Volvo C30 odchází do automobilového důchodu
Informaci o konci produkce samotná automobilka dosud nepotvrdila, ale vzhledem k obchodnímu neúspěchu je nabíledni. Není ani známo přesné datum, hovoří se o konci letošního roku. Nedávno představená limitovaná edice C30 Polestar pro USA tak představuje derniéru tohoto modelu.
Volvo C30 se vyrábělo od roku 2006. Sdílí platformu s řadou S40/V50, která vycházela z Focusu Mk2, vznikla tedy v době, kdy byla švédská automobilka součástí impéria modrého oválu. Podle amerického časopisu Car And Driver je konec logický, S40 a V50 se přestaly za Atlantikem nabízet už loni a udržovat jediný model na konstrukčně starším podvozku nemá smysl. Ale není to rozhodně jediný důvod.
Volvo se chce globálně soustředit hlavně na nový kombi-hatchback V40 včetně jeho oplastované verze Cross Country. Představitelé výrobce se tak zatím ani nevyjádřili, zda se C30 dočká nějakého nástupce. Spekulace ohledně třídveřové verze V40 jsou zatím čistě hypotetickou záležitostí. Daleko větší šance se dávají chystanému kompaktnímu crossoveru XC30. Volvo přece s velkým SUV XC90 i menším XC60 hlavně německým značkám konkurovat dokáže. Každopádně, se skutečně přímým následníkem se nepočítá.
S C30 hlavně proti Audi A3 příliš neuspělo. Vždyť v USA se v letech 2008-2012 prodalo asi 4,5 tisíce aut a třeba v daleké Austrálii, kde se nabízelo již od roku 2007, našlo své majitele 2,9 tisíce vozů. Ani v Evropě se třídveřový hatchback příliš nechytl. Hlavní příčinu můžeme hledat v možná až příliš optimistických cenovkách, byť Volva v posledních třech dekádách nijak levná nebyla. Chybou bylo i nejen vizuální, ale hlavně marketingové odlišení od sedanů a kombi. Originálnímu vzhledu pak poněkud agresivní modernizace přídě z podzimu 2009 spíše uškodila, byť design je čistě subjektivní záležitostí.
Například Švédové už si C30 neobjednají, v nabídce českého dovozce spolu se sedany S40 a kombi V50 figuruje i nadále.