Koenigsegg Regera: Produkční verze má přes 1500 koní

 

Švédský Koenigsegg přivezl do Ženevy produkční verzi svého kladiva na Chiron. Má 1520 koní a jede skoro čtyři sta.

Kam až poroste výkon dnešních hypersportů? Doby, kdy tisícovka koní byla akorát zbožným přáním, či výsadou speciálů pro závody dragsterů a monopostů formule 1, jsou pryč. Ženeva ukazuje, že i sériová (pardon, spíše kusová) „placka“ určená pro běžné silnice může mít klidně hřebců až patnáct stovek.

Švédská manufaktura Christiana von Koenigsegga svou Regeru dosud vyvíjela z koncepční fáze. Tu představila před rokem v Ženevě, letos se na tomtéž místě ukazuje produkční specifikace. A v hledáčku má německo-francouzského debutanta se jménem slavného monackého závodníka: Bugatti Chiron.

Ne, tvarově se nedělo nic zásadního, křivky jsou povědomé. Jenže během vývoje, zkoušek a celého homologačního procesu bylo provedeno přes 3.000 změn na loňské studii. Regera samozřejmě může legálně na silnice. A brzdou provozu rozhodně zůstat nehodlá, o nějaké praktické každodenní použitelnosti tohoto auta se samozřejmě nemá smysl bavit...

Srdcem auta je uprostřed umístěný vidlicový osmiválec 5,0 l se dvěma turby. Pořád se jedná o hybrid, takže nechybí ani trojice elektromotorů. Celý systém poskytuje minimálně 1119 kW (1520 koní). Chybí tradiční převodovka, unikátní systém Direct Drive její potřebu eliminuje. Točivý moment 2.000 N.m převádí pouze hydraulická spojka, a to při středních a vysokých rychlostech a akceleraci. Spalovací motor tak získá otáčky a potřebnou sílu, umí i „podřadit“. K tomu slouží pravá páčka pod volantem. Levá spouští regenerativní brzdění, které dobíjí 90 kg vážící články. Ty pracují s 800 V a mají kapacitu 4,5 kWh.

Není divu, že skandinávská raketa zrychluje z nuly na stovku za 2,8 s, na dvojnásobek se dostane během 6,6 s a trojnásobek jí trvá pouze 10,9 s! To znamená, že na maximum 399 km/h vystřelí v čase kolem dvaceti vteřin, když bude mít k dispozici dostatečně dlouhou rovinku... Ano, Chiron je v maximálce o kapku rychlejší, ale mezi dvoustovkou a třístovkou se v útrobách Regery asi dějí věci, protože Francouz se na číslo začínající trojkou dostane za podstatně horších 13,5 s. Koenigsegg udal pouze pružnou akceleraci mezi 150 a 250 km/h, která činí 3,9 s. S provozními kapalinami a náplněmi váží švédský hypersport 1590 kg, jeho suchá hmotnost je 1470 kg.

Dvoumístný kokpit nabídne elektricky nastavitelné sedačky s pamětí, infotainment kompatibilní s Apple CarPlay a příznivce mobilů určitě potěší bezdrátová nabíječka. Nechybí wi-fi připojení na internet a kamery, které vidí kolem celého auta. U supernízkého kupé přijdou vhod.

Koenigsegg si na nedostatek zájmu o své vozy stěžovat nemůže a i když se skutečně jedná o manufakturu bez ambic stavět více než desítky vozů ročně, neživoří. Podobně je na tom Horacio Pagani. Na Regeru už několik objednávek v Ängelholmu evidují a klienti jistě zaplatili i zálohy, aby jim bylo z čeho auta postavit. Cenu prozradili Švédové již dříve, částka 2,1 milionu eur (56,8 milionu korun) je astronomická, ale jinou snad nikdo ani nečekal.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Koenigsegg

Štítky Koenigsegg Hybrid Ženeva 2016 Kupé Supersport

 

Přidat názorDiskuse: Koenigsegg Regera: Produkční verze má přes…










Související články
Video: Koenigsegg One:1 předvádí svou monstrózní rychlost na okruhu v Suzuce Video: Koenigsegg One:1 předvádí svou monstrózní rychlost na okruhu v Suzuce

S výkonovým poměrem tisíc koní na tunu je švédský…

 



 
Kia spustila výrobu hybridu Niro. Vůz se u nás objeví na podzim

Kia spustila výrobu hybridu Niro. Vůz se u nás objeví na podzim

Dnes 15:48

Hybridní crossover Kia Niro je pro korejskou automobilku malou revolucí. Výroba vozu již začala, poprvé se však svezeme až na podzim.




Blesk.cz

Amerika varuje turisty před létem v Evropě. Hrozí tu prý teroristické útoky

Amerika varuje turisty před létem v Evropě. Hrozí tu…

Ministerstvo zahraničí USA dnes upozornilo Američany na možné teroristické útoky v Evropě letos v létě. Varování…

Nejlepší zemí pro život je Norsko, tvrdí OECD. Jakou příčku má Česko?

Nejlepší zemí pro život je Norsko, tvrdí OECD. Jakou…

Nejlepší zemí pro život je Norsko, za ním následují Austrálie a Dánsko. Vyplývá to z indexu kvality života,…

 

iSport.cz

Plašil o životě ve Francii: Česky nadávám, jen když jsem dost naštvaný

Plašil o životě ve Francii: Česky nadávám, jen když…

PŘÍMO Z RAKOUSKA | Služebně je třetí nejstarší. Jaroslav Plašil se učil u borců jako Pavel Nedvěd nebo Karel…

ONLINE nominace na EURO: Jede brankář v teplácích, týmy zužují soupisky

ONLINE nominace na EURO: Jede brankář v teplácích,…

Vrchol fotbalové sezony se blíží. Už 10. června startuje na francouzských stadionech mistrovství Evropy a…

 

Reflex.cz

Obnažené ženské tělo a zajímavé tetování. Tradiční soutěž o nejlepší akt se blíží

Obnažené ženské tělo a zajímavé tetování. Tradiční…

Rok se s rokem sešel a je načase, aby se ženy, dívky, případně odvážní muži opět svlékli a amatérští fotografové…

Příchod elektromobilů může ropné mocnosti destabilizovat

Příchod elektromobilů může ropné mocnosti destabilizovat

Dosud mohlo hodně zemí žít poklidně ve své zaostalosti a využívat zásob ropy, ke kterým náhodou přišly. To se…