Koenigsegg Regera: Produkční verze má přes 1500 koní

 

Švédský Koenigsegg přivezl do Ženevy produkční verzi svého kladiva na Chiron. Má 1520 koní a jede skoro čtyři sta.

Kam až poroste výkon dnešních hypersportů? Doby, kdy tisícovka koní byla akorát zbožným přáním, či výsadou speciálů pro závody dragsterů a monopostů formule 1, jsou pryč. Ženeva ukazuje, že i sériová (pardon, spíše kusová) „placka“ určená pro běžné silnice může mít klidně hřebců až patnáct stovek.

Švédská manufaktura Christiana von Koenigsegga svou Regeru dosud vyvíjela z koncepční fáze. Tu představila před rokem v Ženevě, letos se na tomtéž místě ukazuje produkční specifikace. A v hledáčku má německo-francouzského debutanta se jménem slavného monackého závodníka: Bugatti Chiron.

Ne, tvarově se nedělo nic zásadního, křivky jsou povědomé. Jenže během vývoje, zkoušek a celého homologačního procesu bylo provedeno přes 3.000 změn na loňské studii. Regera samozřejmě může legálně na silnice. A brzdou provozu rozhodně zůstat nehodlá, o nějaké praktické každodenní použitelnosti tohoto auta se samozřejmě nemá smysl bavit...

Srdcem auta je uprostřed umístěný vidlicový osmiválec 5,0 l se dvěma turby. Pořád se jedná o hybrid, takže nechybí ani trojice elektromotorů. Celý systém poskytuje minimálně 1119 kW (1520 koní). Chybí tradiční převodovka, unikátní systém Direct Drive její potřebu eliminuje. Točivý moment 2.000 N.m převádí pouze hydraulická spojka, a to při středních a vysokých rychlostech a akceleraci. Spalovací motor tak získá otáčky a potřebnou sílu, umí i „podřadit“. K tomu slouží pravá páčka pod volantem. Levá spouští regenerativní brzdění, které dobíjí 90 kg vážící články. Ty pracují s 800 V a mají kapacitu 4,5 kWh.

Není divu, že skandinávská raketa zrychluje z nuly na stovku za 2,8 s, na dvojnásobek se dostane během 6,6 s a trojnásobek jí trvá pouze 10,9 s! To znamená, že na maximum 399 km/h vystřelí v čase kolem dvaceti vteřin, když bude mít k dispozici dostatečně dlouhou rovinku... Ano, Chiron je v maximálce o kapku rychlejší, ale mezi dvoustovkou a třístovkou se v útrobách Regery asi dějí věci, protože Francouz se na číslo začínající trojkou dostane za podstatně horších 13,5 s. Koenigsegg udal pouze pružnou akceleraci mezi 150 a 250 km/h, která činí 3,9 s. S provozními kapalinami a náplněmi váží švédský hypersport 1590 kg, jeho suchá hmotnost je 1470 kg.

Dvoumístný kokpit nabídne elektricky nastavitelné sedačky s pamětí, infotainment kompatibilní s Apple CarPlay a příznivce mobilů určitě potěší bezdrátová nabíječka. Nechybí wi-fi připojení na internet a kamery, které vidí kolem celého auta. U supernízkého kupé přijdou vhod.

Koenigsegg si na nedostatek zájmu o své vozy stěžovat nemůže a i když se skutečně jedná o manufakturu bez ambic stavět více než desítky vozů ročně, neživoří. Podobně je na tom Horacio Pagani. Na Regeru už několik objednávek v Ängelholmu evidují a klienti jistě zaplatili i zálohy, aby jim bylo z čeho auta postavit. Cenu prozradili Švédové již dříve, částka 2,1 milionu eur (56,8 milionu korun) je astronomická, ale jinou snad nikdo ani nečekal.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Koenigsegg

Štítky Koenigsegg Hybrid Ženeva 2016 Kupé Supersport

 

Přidat názorDiskuse: Koenigsegg Regera: Produkční verze má přes…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Škoda Karoq bude prvním boleslavským vozem, který dostane…

 





 
Moskvič 412 slaví 50 let. Připomeňte si úsměvné propagační snímky

Moskvič 412 slaví 50 let. Připomeňte si úsměvné propagační snímky

Dnes 12:00

Také Moskvič 412 patří mezi dlouhověké vozy z Ruska. Ve formě pick-upu se vůz z šedesátých let vyráběl ještě v třetím tisíciletí.




Blesk.cz

Miss Salačová opět před fotoaparátem: Pro dobrou věc se svlékla a zapózovala s chrty

Miss Salačová opět před fotoaparátem: Pro dobrou věc…

Vítězka soutěže krásy z roku 2000 Míša Salačová (35) se už na přehlídkových molech nebo na nejrůznějších…

Fotbaloví chuligáni napadli ve Vršovicích příznivce Bohemians: Policisté je zatkli

Fotbaloví chuligáni napadli ve Vršovicích příznivce…

Po skončení sobotního fotbalového zápasu ve Vršovicích si fanoušci Slavie počkali, až fotbal skončí a odejdou i…

 

iSport.cz

Stav Slavie před odvetou LM: Ngadeu jako stoper vyčníval, chybí ale góly

Stav Slavie před odvetou LM: Ngadeu jako stoper…

Chtěli udržet kontakt s vedoucí Plzní, ale také rozložili síly před klíčovým duelem o postup do Ligu mistrů. U…

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle Slavie, přiletěl mu zpátky

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle…

Příchod Halila Altintopa do Slavie provázela velká očekávání. Turecký záložník, který má bohaté zkušenosti z…

 

Reflex.cz

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody jsou politické, zní z Německa

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody…

Kritik tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana byl podle informací agentury Reuters zatčen včera odpoledne…

Chci jít dál, stáhněte obvinění proti Polanskému, žádá žena, již slavný režisér znásilnil. Soud její žádosti nevyhověl

Chci jít dál, stáhněte obvinění proti Polanskému,…

Čtyřiapadesátiletá Samantha Geimerová, kterou jako třináctiletou v roce 1977 znásilnil známý polsko-americký…