Koenigsegg Regera: Produkční verze má přes 1500 koní

 

Švédský Koenigsegg přivezl do Ženevy produkční verzi svého kladiva na Chiron. Má 1520 koní a jede skoro čtyři sta.

Kam až poroste výkon dnešních hypersportů? Doby, kdy tisícovka koní byla akorát zbožným přáním, či výsadou speciálů pro závody dragsterů a monopostů formule 1, jsou pryč. Ženeva ukazuje, že i sériová (pardon, spíše kusová) „placka“ určená pro běžné silnice může mít klidně hřebců až patnáct stovek.

Švédská manufaktura Christiana von Koenigsegga svou Regeru dosud vyvíjela z koncepční fáze. Tu představila před rokem v Ženevě, letos se na tomtéž místě ukazuje produkční specifikace. A v hledáčku má německo-francouzského debutanta se jménem slavného monackého závodníka: Bugatti Chiron.

Ne, tvarově se nedělo nic zásadního, křivky jsou povědomé. Jenže během vývoje, zkoušek a celého homologačního procesu bylo provedeno přes 3.000 změn na loňské studii. Regera samozřejmě může legálně na silnice. A brzdou provozu rozhodně zůstat nehodlá, o nějaké praktické každodenní použitelnosti tohoto auta se samozřejmě nemá smysl bavit...

Srdcem auta je uprostřed umístěný vidlicový osmiválec 5,0 l se dvěma turby. Pořád se jedná o hybrid, takže nechybí ani trojice elektromotorů. Celý systém poskytuje minimálně 1119 kW (1520 koní). Chybí tradiční převodovka, unikátní systém Direct Drive její potřebu eliminuje. Točivý moment 2.000 N.m převádí pouze hydraulická spojka, a to při středních a vysokých rychlostech a akceleraci. Spalovací motor tak získá otáčky a potřebnou sílu, umí i „podřadit“. K tomu slouží pravá páčka pod volantem. Levá spouští regenerativní brzdění, které dobíjí 90 kg vážící články. Ty pracují s 800 V a mají kapacitu 4,5 kWh.

Není divu, že skandinávská raketa zrychluje z nuly na stovku za 2,8 s, na dvojnásobek se dostane během 6,6 s a trojnásobek jí trvá pouze 10,9 s! To znamená, že na maximum 399 km/h vystřelí v čase kolem dvaceti vteřin, když bude mít k dispozici dostatečně dlouhou rovinku... Ano, Chiron je v maximálce o kapku rychlejší, ale mezi dvoustovkou a třístovkou se v útrobách Regery asi dějí věci, protože Francouz se na číslo začínající trojkou dostane za podstatně horších 13,5 s. Koenigsegg udal pouze pružnou akceleraci mezi 150 a 250 km/h, která činí 3,9 s. S provozními kapalinami a náplněmi váží švédský hypersport 1590 kg, jeho suchá hmotnost je 1470 kg.

Dvoumístný kokpit nabídne elektricky nastavitelné sedačky s pamětí, infotainment kompatibilní s Apple CarPlay a příznivce mobilů určitě potěší bezdrátová nabíječka. Nechybí wi-fi připojení na internet a kamery, které vidí kolem celého auta. U supernízkého kupé přijdou vhod.

Koenigsegg si na nedostatek zájmu o své vozy stěžovat nemůže a i když se skutečně jedná o manufakturu bez ambic stavět více než desítky vozů ročně, neživoří. Podobně je na tom Horacio Pagani. Na Regeru už několik objednávek v Ängelholmu evidují a klienti jistě zaplatili i zálohy, aby jim bylo z čeho auta postavit. Cenu prozradili Švédové již dříve, částka 2,1 milionu eur (56,8 milionu korun) je astronomická, ale jinou snad nikdo ani nečekal.

Spolupracujeme s TipCars.com
Japonsko chce v Africe investovat až třicet miliard dolarů Japonsko chce v Africe investovat až třicet miliard dolarů

Japonské a africké firmy v Nairobi podepsaly 73…

Merkelová: Na řešení otázky běženců se musejí podílet všichni Merkelová: Na řešení otázky běženců se musejí podílet všichni

Německá kancléřka Angela Merkelová kritizovala země…

Obchodní dohoda TTIP asi nebude, jednání podle Gabriela zkrachovala Obchodní dohoda TTIP asi nebude, jednání podle Gabriela zkrachovala

Jednání o volném obchodu mezi Evropskou unií a Spojenými…

Zeman: Pokud budu znovu kandidovat na prezidenta, nepovedu kampaň Zeman: Pokud budu znovu kandidovat na prezidenta, nepovedu kampaň

Prezident Miloš Zeman dnes uvedl, že pokud bude znovu…

 
Zdroj: Koenigsegg

Štítky Koenigsegg Hybrid Ženeva 2016 Kupé Supersport

 

Přidat názorDiskuse: Koenigsegg Regera: Produkční verze má přes…






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lada slaví 50. výročí. Prohlédněte si začátky značky v bohaté galerii Lada slaví 50. výročí. Prohlédněte si začátky značky v bohaté galerii

Ruská automobilka Lada slaví od 20. července letošního…

Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy? Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy?

Koncepce motoru s otáčivým pístem je jistě zajímavá, ale…

 




Související články
Video: Koenigsegg One:1 předvádí svou monstrózní rychlost na okruhu v Suzuce Video: Koenigsegg One:1 předvádí svou monstrózní rychlost na okruhu v Suzuce

S výkonovým poměrem tisíc koní na tunu je švédský…

 



 
Nejúspěšnější Škodovka slaví 20 let. Prohlédněte si octavii ve velké fotogalerii

Nejúspěšnější Škodovka slaví 20 let. Prohlédněte si octavii ve velké fotogalerii

Včera

Novodobá octavia je aktuálně na trhu ve své třetí generaci. Již brzy se dočká modernizace, která promění její vzhled.




Blesk.cz

Chovanec odmítá migranty z Turecka: Česko do konce roku nepřijme ani jednoho

Chovanec odmítá migranty z Turecka: Česko do konce…

Česká republika do konce letošního roku nepřijme žádné migranty z Turecka. V televizních Otázkách Václava…

Chovanec: Konvička hrou na IS zvýšil riziko teroru. Magistrát měl vše zatrhnout

Chovanec: Konvička hrou na IS zvýšil riziko teroru.…

Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) odmítl, že by policisté minulou neděli pochybili na akci, na níž odpůrce…

 

iSport.cz

Ščasný po Dukle: Důležitá výhra, teď budeme trénovat jen v osmi

Ščasný po Dukle: Důležitá výhra, teď budeme trénovat…

Pouze dva dny měli sparťanští fotbalisté na to, aby se po náročném čtvrtečním utkání v Evropské lize připravili…

Vůch mohl dát gól, ale simuloval. Má to dohrát a zkouší tohle, zuřil Trpišovský

Vůch mohl dát gól, ale simuloval. Má to dohrát a…

Tak tohle se teda nepovedlo. Záložník Liberce Egon Vůch předvedl v utkání ePojisteni.cz ligy na půdě Příbrami…

 

Reflex.cz

Maďarský premiér Orbán dělá referendum o uprchlicích a pomáhá mu to. V Česku to většinu stran nenapadlo

Maďarský premiér Orbán dělá referendum o uprchlicích…

V přepočtu více než půl miliardy korun bude stát 2. října uspořádání referenda v Maďarsku o přerozdělení…

Německý historik vrací medaili za zásluhy. Má ji i Zeman, tak já si ji nezasloužím, tvrdí

Německý historik vrací medaili za zásluhy. Má ji i…

Německý historik Werner Imhof se rozhodl vrátit Českému svazu bojovníků za svobodu ocenění, které mu bylo…