Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg končí s výrobou světového rekordmana. Na řadě je Regera

Stanislav Kolman
Diskuze (0)
Model Agera RS se v loňském roce zapsal do historie několika světovými rekordy. Dny limitované produkce jsou však nyní definitivně sečteny.

Jistě netřeba připomínat loňský úspěch Koenigseggu, kdy model Agera RS inkasoval během jediného víkendu pět světových rekordů a vzal tak vítr z plachet Bugatti, respektive modelu Chiron. O úspěšné plnění rychlostních výzev se staral vidlicový pětilitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel s působivým výkonem 866 kW.

Koenigsegg chtěl původně zhotovit jen 25 kusů (které se mimochodem podařilo vyprodat za pouhých deset měsíců), ale nakonec vznikl ještě jeden. Při jízdách ve švédském Trollhattanu totiž testovací řidič společnosti havaroval a auto zcela zničil.

Dny modelu Agera RS jsou nyní sečteny, automobilka už se plně soustředí na výrobu ještě ostřejšího vozu Regera. „Náhrada za Ageru, Ageru RS a One:1 není jen hyper-GT. Je ještě více závodní,“ nechal se před časem slyšet lídr společnosti Christian von Koenigsegg.

Švédská společnost již zákazníkům ukazuje novinku prostřednictvím virtuální reality. Naživo si ale ještě nějaký čas počkáme, Koenigsegg naplánoval výstavní premiéru až na další ženevský autosalon. Podrobnosti o autě zatím zůstávají tajemstvím, o pohon se však má starat inovované a posílené biturbo V8.

Koenigsegg v loňském roce překvapil, když se do světových rekordů pustil s modelem Agera RS. Očekávalo se totiž, že tak učiní až s připravovanou novinkou. Jedno je tedy jisté. Švédi se v příštích letech pokusí překonat sami sebe a zaznamenat tak ještě působivější záznamy do historických tabulek.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Doporučujeme