Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

KTM 690 Duke: nová generace „Malého Vévody“

Roman Daněk
Diskuze (1)
Výrobce motocyklů z rakouského Mattighofenu přivezl na pařížskou výstavu novou generaci úspěšného rebela střední třídy, model 690 Duke. Naked-bike pohání jednoválec o výkonu 66 koní.

Výrobce motocyklů z rakouského Mattighofenu, společnost KTM, již před více než 13 lety připravil silniční motorku s názvem Duke. Na letošní pařížské výstavě byla představena nová generace úspěšného rebela střední třídy, modelu 690 Duke.

KTM 690 Duke si zachovává masku s dvojicí kulatých světlometů nad sebou, ale ten tam je boubelatý tvar: nová generace Duka má ostřejší rysy. Další velká změna je vidět na tlumiči výfukového systému, který je umístněn pod motocyklem, podobně jako u motorek Buell nebo Kawasaki ER-6n.

Základem motocyklu je rám z ocelových trubek (chrom-molybden), odpružení je tradičně od firmy White Power, kde vpředu je obrácená vidlice a vzadu kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Brzdový systém je od světoznámé společnosti Brembo, na přední ose je jeden kotouč o průměru 320 mm s radiálním čtyřpístkovým třmenem, vzadu je kotouč o průměru 240 mm.

Nová generace Duka má stejnou pohonnou jednotku, jako známe z modelů 690 SM a 690 Enduro. Čtyřtaktní, kapalinou chlazený jednoválec o objemu 654 cm3 má vrtání a zdvih 102 x 80 mm. Agregát s kompresním poměrem 11,8:1 je naladěn na výkon 48,5 kW (66 k) a maximální točivý moment dosahuje 65 Nm. Síla motoru je posílána přes šestistupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo o rozměrech 160/60 ZR17, vpředu má pneumatika míry 120/70 ZR17. Za plus se dá považovat suchá hmotnost 148,5 kg, jako mínus bych odhadl nádrž jen na 13,5 l.

Roman Daněk
Diskuze (1)