reklama


Koenigsegg Regera: Produkční verze má přes 1500 koní

 

Švédský Koenigsegg přivezl do Ženevy produkční verzi svého kladiva na Chiron. Má 1520 koní a jede skoro čtyři sta.

Kam až poroste výkon dnešních hypersportů? Doby, kdy tisícovka koní byla akorát zbožným přáním, či výsadou speciálů pro závody dragsterů a monopostů formule 1, jsou pryč. Ženeva ukazuje, že i sériová (pardon, spíše kusová) „placka“ určená pro běžné silnice může mít klidně hřebců až patnáct stovek.

Švédská manufaktura Christiana von Koenigsegga svou Regeru dosud vyvíjela z koncepční fáze. Tu představila před rokem v Ženevě, letos se na tomtéž místě ukazuje produkční specifikace. A v hledáčku má německo-francouzského debutanta se jménem slavného monackého závodníka: Bugatti Chiron.

Ne, tvarově se nedělo nic zásadního, křivky jsou povědomé. Jenže během vývoje, zkoušek a celého homologačního procesu bylo provedeno přes 3.000 změn na loňské studii. Regera samozřejmě může legálně na silnice. A brzdou provozu rozhodně zůstat nehodlá, o nějaké praktické každodenní použitelnosti tohoto auta se samozřejmě nemá smysl bavit...

Srdcem auta je uprostřed umístěný vidlicový osmiválec 5,0 l se dvěma turby. Pořád se jedná o hybrid, takže nechybí ani trojice elektromotorů. Celý systém poskytuje minimálně 1119 kW (1520 koní). Chybí tradiční převodovka, unikátní systém Direct Drive její potřebu eliminuje. Točivý moment 2.000 N.m převádí pouze hydraulická spojka, a to při středních a vysokých rychlostech a akceleraci. Spalovací motor tak získá otáčky a potřebnou sílu, umí i „podřadit“. K tomu slouží pravá páčka pod volantem. Levá spouští regenerativní brzdění, které dobíjí 90 kg vážící články. Ty pracují s 800 V a mají kapacitu 4,5 kWh.

Není divu, že skandinávská raketa zrychluje z nuly na stovku za 2,8 s, na dvojnásobek se dostane během 6,6 s a trojnásobek jí trvá pouze 10,9 s! To znamená, že na maximum 399 km/h vystřelí v čase kolem dvaceti vteřin, když bude mít k dispozici dostatečně dlouhou rovinku... Ano, Chiron je v maximálce o kapku rychlejší, ale mezi dvoustovkou a třístovkou se v útrobách Regery asi dějí věci, protože Francouz se na číslo začínající trojkou dostane za podstatně horších 13,5 s. Koenigsegg udal pouze pružnou akceleraci mezi 150 a 250 km/h, která činí 3,9 s. S provozními kapalinami a náplněmi váží švédský hypersport 1590 kg, jeho suchá hmotnost je 1470 kg.

Dvoumístný kokpit nabídne elektricky nastavitelné sedačky s pamětí, infotainment kompatibilní s Apple CarPlay a příznivce mobilů určitě potěší bezdrátová nabíječka. Nechybí wi-fi připojení na internet a kamery, které vidí kolem celého auta. U supernízkého kupé přijdou vhod.

Koenigsegg si na nedostatek zájmu o své vozy stěžovat nemůže a i když se skutečně jedná o manufakturu bez ambic stavět více než desítky vozů ročně, neživoří. Podobně je na tom Horacio Pagani. Na Regeru už několik objednávek v Ängelholmu evidují a klienti jistě zaplatili i zálohy, aby jim bylo z čeho auta postavit. Cenu prozradili Švédové již dříve, částka 2,1 milionu eur (56,8 milionu korun) je astronomická, ale jinou snad nikdo ani nečekal.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Kdo jsou Trumpovi klíčoví ministři? Podívejte se Kdo jsou Trumpovi klíčoví ministři? Podívejte se

Podívejte se na dosavadní nominace na klíčové posty v…

Siemens jde vstříc digitální revoluci, prim v ní bude hrát Průmysl 4.0 Siemens jde vstříc digitální revoluci, prim v ní bude hrát Průmysl 4.0

Průmysl 4.0 se pro Siemens stane dalším důležitým zdrojem…

Fond a spořitelna spojily síly Fond a spořitelna spojily síly

Českomoravská stavební spořitelna (ČMSS) a Nadační fond…

Práce přibývá. Nezaměstnaných je nejméně od krize Práce přibývá. Nezaměstnaných je nejméně od krize

Nezaměstnanost v Česku v listopadu klesla meziměsíčně o…

 
Zdroj: Koenigsegg
 

Přidat názorDiskuse: Koenigsegg Regera: Produkční verze má přes…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 






 
Čtyři tipy na ojeté SUV do 100.000 Kč. A jeden navíc!

Čtyři tipy na ojeté SUV do 100.000 Kč. A jeden navíc!

Dnes 08:00

Pokud vůbec lze obhájit současnou mánii vozů třídy SUV, pak je to v zimním období. Napadne-li sníh, je vyšší světlá výška a často i pohon všech kol pádným argumentem pro pořízení takového auta. Do 100.000 Kč je výběr omezený, ale pár tipů pro vás máme!




Blesk.cz

„Si děláš p*del? V pátek tady nejsem.“ Babiše u rozpočtu zradil mikrofon

„Si děláš p*del? V pátek tady nejsem.“ Babiše u…

Mikrofony Poslanecké sněmovny mají další oběť. Po vulgárním premiérovi Jiřím Rusnokovi, kterému se nechtělo na…

Památkáři likvidují legendární brněnské knihkupectví! Kvůli kšeftu

Památkáři likvidují legendární brněnské…

Ostudný, trapný a hlavně nelidský. Takový je konec posledního rodinného knihkupectví v Brně. Šimon Ryšavý (59)…

 

iSport.cz

Příběhy LM: Dortmund má rekord, Hlouškův tým slaví i se skóre 9:24

Příběhy LM: Dortmund má rekord, Hlouškův tým slaví i…

Boje v základních skupinách Ligy mistrů jsou za námi. O postupujících je rozhodnuto. Mezi nimi je i německá…

Motivace v Evropě? Liberci jde o postup, Plzni a Spartě o miliony

Motivace v Evropě? Liberci jde o postup, Plzni a…

Pořád jde o hodně! Tři české kluby dnes odehrají své poslední zápasy v Evropské lize pro rok 2016. Zatímco…

 

Reflex.cz

Nože a výstřely. Studentská rvačka na americké střední se změnila v horor

Nože a výstřely. Studentská rvačka na americké…

Hodně děsivý den zažili včera studenti z americké střední školy Procter R. Hug High School v Nevadě. Během…

Nejdražší obytný dům světa stál 7 a půl miliardy korun. Co v něm všechno je?

Nejdražší obytný dům světa stál 7 a půl miliardy…

Vypadá to jako stavba stará několik století, je to ale jen dokonalá replika zámku postavená v letech 2008 až…

 
 
reklama