18.8. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Konec legendární zmije. Z továrny sjel poslední vyrobený Dodge Viper

 

Za koncem legendárního amerického sporťáku stojí nejen nízký zájem zákazníků, ale hlavně legislativa.

O tom okamžiku se dopředu vědělo a mnozí automobiloví fanoušci se ho báli. Dodge již dříve dal najevo, že letos v létě definitivně ukončí výrobu legendárního sporťáku Viper. A nyní tento konec skutečně nastal, z továrny Conner Avenue v Detroitu tento týden sjel poslední exemplář tohoto vozu.

O fotografie přímo z místa se podělil na svém Instagramu vedoucí designu v koncernu Fiat Chrysler Automobiles a autor poslední generace Viperu Ralph Gilles, který se se svým dílem přijel rozloučit. Na jím zveřejněných fotografiích lze spatřit jak žlutě zbarvený s černými pruhy, tak klasičtější červený kousek. Ten si automobilka údajně ponechá do své sbírky historických vozidel.

„Poslední generace měla skvělý pětiletý život a platforma Viperu, která se za celou dobu tolik nezměnila, žila dokonce 25 let,“ okomentoval Gilles své fotografie.

Hlavním důvodem konce Viperu jsou nové americké regule vyžadující vybavit automobily bočními „záclonovými“ hlavovými airbagy. Jenže ty by se do stísněné kabiny Viperu zkrátka nevešly, prostor nad rámem dveří je příliš malý, a tak místo vyřešení problému automobilka tento model přestala vyrábět.

Design po generacích: Dodge Viper

Až vedlejším důvodem konce legendy jsou její nízké prodeje. Aktuální generaci „zmije“ se nedařilo tak, jak výrobce dopředu zamýšlel, kvůli čemuž byla její produkce několikrát pozastavena. Výjimkou byly vlastně jen poslední měsíce, kdy zájem o vůz vzrostl. Patrně ale jen kvůli touze zájemců vlastnit některý z posledních vyrobených exemplářů. Dodge dokonce podpořil zájem speciálními limitovanými edicemi.

Třetí (při započtení faceliftů předchůdců pátá) generace Viperu se začala vyrábět v roce 2012. Stejně jako předchozí generace zůstal drsným automobilem, o jeho pohon se tak staral vylepšený atmosférický desetiválec o objemu 8,4 litru, který byl spárován výhradně s manuální převodovkou. Automat se podle výrobce nehodil k charakteru Viperu, na druhou stranu jeho nenabídnutí negativně ovlivnilo jeho prodeje. Do roku 2015 se vůz prodával se znaky SRT, aby se po konci této samostatné značky vrátil zpět ke klasickému označení Dodge.

Dodge Viper: Supergalerie všech generací zmije

O nové generaci Viperu se zatím nemluví, byť stále není definitivně vyloučeno, že se jí někdy v budoucnu nedočkáme. Pokud ale dorazí, podle všeho už nepůjde o tak drsný vůz jako v případě předchůdců. Dokonce by se podle těchto zpráv měl vzdát atmosférického desetiválce ve prospěch přeplňovaného osmiválce. Kvůli financím by nepoužil vlastní platformu, ale nějakou sdílenou s jinými vozy, která by už nezvládla V10 pojmout. Byl by to ale ještě vůbec Viper?

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Konec legendy: Dodge zavře továrnu Viperu koncem prázdnin Konec legendy: Dodge zavře továrnu Viperu koncem prázdnin

Koncern Fiat Chrysler Automobiles potvrdil, že výroba…

Viper: Limitky jsou vyprodané, ale přibyla nová Snakeskin Edition ACR Viper: Limitky jsou vyprodané, ale přibyla nová Snakeskin Edition ACR

Dodge se snaží z loučení s kultovním viperem ještě…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…