Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec legendární zmije. Z továrny sjel poslední vyrobený Dodge Viper

David Bureš
Diskuze (13)
Za koncem legendárního amerického sporťáku stojí nejen nízký zájem zákazníků, ale hlavně legislativa.

O tom okamžiku se dopředu vědělo a mnozí automobiloví fanoušci se ho báli. Dodge již dříve dal najevo, že letos v létě definitivně ukončí výrobu legendárního sporťáku Viper. A nyní tento konec skutečně nastal, z továrny Conner Avenue v Detroitu tento týden sjel poslední exemplář tohoto vozu.

O fotografie přímo z místa se podělil na svém Instagramu vedoucí designu v koncernu Fiat Chrysler Automobiles a autor poslední generace Viperu Ralph Gilles, který se se svým dílem přijel rozloučit. Na jím zveřejněných fotografiích lze spatřit jak žlutě zbarvený s černými pruhy, tak klasičtější červený kousek. Ten si automobilka údajně ponechá do své sbírky historických vozidel.

„Poslední generace měla skvělý pětiletý život a platforma Viperu, která se za celou dobu tolik nezměnila, žila dokonce 25 let,“ okomentoval Gilles své fotografie.

Hlavním důvodem konce Viperu jsou nové americké regule vyžadující vybavit automobily bočními „záclonovými“ hlavovými airbagy. Jenže ty by se do stísněné kabiny Viperu zkrátka nevešly, prostor nad rámem dveří je příliš malý, a tak místo vyřešení problému automobilka tento model přestala vyrábět.

Až vedlejším důvodem konce legendy jsou její nízké prodeje. Aktuální generaci „zmije“ se nedařilo tak, jak výrobce dopředu zamýšlel, kvůli čemuž byla její produkce několikrát pozastavena. Výjimkou byly vlastně jen poslední měsíce, kdy zájem o vůz vzrostl. Patrně ale jen kvůli touze zájemců vlastnit některý z posledních vyrobených exemplářů. Dodge dokonce podpořil zájem speciálními limitovanými edicemi.

Třetí (při započtení faceliftů předchůdců pátá) generace Viperu se začala vyrábět v roce 2012. Stejně jako předchozí generace zůstal drsným automobilem, o jeho pohon se tak staral vylepšený atmosférický desetiválec o objemu 8,4 litru, který byl spárován výhradně s manuální převodovkou. Automat se podle výrobce nehodil k charakteru Viperu, na druhou stranu jeho nenabídnutí negativně ovlivnilo jeho prodeje. Do roku 2015 se vůz prodával se znaky SRT, aby se po konci této samostatné značky vrátil zpět ke klasickému označení Dodge.

O nové generaci Viperu se zatím nemluví, byť stále není definitivně vyloučeno, že se jí někdy v budoucnu nedočkáme. Pokud ale dorazí, podle všeho už nepůjde o tak drsný vůz jako v případě předchůdců. Dokonce by se podle těchto zpráv měl vzdát atmosférického desetiválce ve prospěch přeplňovaného osmiválce. Kvůli financím by nepoužil vlastní platformu, ale nějakou sdílenou s jinými vozy, která by už nezvládla V10 pojmout. Byl by to ale ještě vůbec Viper?

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - KLAS
21. 8. 2017 00:47
Re: Na z a s r a n o u Teslu dotace jsou ,ale na Vipera Né
Ten nick značí tvoju hlavu?
Avatar - Barrichello
20. 8. 2017 15:48
Re: Na z a s r a n o u Teslu dotace jsou ,ale na Vipera Né
nejen ekologickém, ale plném šílených neocosialistů co chtěj menit historii a ničí památky a myšlení lidí
Avatar - flyboyeda
19. 8. 2017 20:03
Re: Na z a s r a n o u Teslu dotace jsou ,ale na Vipera Né
ano b) je správná odpověď
Avatar - flyboyeda
19. 8. 2017 20:03
Re: Na z a s r a n o u Teslu dotace jsou ,ale na Vipera Né
Ty si dead, až poletíš někde letadlem jestli na to máš ty bído jedna, tak si vzpomeň na petrol a až se kolem sebe doma ve svým vygvamu rouzhlédneš zjistíž že všechno je z plastu a ten se vyrábí z petrolu ty hňupe

dej si facku za to co jsi řekl
Avatar - CHerokee
19. 8. 2017 11:19
Re: Na z a s r a n o u Teslu dotace jsou ,ale na Vipera Né
Protože žijme v bláznivém pseudoekologickém světě.