Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kombík od Ferrari? Tenhle by se nám líbil!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Ferrari 365 GTB/4 „Daytona“ Shooting Brake z poloviny sedmdesátých let se stalo inspirací pro nezávislého jihokorejského návrháře, který stvořil futuristickou interpretaci tohoto jedinečného.

Maranellská automobilka má v současné době ve své nabídce poměrně praktický shooting brake GTC4Lusso, uvedený v loňském roce a navazující na velmi úspěšný model FF, který se veřejnosti poprvé představil začátkem roku 2011.

Tyto sériové modely ovšem nejsou prvními vozy značky Ferrari, které mají prakticky pojatou karoserii. Již ve druhé polovině šedesátých let vzniklo Ferrari 330 GT Shooting Brake s karoserií Vignale a polovina sedmdesátých let pak přinesla jedinečné Ferrari 365 GTB/4 „Daytona“ Shooting Brake.

Jihokorejský umělec Jason Park se inspiroval právě tímto posledně jmenovaným vozem a na základech jeho linií vytvořil svou vlastní kreaci pro jednadvacáté století, kterou pojmenoval Ferrari Vision Daytona 4S GTB.

Studie sází na podobnou siluetu a kombinaci barev jako její vzor, ale zároveň přináší vlastní linie a nová řešení. Podle svého tvůrce má tento automobil představovat elegantní a zároveň dynamicky působící automobil s interiérem, v němž se mohou usadit i čtyři dospělí cestující.

Jason Park u své vize odvážně opouští pro značku Ferrari tradiční vidlicové dvanáctiválce i osmiválce a nahrazuje je čistě elektrickým pohonem. Díky tomu si může dovolit netradiční řešení předních partií a především přístupu do zavazadlového prostoru v místech, kde se mřížkou běžně ukrývá chladič.

S ohledem na cestovní zaměření vozu se pak nebojí zakomponovat do svého návrhu ani poloautomatický systém řízení, který má umožnit jízdu bez zásahu řidiče při delších cestách.

V současnosti může sice Ferrari Vision Daytona 4S GTB působit jako čirá fantazie, ale s ohledem na současný celosvětový trend vývoje elektromobilů a vozů s autonomními systémy řízení nemusí být za pár desetiletí a možná i jen několik let vůbec nic divného na tom, když právě z bran maranellské automobilky podobně koncipovaný vůz skutečně vyjede, aby uspokojil poptávku po GT vybaveném nejmodernější technikou.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
10. 1. 2017 08:30
grc
pan Pavlusek Vam sa tusim paci uz uplne vsetko
Avatar - speedfred
10. 1. 2017 07:12
Re: Pekný - pohrebák
...no ale posledná cesta na "efku" ,prečo nie! :-)
10. 1. 2017 00:16
Ferrari Multipla?
Tohle fakt ne. :-)
Avatar - jozephko
9. 1. 2017 19:51
Pekný - pohrebák
Nemám rád, keď niekto kombíky označuje za pohrebáky. Sám ich preferujem. Ale toto sa ani inak nazvať nedá - len pohrebák a la Ferrari...
Avatar - Jáchym
9. 1. 2017 18:01
Ne
Za mě teda ne..