Koenigsegg Regera: Produkční verze má přes 1500 koní

 

Švédský Koenigsegg přivezl do Ženevy produkční verzi svého kladiva na Chiron. Má 1520 koní a jede skoro čtyři sta.

Kam až poroste výkon dnešních hypersportů? Doby, kdy tisícovka koní byla akorát zbožným přáním, či výsadou speciálů pro závody dragsterů a monopostů formule 1, jsou pryč. Ženeva ukazuje, že i sériová (pardon, spíše kusová) „placka“ určená pro běžné silnice může mít klidně hřebců až patnáct stovek.

Švédská manufaktura Christiana von Koenigsegga svou Regeru dosud vyvíjela z koncepční fáze. Tu představila před rokem v Ženevě, letos se na tomtéž místě ukazuje produkční specifikace. A v hledáčku má německo-francouzského debutanta se jménem slavného monackého závodníka: Bugatti Chiron.

Ne, tvarově se nedělo nic zásadního, křivky jsou povědomé. Jenže během vývoje, zkoušek a celého homologačního procesu bylo provedeno přes 3.000 změn na loňské studii. Regera samozřejmě může legálně na silnice. A brzdou provozu rozhodně zůstat nehodlá, o nějaké praktické každodenní použitelnosti tohoto auta se samozřejmě nemá smysl bavit...

Srdcem auta je uprostřed umístěný vidlicový osmiválec 5,0 l se dvěma turby. Pořád se jedná o hybrid, takže nechybí ani trojice elektromotorů. Celý systém poskytuje minimálně 1119 kW (1520 koní). Chybí tradiční převodovka, unikátní systém Direct Drive její potřebu eliminuje. Točivý moment 2.000 N.m převádí pouze hydraulická spojka, a to při středních a vysokých rychlostech a akceleraci. Spalovací motor tak získá otáčky a potřebnou sílu, umí i „podřadit“. K tomu slouží pravá páčka pod volantem. Levá spouští regenerativní brzdění, které dobíjí 90 kg vážící články. Ty pracují s 800 V a mají kapacitu 4,5 kWh.

Není divu, že skandinávská raketa zrychluje z nuly na stovku za 2,8 s, na dvojnásobek se dostane během 6,6 s a trojnásobek jí trvá pouze 10,9 s! To znamená, že na maximum 399 km/h vystřelí v čase kolem dvaceti vteřin, když bude mít k dispozici dostatečně dlouhou rovinku... Ano, Chiron je v maximálce o kapku rychlejší, ale mezi dvoustovkou a třístovkou se v útrobách Regery asi dějí věci, protože Francouz se na číslo začínající trojkou dostane za podstatně horších 13,5 s. Koenigsegg udal pouze pružnou akceleraci mezi 150 a 250 km/h, která činí 3,9 s. S provozními kapalinami a náplněmi váží švédský hypersport 1590 kg, jeho suchá hmotnost je 1470 kg.

Dvoumístný kokpit nabídne elektricky nastavitelné sedačky s pamětí, infotainment kompatibilní s Apple CarPlay a příznivce mobilů určitě potěší bezdrátová nabíječka. Nechybí wi-fi připojení na internet a kamery, které vidí kolem celého auta. U supernízkého kupé přijdou vhod.

Koenigsegg si na nedostatek zájmu o své vozy stěžovat nemůže a i když se skutečně jedná o manufakturu bez ambic stavět více než desítky vozů ročně, neživoří. Podobně je na tom Horacio Pagani. Na Regeru už několik objednávek v Ängelholmu evidují a klienti jistě zaplatili i zálohy, aby jim bylo z čeho auta postavit. Cenu prozradili Švédové již dříve, částka 2,1 milionu eur (56,8 milionu korun) je astronomická, ale jinou snad nikdo ani nečekal.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Koenigsegg

Štítky Koenigsegg Hybrid Ženeva 2016 Kupé Supersport

 

Přidat názorDiskuse: Koenigsegg Regera: Produkční verze má přes…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 






 
To nejhezčí z šanghajského autosalonu 2017. Jaké jsou v Číně hostesky?

To nejhezčí z šanghajského autosalonu 2017. Jaké jsou v Číně hostesky?

Dnes 08:00

K evropským autosalonům vedle nových vozů bezesporu patří i krásné dívky. V Číně to ale bývalo jinak. Jak to letos vypadá na autoshow v Šanghaji?




Blesk.cz

Prezidentské volby ve Francii: Zatlučou voliči hřebík do rakve celé EU?

Prezidentské volby ve Francii: Zatlučou voliči…

Napínavou detektivku připomínají letošní prezidentské volby ve Francii. Na startovní čáře stojí čtyři kandidáti…

Vychytávky Ládi Hrušky: Závěsný květináč na bylinky

Vychytávky Ládi Hrušky: Závěsný květináč na bylinky

V žádné pořádné kuchyni by neměly chybět čerstvé bylinky, po kterých může kuchař či kuchařka sáhnout, kdykoli je…

 

iSport.cz

Pitomé běhny! Nastase řádil, rozbrečel soupeřku a museli ho vyvést

Pitomé běhny! Nastase řádil, rozbrečel soupeřku a…

Nejlepší britská tenistka v slzách, dočasně přerušený zápas a skandál, o jakém se bude dlouho vyprávět. Rumunský…

SESTŘIHY: Zlín poprvé na jaře vyhrál. Boleslav tlačí na Spartu, v čele Slavia

SESTŘIHY: Zlín poprvé na jaře vyhrál. Boleslav tlačí…

Fotbalisté Mladé Boleslavi vyhráli přestřelku v Brně 3:2 a jsou bod za třetí Spartou. Ta v neděli ve šlágru kola…

 

Reflex.cz

Indičtí bábové. Svatí muži, mezi kterými se skrývá mnoho podvodníků

Indičtí bábové. Svatí muži, mezi kterými se skrývá…

Je pod oranžovým rouchem svatý muž, nebo jen podvodník? Jak poznat pravého sádhua, muže, který se vzdal…

V zámořských územích Francie začaly volby, výsledek je otevřený

V zámořských územích Francie začaly volby, výsledek…

Na malém souostroví Saint Pierre a Miquelon při východokanadském pobřeží začaly dnes v poledne SELČ francouzské…