíny a mají zvyšovat aerodynamický přítlak. Speciálně pro tento model vyvinula společnost Michelin pneumatiky, které mají bezpečně zvládnout až 418 km/h.

Dvoumístná karoserie s rozměry 4293 mm x 1996 mm x 1120 mm je z uhlíkových vláken a kevlaru. Pohotovostní hmotnost Agery R se všemi provozními kapalinami a 40 litry paliva v 80 litrové nádrži je 1435 kg. Bezpečné a rychlé zpomalení zajišťují keramické kotouče o rozměrech 397×40 mm, vzadu pak 380×34 mm. Brzdové třmeny jsou vpředu 6pístkové a vzadu 4pístkové.

Vzhledem k výkonům motoru a nízké hmotnosti není divu, že Agera R sprintuje z 0 na 100 km/h za 2,9 s, na dvojnásobek za 7,5 s a disciplínu 0-200-0 km/h zvládne za 12,7 s. Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu Koenigsegg uvádí 14,7 litru na 100 km.

Bílý supersport s červenými doplňky ovšem kromě svého vzhledu, špičkové techniky a výkonu přitáhne pozornost také jedním specifickým doplňkem, který udělá radost především lyžařům. Koenigsegg ve spolupráci s Thule vyvinul speciální box na lyže z uhlíkových vláken. Ten se nepřipevňuje k odnímatelné střeše, ale při jízdě na hory ji jednoduše nahrazuje.

Koenigsegg Agera: Nový supersport z chladného severu

Spolupracujeme s TipCars.com
Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík

Pachatelem pondělního teroristického útoku v Manchesteru…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Koenigsegg Agera RS boural při testování. Posádka skončila v nemocnici Koenigsegg Agera RS boural při testování. Posádka skončila v nemocnici

Testování supersportovních automobilů je nesmírně…

Koenigsegg Agera RS: Bouře z Ängelholmu Koenigsegg Agera RS: Bouře z Ängelholmu

Firmička Christiana von Koenigsegga se v Ženevě činí.…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…