Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hennessey Venom F5
Hennessey Venom F5
Hennessey Venom F5
Hennessey Venom F5
19 Fotogalerie

Rekordy Koenigseggu má překonat texaská bestie. Je to pro nás velká výzva, říká zakladatel

Hennessey Venom F5 je zámořským supersportem, jenž by v příštích měsících rád zdolal nedávné světové rekordy Koenigseggu.

Švédský výrobce Koenigsegg měl v posledních dnech několik důvodů k radosti. Přitom vše odstartovalo, někde úplně jinde – u Bugatti. Značka se na frankfurtském autosalonu pochlubila, že model Chiron s Juanem Pablem Montoyou za volantem zvládá zrychlení z klidu na 400 km/h a následné zastavení za krásných 42 sekund, což byl toho času světový rekord.

Ovšem jen na pár dní, než se o slovo přihlásil Koenigsegg. Ten totiž stejnou disciplínu absolvoval s modelem Agera RS za 36,44 vteřiny, a aby toho nebylo málo, Bugatti jen o pár dnů později překonal i v dalších rekordech. Celkem jich Švédi během jediného víkendu získali pět: nejvyšší maximální rychlost se sériově vyráběným autem, vylepšení 0-400-0 na 33,29 sekundy, nejvyšší průměrná rychlost na jednom kilometru, na jedné míli a konečně nejvyšší rychlost dosažená na veřejné silnici.

Všechny tyto úspěchy jsou obří vzpruhou pro Johna Hennesseyho, zakladatele značky Hennessey, jež pilně pracuje na modelu Venom F5. „Když jsem poprvé slyšel o jejich rychlostním rekordu, ptal jsem se sám sebe, jestli skutečně jeli oběma směry (což pravidla vyžadují),“ uvedl Hennessey v rozhovoru pro Top Gear s tím, že hodnotě nemohl uvěřit.

„Nebojím se jich, jsem nadšený a motivovaný. Čekali jsme téměř čtyři roky, než přijde někdo nový a lepší. A jakmile máme více hráčů, kteří se pokouší o špičkové rychlosti, máme i větší relevanci,“ uvádí zakladatel společnosti z Texasu.

Na voze Venom F5 se intenzivně pracuje již od roku 2014. Tak intenzivně, že se dodávka 24 chystaných exemplářů protáhne minimálně o rok. Základní cena je stanovena na 1,6 milionu amerických dolarů (asi 35,5 milionu korun) a není překvapením, že Hennessey může auto upravit přesně dle požadavků zákazníka.

Cíl je prostý, tvůrci speciálů chtějí překonat magickou hranici 300 mil v hodině, tedy 482,8 km/h, čímž by stanovili nový světový rekord. Pomoci k tomu má dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 7,4 litru s maximálním výkonem 1193 kW a točivým momentem 1762 N.m. Na přání se počítá s manuální převodovkou, avšak základem je sedmistupňové sekvenční ústrojí ovládané páčkami pod volantem.

Monokok z uhlíkových vláken pak jen podtrhuje skvělé vlastnosti vozu, jenž má z klidu na 300 km/h zrychlit za méně než deset sekund a disciplínu 0-400-0 zvládat pod půl minuty. Snad se přesvědčíme brzy!